Je zou haast denken dat de planten hier wel beter gedijen in zo'n niet-spaans klimaat.De natuur is wel mooi groen nu, het lijkt wel lente. Ik denk dat voor heel wat bomen en planten deze zomer welgekomen is na de droogte vorige en begin deze zomer.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je zou haast denken dat de planten hier wel beter gedijen in zo'n niet-spaans klimaat.De natuur is wel mooi groen nu, het lijkt wel lente. Ik denk dat voor heel wat bomen en planten deze zomer welgekomen is na de droogte vorige en begin deze zomer.
Ze hebben in Spanje ook wel een periode met veel regen gehad dit voorjaar. Dus dat compenseert de droogte wel, denk ik?
We hebben in veel regio's in Vlaanderen nog steeds een grondwaterdeficit. De periode van overtollige regen heeft gewoon het grondwater terug naar een normaal te kort voor een zomer gebracht.
Vanaf volgende week is het terug goed weer. Ik zat de voorbije twee weken thuis, en heb me van dat weer niet al te veel aangetrokken. Er waren voldoende droge periodes tussen de buien om van te genieten.
Ik teken dus opnieuw voor zo'n zomer volgend jaar.
Als uw water zo snel infiltreert (en je hebt een gelijkaardige hoeveelheid water als wij gehad vannacht) dan denk ik je die best afkoppelt van de riolering.Als ik het niveau van mijn infiltratieput bekijk zit het precies toch wel snor met de grondwaterstand op mijn perceel.
Als uw water zo snel infiltreert (en je hebt een gelijkaardige hoeveelheid water als wij gehad vannacht) dan denk ik je die best afkoppelt van de riolering.
Stroomt die dan nooit over bij overdadige regenval?Is niet aangesloten.
Ik zat hier eens naar de statistieken van het lokaal weerstation te kijken. Sinds 23 juli, dat zijn dus 15 dagen, is er 122mm water gevallen. Dat is toch echt wel de moeite op een halve maand tijd.
Het is 13 graden as we speak. Vrij normale temperatuur terwijl je naar het wk wielrennen zit te kijken.

Stroomt die dan nooit over bij overdadige regenval?
snappen wie snappen kanGisteren zeiden ze op het weerbericht dat we nu hetzelfde weer hebben als een normale half oktober.
En dan zijn er hier die dit aangenaam zomerweer noemen
Het is gewoon midden herfstweer, zelfs verre van lenteweer.
Dat is volgens mij toch deels veroorzaakt door de overbetonnering van Vlaanderen. Zo kan je bezig blijven met van een tekort te spreken.We hebben in veel regio's in Vlaanderen nog steeds een grondwaterdeficit. De periode van overtollige regen heeft gewoon het grondwater terug naar een normaal te kort voor een zomer gebracht.
Vanaf volgende week is het terug goed weer. Ik zat de voorbije twee weken thuis, en heb me van dat weer niet al te veel aangetrokken. Er waren voldoende droge periodes tussen de buien om van te genieten.
Ik teken dus opnieuw voor zo'n zomer volgend jaar.
We hebben nog anderhalve maand om het goed te maken voor de zonneliefhebbers en die +30 of +35°C zie ik gelukkig niet gebeuren.Ik heb toch liever wat meer zon in de zomer. Veel terrasjes heb ik trouwens niet moeten doen. Het was eerder maken dat ik thuis was voor de regen of binnen vluchten.
Er is hier dit jaar 500.5mm gevallen, indien er nog 17.8 mm valt deze maand is dat een normale hoeveelheid voor dit jaar.Dat is volgens mij toch deels veroorzaakt door de overbetonnering van Vlaanderen. Zo kan je bezig blijven met van een tekort te spreken.
Alleen spijtig dat het gras nu zo fel groeit en het met dit weer onmogelijk is om dat te maaien.De natuur is wel mooi groen nu, het lijkt wel lente. Ik denk dat voor heel wat bomen en planten deze zomer welgekomen is na de droogte vorige en begin deze zomer.
Ik weet niet waar jij je voorspellingen opvraagt, maar het gras zal meer dan voldoende droog zijn deze week. Dat droogt op minder dan een dag op.Alleen spijtig dat het gras nu zo fel groeit en het met dit weer onmogelijk is om dat te maaien.
Hopelijk dat het komende week droog genoeg gaat zijn om dat wel re kunnen doen, maar de voorspellingen zien er momenteel minder goed uit dan een paar dagen terug. Enkele dagen terug zou het nog dinsdag, woensdag en donderdag droog zijn, maar dat is nu al niet meer het geval.
Dit weer is compensatie voor het aangename weer van oktober vorig jaar en die bizarre warmte-opstoot eind decemberHoeft in feite ook geen 30-35°C te worden voor mij, gewoon wat meer zon en minder grijs dan de laatste weken het geval is geweest. Laat die 30-35°C dan maar voor de klimaten waar dat gebruikelijk is.
Als je kijkt naar het aantal uren zonneschijn in de laatste 2 weken, zouden dat even goed 2 weken in november kunnen geweest zijn.
.