Lente / Zomer 2024

FB-IMG-1713435904665.jpg


Meanwhile in Slovenia, record-breaking temperature drop turns the weather from summer to winter mode in one day. Photo via Massimo
Niet alleen Slovenië heel de Balkan regio krijgt ineens sneeuwval.
 
misschien weer tijdelijk een slotje op deze thread? :scream:

toch straf: vorige week zaterdag "warmste 13 april ooit gemeten" ?

en maandag gaan we naar de 7 graden.... dan misschien "koudste 22 april ooit gemeten" :D
 
De houtstoof gaat hier 7-8 maand gebrand hebben als het zo verder gaat. Voor het gemoed is dat kakweer heelder dagen ook niet zo goed.
 
Net naar huis gefietst van het werk, en het is echt belachelijk koud buiten.
Gelukkig juist op tijd, want vlak erna nog een hagelbui ook.

Gelukkig dat de zon nog wat warmte gaf vandaag :unsure:
 
Vanochtend was het ideaal om naar het werk te fietsen. Koud maar met thermisch shirt en fleece en al viel dat heel goed mee. Daarstraks op de terug weg stak het meer tegen met die stevige windvlagen en dan ook nog eens een bui of 2 over mij gekregen met ook beetje hagel. Laatste kwartier niks meer dus dan was alles weer droog tegen dat ik thuis was :).
 
En weer eens wakker geworden met regen, er kan echt geen week (of zelfs nog niet) zonder.

Dit zegt het KMI voor de komende week. Is er nu echt iemand die gelooft dat we vanaf zaterdag mooi lenteweer krijgen?
Ik eet al mijn rollen wc papier op als die voorspelling morgen nog hetzelfde is.

Donderdag is een bewolkte dag, maar wel 0% kans op regen.
Terwijl zaterdag een zonnige dag lijkt, maar dan wel met 65% kans op regen. Haal dat zonnetje dan weg en zet er regendruppels bij in plaats van de mensen een rad voor de ogen te draaien naar het weekend toe.
t2LpoPa.png
 
Ge kunt nu eens niks plannen op voorhand. Bij goed weer zou ik de Tour de Namur rijden. Maar ik denk dat het zal afwachten worden en hier een ritje doen als het droog is.
 
Ge kunt nu eens niks plannen op voorhand. Bij goed weer zou ik de Tour de Namur rijden. Maar ik denk dat het zal afwachten worden en hier een ritje doen als het droog is.

Hangt af van de activiteit, natuurlijk, maar je moet inderdaad op alles voorbereid zijn qua weer :p

Als de zon schijnt voelt het echt al warm. Gisteren rond 18u gaan joggen, begonnen met verschillende laagjes omdat het best koud leek, maar geëindigd met enkel t-shirt en heel lichte fleece. Maar als het dan bewolkt is voelt het bijna winters aan :unsure:

Ach ja, het blijft België. We mogen wel minstens 5 graden warmer hebben nu, maar van de regen gaan we toch niet afgeraken. Idd wel vervelend dat het zo onvoorspelbaar is de laatste tijd.
 
Lijkt gewoon een copy/paste van vorig jaar, tot en met mei was het te koud en te nat.
Klopt en dan van de ene week op de andere was het bijna 30 graden. Laat ons hopen van niet want de zomer trok ook op niet veel buiten september dan.
 
Vorig jaar was de lente veel langer te koud voor de tijd van het jaar, nu is het enkel deze en vorige week te koud voor de tijd van het jaar.
Maar het is idd wel nat en wisselvallig al gans het jaar (sinds oktober vorig jaar al ...), hopelijk komt er in de zomer toch verbetering.
 
Als je de laatste 12 maanden bekijkt is het in juni en september goed weer geweest. Voor de rest herinner ik mij donker, regen en wind. Het zal wel een stuk perceptie zijn, er zijn een paar mooie weekends geweest, maar veel te weinig naar mijn gevoel.
 
Laatst bewerkt:
Als je de laatste 12 maanden bekijkt is het in juni en september goed weer geweest. Voor de rest herinner ik mij donker, regen en wind. Het zal wel een stuk perceptie zijn, er zijn een paar mooie weekends geweest, maar veel te wienig naar mijn gevoel.
Inderdaad, de zomer was toch ook ondermaats vorig jaar vond ik.
Als je de cijfers bekijkt was het nog een OK zomer maar dat komt allemaal door juni die de gemiddelde temperatuur en zonuren omhoog trekt. In de tweede helft van juli was toen het zomergevoel ver te zoeken.

 
Terug
Bovenaan