We halen op moment van schrijven 27 graden op 1 mei, een feestdag. En dan slaag jij erin om te klagen over het weer? Faut le faire.Wat meestal niet vaak voorvalt. Krijg je bewolking of regen erbij.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We halen op moment van schrijven 27 graden op 1 mei, een feestdag. En dan slaag jij erin om te klagen over het weer? Faut le faire.Wat meestal niet vaak voorvalt. Krijg je bewolking of regen erbij.
De zwaarste regen lijkt voor het Franstalig landsgedeelte te zijn, misschien nog net een flard Vlaams-Brabant en Limburg. De rest van Vlaanderen zou het droog moeten houden.Zaterdag mogelijk stevige buien. Harmonie geeft plekken tot 40mm regen. In de gaten te houden.
Het is warm. Ik wil regen.
De komende twee weken terug onder de 20 graden verdorieHet is warm. Ik wil regen.

Misschien toch eens overwegen om een collectief regendanske te placeren. Onze recent aangeplante haag dankt jullie.Ik heb een hoop bessenstruiken en ander fruit staan. Bijna allemaal goed op weg om een recordoogst te geven, maar zeker die ondiep wortelende struiken gaan wel eens wat neerslag nodig hebben. Heb vorige vrijdag al maar mijn bescheiden regenput half leeggetrokken met het idee dat als het ging regenen die wel werd aangevuld, en zo niet ze het wel konden gebruiken.Weinig neerslag in het vooruitzicht. Enerzijds blijft het weer wel om van te genieten en is de frisheid die er sinds gisteren is ingeslopen ook wel wat welkom. Maar net nieuwe gazon gezaaid en aanplantingen gedaan, dus wat gratis hemelwater is welkom.
Enerzijds is dat wel grappig, maar anderzijds toont dat wel hoe extreem ons klimaat geworden is op enkele jaren tijd. Ofwel continu regen, ofwel continu droog. Normaal voor onze streek is dat niet.Heerlijk hoe het dit topic op een paar maanden tijd compleet omgeslagen is.![]()
doordat er zoveel water komt op korte tijd vloeit het gewoon allemaal weg en ook doordat alles hier gewoon dichtgebouwd is.. Moesten ze eens doen zoals in Spanje en andere landen en werken met spaarbekkens om die droogtes op te vangen en dat overvloedig water niet gewoon weg laten stromen, het zou al een groot verschil maken volgens mij.2 maanden droog en ze niemen het een droog voirjaar, het woord extreem word ook al gebruikt.
Dus mijn vraag nog eens: waar us al dat water naartoe van de natre maanden?
https://vmm.vlaanderen.be/nieuws/dalende-waterpeilen-en-grondwaterstanden-door-aanhoudende-droogte
Naar zee en wat in de grond getrokken is is ondertussen weer opgepomp en verbruikt. We hebben gewoon een te hoog verbruik aan grondwater en zoals @Str8_6 zegt een tekort aan opslag voor oppervlaktewater.2 maanden droog en ze niemen het een droog voirjaar, het woord extreem word ook al gebruikt.
https://vmm.vlaanderen.be/nieuws/dalende-waterpeilen-en-grondwaterstanden-door-aanhoudende-droogte
Hier (meetpunt Beerzel) is de grondwaterstand nog steeds hoger dan normaal, en dat merk je ook overal nog.2 maanden droog en ze niemen het een droog voirjaar, het woord extreem word ook al gebruikt.