Lente & zomer 2025

Gisteren gaven ze voor zaterdag serieus onweer, maar dat is nu precies terug van de kaarten.
Ben benieuwd, ziet er voor de rest een topdag uit (voorlopig).

Ben vooral blij dat er eindelijk eens wat minder wind zal zijn. Tijdens de hele hogedrukperiode een strakke koude noordenwind die de voorbije week werd afgelost door... een nog strakkere (zuid)wester...

Hoge druk blijft in de kaarten zitten nadat deze in de vorige pluimen almaar achteruit schoof. Echter nog niet helemaal duidelijk waar het hoog gepositioneerd zal zijn (en dus is ook de windrichting en temperatuurevolutie nog onzeker)
Hoe dan ook zit er niet veel neerslag meer aan te komen, tweede helft van volgende week een beetje maar dat is het zowat.

Er staat ons precies een verzopen (vooral tweede deel van de) week te wachten, met vandaag en woensdag nog relatief droog. Vanaf volgende week terug droger?

Voor slecht weer te zijn valt het nog wel mee vind ik, toch het risico gepakt om per fiets te gaan werken
Heel de week met de fiets gaan werken en geen enkele keer nat geworden. Vandaag zou nog kunnen natuurlijk, maar volgens buienradar zal het een droge rit worden.

Gisteren was ik met de auto wegens voorspelde regen, maar had het ook nauwelijks geregend , op een paar druppels na.
Vanmorgen was het droog dus dan maar het risico genomen, ben ik 's avonds op weg naar huis nat, dat vind ik zo erg niet, zolang ik maar niet natgeregend toekom op het werk.

Nu zit de kans er wel in dat ik een bui over mij zal krijgen als ik pech heb.

Vanaf woensdag bakken en braden
Ik zie hier voor woensdag 21-23°C staan.
Ik weet niet waar jij dan dat bakken en braden dan vandaan haalt.
Donderdag en vrijdag zal het wellicht wel zeer warm worden, +- 30°C
Vanaf zou ik niet zeggen, aangezien het na vrijdag toch lijkt te gaan afkoelen.

Ik zie hier voor woensdag 21-23°C staan.
Ik weet niet waar jij dan dat bakken en braden dan vandaan haalt.
Donderdag en vrijdag zal het wellicht wel zeer warm worden, +- 30°C
Vanaf zou ik niet zeggen, aangezien het na vrijdag toch lijkt te gaan afkoelen.
Woensdag gaf ie deze ochtend ook 29 graden aan nu zie ik dat het gezakt is.

één lijntje in het GFS ensemble die voor 42°C graden gaat in Brussel :)

mDMYFQG.png

En de minste geeft 14°C. :tongue:
Zou met een spread van 28°C niet al te snel tot conclusies trekken, behalve dan dat het nog alle richtingen uit kan.
Nee maar 't is wel al straf dat dat uit de berekening komt. De kans dat dat ene lijntje werkelijkheid wordt is natuurlijk miniem.

Terug
Bovenaan