zwarten
Well-known member
Ik verwacht wonderenHet zal helpen, maar geen wonderen verwachten. De temperatuur 'snachts gaat te hoog zijn om deftig te kunnen afkoelen, met of zonder ventilatoren.
Wat is de temp nu binnen? Volgens KMI gaat het deze nacht niet onder de 20° op de meeste plekken. Als uw ΔT te klein is, gaat het hoedanook niet veel uitdoen.
PS: het enige dat misschien weggesmeten geld was, was die bij de Gamma gaan halenDie uit den Action werken even goed en zijn een pak goedkoper. Natuurlijk geen idee of er bij u in de buurt nen Action is en of er nog in stock waren...
maar kan keihard op mijn bakkes gaan 
tis nu momenteel 25.6°C binnen. KMI geeft 26°C aan om 9 uur om dan te dalen naar de gloriemomenten tegen 4 uur smorgens tot 8 uur wanneer het 20°C is.
De drie ventilatoren geven ±50m³/min debiet, ik heb nog eentje staan die ongeveer hetzelfde doet dus dat is wel 12000m³/h per uur luchtverplaatsing. (akkoord je gaat hier wel wat drukverlies hebben om die lucht door een woning te duwen dus ik reken op 50% efficientie.
6000m³/h op de gloriemomenten met een delta T van 6 is toch 12kW.
Ondertussen zit de balansventilatie nog eens te free coolen met 350m³/h en ik hoop dat door beneden een intake te doen en boven een outtake dat ik de natuurlijke stratificatie van de warmte nog kan gebruiken om de flow te creëren.
De weinige wind zit dan nog eens haaks op de open ramen deze nacht dus dat lijkt me een betere setup dan wanneer wind op de ramen zou blazen.
Alles onder de 23°C morgenvroeg is een win. Dan gaat overdag alles weer toe, de balansventilatie uit en hopelijk blijven we deze week rond de 25-26°C schommelen. Als ik het niet doe is het morgen 24°C smorgens, de dag nadien 25°C enzoverder enzoverder
Laatst bewerkt:

hopelijk morgenavond klaar maar ik vrees dat we dan al te laat zijn.