Lente en Zomer 2026

In het huidige traject gaan ze volledig ten westen van Leuven passeren. Maar ja, dat kan nog veranderen, doch lijkt Werchter toch niet op ramkoers oid te liggen. Oost-Vlaanderen daarentegen (opnieuw)...
IK zit op 6km van het festival en echt geen enkel spoor van een (nakend) onweer of regenwolk.
 
Idd toch de enige juiste optie om alles asap af te gelasten
1. Ze onstaan random en snel, kijk even naar NL op windy.com en speel af 21u-22u
2. Iedereen weg krijgen duurt uren, en dat is nog zonder paniek geteld
3. Better safe than sorry

Sterkte aan iedereen die moet evacueren en een mooie zomeravond door de neus geboord ziet... Take care
 
Begint er toch stevig uit te zien wat er op het centrum af komt.

fzzvCVW.png
 
Aflassen is de juiste keuze want er was een kans op een derecho (wat zware amerikaanse toestanden zijn, je kan de term eens opzoeken).

Anderzijds valt het op radar al bij al wel mee? Tenzij ik de situatie verkeerd inschat. Maar dat is geen reden om risico te nemen. Better safe then sorry.
 
Grootste risico is evt. hagelstenen van 5 cm en mss groter. En vooral de enorme windstoten die sommige modellen berekenen. Het lijkt wel voor wat later te zijn dan eerst verwacht.
 
Als er 1 ding duidelijk was de voorbije week, is het dat buienradar gewoon onbruikbaar is voor dit soort onweders. Die komen en gaan constant en telkens zeer hevig en zeer lokaal.
 
Terug
Bovenaan