Live muziek & optredens

Zouden die nu Blur afgesnoept hebben van Werchter of zou dit onderling onderhandeld worden tussen de verschillende organisatoren?
Livenation divides and conquers. :unsure:

Lijkt me eerder een misser voor Pukkelpop, maar langs de andere kant zullen die denk ik dit jaar nog meer de kaart van de verjonging trekken.
 
Wel boys and girls, tickets voor het eerste festivaldagje van 2023 zijn binnen.

Blur op de grote kaai van Lokeren. 14 000 man ipv de ruim 60k waar ze op Werchter voor zouden spelen is toch echt wel een fijne setting om die legends aan het werk te zien.

Samen met de dochter even los gaan op Beetlebum en Parklife, woohoo indeed.

Toch echt een straffe stunt van de Lokerse, benieuwd wat ze op de andere dagen nog uit hun mouw schudden.
 
De zondag van RW neemt toch echt wel een nose dive met oa. Rosalia aan te kondigen... Ik ga toch vriendelijk passen voor Alex en Josh.
 
Damn is imo met voorsprong zijn slechtste album. Ik zou beginnen met zijn meesterwerken, zijnde To Pimp a Butterfly en later good kid, m.A.A.d city als je er nog zin in hebt.
Ik zou bij Kendrick echt aanraden om zijn discografie chronologisch te checken, want dan beleef je vanop de eerste rij hoe hij als artiest evolueert. Section .80 is zoals je bij een beginnende hiphopartiest verwacht, Good Kid, m.a.a.d. City ook typische hiphop (maar dan met heel veel bijtende thema's), To Pimp a Butterfly is een superbelangrijke plaat, Damn wat hit or miss en Mr. Morale is heel jazzy met vele laagjes.
 
De line up Alcatraz 2023 triestig , zal gebrek aan beter zijn zeker , de ondergang is ingezet .:unsure:
 
  • Haha
Waarderingen: Sond
Gasten, Bruit :drool:
Kleine review:
In een volgepakt Magasin 4 brachten ze een van de laatste shows van hun Europese tour.
Het was voor mij de tweede keer dat ik ze zag. Eerste keer was in de Gentse Vooruit, maar toen speelden ze niet als headliner. Nu dus de eerste headliner show voor mij. En wat een verschil! Die mannen zijn zo ongelooflijk gegroeid op slechts enkele maanden tijd tussen de twee keer dat ik ze zag. Ze openden direct met hun Spotify Boycott Manifesto. Boenk erop. Iedereen was mee. En als je nog niet mee was, dan was je dat zeker wel na Industry.
Vervolgens speelden ze naadloos hun eerste EP (The Fall en Bloom). Ik was nonstop in extase, gapend naar de prachtige visuals, opgaand in het samenspel tussen gitaar, cello en viool, wakker worden door de bonzende drums. Speciale vermelding trouwens voor de drummer: wat een beest! Dit is los één van de beste livedrummers van de laatste jaren. En BRUIT≤ één van de beste livebands.
Na een heel uitgebreid dankwoord (misschien iets te lang, maar ik hun het hen volledig) kwam trouwe afsluiter The Machine Is Burning. Als je het nu nog niet doorhebt: BRUIT≤ is de krachtigste band van het moment!
 
Laatst bewerkt:
Kleine review:
In een volgepakt Magasin 4 brachten ze een van de laatste shows van hun Europese tour.
Het was voor mij de tweede keer dat ik ze zag. Eerste keer was in de Gentse Vooruit, maar toen speelden ze niet als headliner. Nu dus de eerste headliner show voor mij. En wat een verschil! Die mannen zijn zo ongelooflijk gegroeid op slechts enkele maanden tijd tussen de twee keer dat ik ze zag. Ze openden direct met hun Spotify Boycott Manifesto. Boenk erop. Iedereen was mee. En als je nog niet mee was, dan was je dat zeker wel na Industry.
Vervolgens speelden ze naadloos hun eerste EP (The Fall en Bloom). Ik was nonstop in extase, gapend naar de prachtige visuals, opgaand in het samenspel tussen gitaar, cello en viool, wakker worden door de bonzende drums. Speciale vermelding trouwens voor de drummer: wat een beest! Dit is los één van de beste livedrummers van de laatste jaren. En BRUIT≤ één van de beste livebands.
Na een heel uitgebreid dankwoord (misschien iets te lang, maar ik hun het hen volledig) kwam trouwe afsluiter The Machine Is Burning. Als je het nu nog niet doorhebt: BRUIT≤ is de krachtigste band van het moment!
Ik hier alleen maar volledig akkoord mee gaan.
Ik heb ze niet in de vooruit gezien, maar wel op Roadburn. Grootste verschil met Roadburn was dat ze daar nog 4 extra muzikanten meehadden met blaasinstrumenten, wat zeker wel een meerwaarde was voor het klassieke aspect van hun muziek, het geeft nog meer lagen aan de muziek en extra bombast aan de hevige momenten.
Maar wat een band inderdaad, zeker een van de beste livebands van het moment.
 
Tickets voor lamb of god in de ab gescoort. Dees komt goed
Ik wacht de 2e supportband af om te zien of ik het mijne niet terug verkoop.
Had tickets voor Thy Art Is Murder en Gatecreeper. Kreator heb ik al 100 keer gezien en LoG boeit me na 3 nummers toch niet meer.
Nu is dat de zoveelste keer verplaatst en is de support ook weg. Municipal Waste is nu wel altijd leuk maar er moet toch nog iets bij eer ik helemaal naar Brussel ga denk ik.
 
Ik wacht de 2e supportband af om te zien of ik het mijne niet terug verkoop.
Had tickets voor Thy Art Is Murder en Gatecreeper. Kreator heb ik al 100 keer gezien en LoG boeit me na 3 nummers toch niet meer.
Nu is dat de zoveelste keer verplaatst en is de support ook weg. Municipal Waste is nu wel altijd leuk maar er moet toch nog iets bij eer ik helemaal naar Brussel ga denk ik.
Ik vond lamb of god fantastisch op de lokerse en wou echt nog is voor hun gaan. Kreator vond ik daar goed maar hun zanger moet minder babbelen tussendoor. En municipal ken ik niet megagoed maar live lijkt mij dat wel de party versie van power trip dus dat komt wel goed. Stiekem hoop ik op orbit culture als tweede support
 
Gisteren nog eens naar Vorst gegaan... Dat is nu toch echt met voorsprong de grootste kutzaal van België he?
Door verkeersperikelen te laat toegekomen om nog plaats te hebben op hun P+R waardoor we een half uur in de straten hebben mogen zoeken naar parking. Eindelijk toegekomen was het middenplein vol waardoor we boven moesten staan en daar is het geluid denk ik nog slechter dan in het Sportpaleis. Tel daar dan bij dat de wc's zo slecht geregeld zijn dat je bijna iemand op zijn gezicht moet kloppen om je blaas te kunnen ledigen en die eigenlijk niet eens vol geraakt omdat er veel te weinig drankstandjes zijn...

Ik heb nog een concert daar gepland in Mei en ben echt aan het denken om dat ticket te verkopen om nooit nog een voet te moeten binnen zetten in die rotzaal.
 
Terug
Bovenaan