Willy_Sommers_fan_account
Active member
Zondag en maandag zijn de kansen op regen. Dan moet het echt gebeuren, want daarna keert de zomer en dus warme, zonnige dagen opnieuw in sneltempo terug.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gisterenavond op het terras was het gewoon erg koud; snel naar binnen voor een pul die ik niet vond, want winterkleren waren ondertussen ver weggeborgen. Dit korte intermezzo van wat frisser weer is welkom, zolang het binnen een week maar teruggaat naar full-summer-modus.
Moet zeggen: de eerste helft van dit jaar hebben we absoluut niks te klagen over het weer; mocht dit als blauwdruk worden genomen voor standaard Belgisch weer, dan zou ik er zo voor tekenen.
Je woont toch gewoon in België veronderstel ik? Ik weet wel... klimaatopwarming en zo... maar sinds wanneer hebben wij zo'n hete zomers dat er niet eens een dag kan tussen zitten waarop je wel eens een pul nodig hebt?Gisterenavond op het terras was het gewoon erg koud; snel naar binnen voor een pul die ik niet vond, want winterkleren waren ondertussen ver weggeborgen. Dit korte intermezzo van wat frisser weer is welkom, zolang het binnen een week maar teruggaat naar full-summer-modus.
Hier in regio Ninove wordt er vandaag wel tussen de 30mm en 40mm verwacht vandaag. Dus een kletsnatte dag.De KMI app geeft 21mm vandaag en 29mm morgen, dus dat zou 50mm zijn in 2 dagen.
Lijkt me toch iets overdreven.
Als die verwachting echter uitkomt dan gaan we op die 2 dagen wellicht het grootste deel van de maandneerslag krijgen.
Het enige waar ik op vloek is dat mijn kleuter buiten wil, maar verder ook toch vooral blij dat het regent. Het is opnieuw broodnodig.Toch altijd raar dat ne mens dan plots eens content is dat het nog eens regent.
Hier heeft het woensdag zo goed als niet geregend, dus alles stond kurkdroog. Nu eindelijk eens wat echte neerslag, het was hoognodig.
Eigenlijk is variatie toch vooral hetgene dat ik wil in het weer. Wekenlang grijs en gemiezer is het ergste. Wekenlang heet en geen druppel regen vind ik ook maar niks.
Nee, want op het moment dat uw gras gaat kiemen is het weer kurkdroog en heet.Zijn die 3 dagen regen voldoende om even bij te zaaien morgenvroeg? Ik heb kale plekken van onkruid manueel uit te trekken (incl wortel dus serieus gat)
en de hoeveelheid van morgen is wel verdwenen. Wat op een manier spijtig is, ik had graag mijn regenwaterput weer tjokvol gevuld gezien.Er zijn zo te zien nog enkele stevige buien onderweg naar het centrum van het land