BigBear
Member
Laat ons hopen dat die minimumtemperatuur van 27°C toch een serieuze overschatting is. Ligt het record van enkele weken geleden niet op 24.1 °C ?Bij KMI ook opgewarmd nu
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laat ons hopen dat die minimumtemperatuur van 27°C toch een serieuze overschatting is. Ligt het record van enkele weken geleden niet op 24.1 °C ?Bij KMI ook opgewarmd nu
Is denk ik gewoon rechtstreekse uitvoer van de ECMWF run van gisterenavond, en volgens die run zou de meest warme lucht ons tijdens de nacht bereiken.Laat ons hopen dat die minimumtemperatuur van 27°C toch een serieuze overschatting is. Ligt het record van enkele weken geleden niet op 24.1 °C ?
Laat ons hopen dat die minimumtemperatuur van 27°C toch een serieuze overschatting is. Ligt het record van enkele weken geleden niet op 24.1 °C ?
Is denk ik gewoon rechtstreekse uitvoer van de ECMWF run van gisterenavond, en volgens die run zou de meest warme lucht ons tijdens de nacht bereiken.
Even inpikken op deze want ik volg jouw stelling 100%.Dat is voor landen waar er op een jaar echt niet genoeg neerslag valt voor hun noden. Bij ons valt er meer dan genoeg. Als men gewoon eens zou beginnen met wat overschot van de winter te bufferen en na de winter traag de bodem te laten insijpelen, ipv het allemaal maar per direct naar de zee af te voeren. Maar zelfs dat doet men niet op noemenswaardige schaal.
"Active regenzone die vanaf de kust het land overtrekt." Zal dus op sommige plaatsen niks of quasi niks zijn, andere misschien 5mm. Altijd afwachten zeker, een paar dagen geleden voorspelden ze alleszins grotere hoeveelheden.
Dat klopt, maar die wordt zelden afgedwongen, en dus massaal met de voeten getreden. Ik woon zelf in een vrij nieuwe wijk. Volgens de watertoets is iedereen verplicht om de opritten met waterdoorlatende verharding te maken. Ook mag alleen de oprit en de toegang naar de voordeur verhard worden, de rest moet ingericht zijn als groenzone.Even inpikken op deze want ik volg jouw stelling 100%.
Voor nieuwbouw is er veel regelgeving hieromtrent, die gaat heel ver, over type verharding, infiltratie op eigen terrein, maar ondertussen gaat het regenwater van veel oudere verkavelingen, open bebouwing recht de riolering in terwijl die huizen wel op grote percelen staan waar gemakkelijk infiltratiemogelijkheden zijn.
Hier voor Oudenaarde staat er op KMI ‘maar’ 31 graden op, zelfde dag![]()
ICON nu ook wel met een lokale veertiger op donderdag
EC zit een stuk lager dan de andere modellen. En KMI gaat af van data van EC. De detailmodellen zullen wel uitsluitsel geven wanneer die naar donderdag kunnen kijken.Hier voor Oudenaarde staat er op KMI ‘maar’ 31 graden op, zelfde dag
Welke invloed gaan die wolken hebben op de temperatuur de komende dagen?Veel rook van bosbranden te zien op satellietbeelden.
![]()
Afwachten en zien, die voorspellingen veranderen toch elke dag.Het leek er eventjes op dat de hitte van maar korte duur zou zijn omdat het al een stuk minder werd na donderdag en zelfs donderdag de ergste hitte veel meer ten oosten ligt. Maar de laatste pluim hint toch op een langere periode van bovengemiddelde temperaturen met een nieuwe bult begin augustus.
![]()