Lente & zomer 2025

Het gras begint hier ook hier en daar een zuiderse look te krijgen, maar al de rest groeit en bloeit perfect. En dit weer is zo zalig dat ik er een bruine tuin wel bijneem. Een paar jaar terug was alles zo ros als maar kon, maar uiteindelijk is nadien alles weer mooi hersteld.

Hier juist in Diksmuide 1 donkere wolk met hagel en donder gehad terwijl er stralende zon is. Dat was ook een primeur.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250505_93428536#:~:text=Volgens Météo Belgique zijn de,normaal, voorspelt de Waalse weerdienst.

Heerlijk!

"Zomer zou weleens héél warm kunnen worden door droogte. In juni wordt het naar verwachting nog warmer, al kunnen er ook vaker onweersbuien voorkomen, vooral in de tweede helft van de maand. Mogelijk krijgen we midden juni al een eerste hittegolf”, zo luidt het. “Voor juli wijzen de huidige trends op nog extremere omstandigheden en wordt verwacht dat het héél warm zal worden. De gemiddelde temperatuur kan liefst 2 graden Celsius hoger liggen dan normaal.”

Ik vind het anders wel echt perfect aangenaam weer dezer dagen. Droog, niet te warm, niet te koud, en 's nachts nog wat verkoeling.

Het enige dat het perfect zou maken is af en toe 's nachts zo tussen 2u en 4u wat regen, wanneer het niet stoort voor de meeste mensen :-)

Ik vind het anders wel echt perfect aangenaam weer dezer dagen. Droog, niet te warm, niet te koud, en 's nachts nog wat verkoeling.

Het enige dat het perfect zou maken is af en toe 's nachts zo tussen 2u en 4u wat regen, wanneer het niet stoort voor de meeste mensen :)
Ik ben niet zo warmte-minded, al is dit door de lage luchtvochtigheid en doenbare temperaturen 's nachts nog best te doen. Het gaat me meer om mijn tuin, want als er op deze lente een droge zomer volgt denk ik dat ik gewoon een stofwolk overhoud.

Laatst bewerkt:
Terzijde, KMI geeft hier ineens 50% kans op een bui rond 17u. Vreemd, was in ieder geval totaal niet voorspeld.
Hier zelfs 80% kans op regen om 17u. Ik hoop toch dat de 20% juist is want ik ben met de fiets gaan werken ... Ik heb geen regenjas mee want dit was totaal niet voorzien.

Regio Aalter heeft het 20-25 min degelijk geregend iets na 19u.

Een druppel op een hete plaat is beter dan geen druppel.

Volgens Buienradar is het hier op dit moment volle bak aan het regenen. Alleen is het in realiteit poerdroog 😆

Hier is het van dat. Redelijk hevige regen en wat hagel tot een cm groot. Ergste lijkt al door maar het regent nog altijd, which is nice.

Terug
Bovenaan