Lente & zomer 2025

Weeral geen vooruitzicht op regen in de Kempen, wel behoorlijk warm. Zolang dat niet weken aan een stuk duurt valt het allemaal wel mee. In een klimaat waar je maandenlang 30+ moet ondergaan zou ik depressief worden vrees ik. 25 graden is goed genoeg.

Benieuwd of het hier gaat onweren of niet. Voorlopig lijkt het van niet, ook niet in de weer apps.

Maar ok, volgens het weerbericht gisteren zitten we net op de lijn tussen koude en warme lucht, dus als ik het juist begrijp ontwikkelt zo'n onweer zich dan gewoon recht boven ons (m.a.w. we zien dat niet eerst aankomen van elders)

Twee pollekes gekust dat ik vandaag thuis zat.
Gisterenavond was het buiten hijgen gelijk een hond.
Na vorig jaar, denk ik dat totnutoe in 2025, iedereen zijn / haar aangename periodes heeft gehad.

Al het zevende dagrecord van 2025. 32,7°C. Komende nacht zou de temperatuur niet lager gaan dan 24 graden.

Windy is zo te zien niet mals voor onze streek, rond 2u vannacht geven ze daar 20mm regen en windstoten tot 108kmh. :unsure:
@Str8_6 Best met de auto gaan zuipen straks, met uw velo ga je niet thuis raken.

Het is zeer plakkerig weer. Bij de minste inspanning is het zweten.
Ik dacht gisteren nog een toertje te fietsen maar ben gewoon binnen gebleven. Nu begint het wat te beteren. Was vrij doef nog toen ik vertrok voor mijn ritje maar gaandeweg werd het beter.

Ik vind het niet zo erg als het overdag 30°C is, maar het moet dan wel droge warmte zijn, ipv die plakhitte van gisteren en vannacht.

Laatst bewerkt:
Amai, dat is hier (Diepenbeek) aan het stortregenen. Onze gazon heeft op 5' echt grote plassen, normaal hebben we dat nooit :wtf:

Ik dacht gisteren nog een toertje te fietsen maar ben gewoon binnen gebleven. Nu begint het wat te beteren. Was vrij doef nog toen ik vertrok voor mijn ritje maar gaandeweg werd het beter.

Ik vind het niet zo erg als het overdag 30°C is, maar het moet dan wel droge warmte zijn, ipv die plakhitte van gisteren en vannacht.
Nu vind ik wel dat het goed aan het afkoelen is. Veel beter dan gisteren.

Terug
Bovenaan