Lente en zomer 2023

Hier vier druppels en voor de rest al een meer dan een uur niks meer. Beetje voorvocht om dan wanneer de show moet beginnen zwetend en vol verwachting achter te blijven. Best kut.

Tot nu toe precies vooral West en Oost Vlaanderen.

Hier in de Brusselse noordrand op de grens van enkele passerende zones gezeten. Genoeg voor wat gedonder en hier en daar wat zeer korte buien maar niet meer dan dat.

De ergste hitte is erdoor weg maar niet meer dan dat.

Edit: later op de avond toch nog behoorlijk wat water over ons heen gekregen. Was meer dan welgekomen.

Laatst bewerkt:
Toch al redelijk wa regen gehad nu.
Af en toe eens een bliksem ^^
Het is precies nog niet gedaan voor Oost Vl

Hier vier druppels en voor de rest al een meer dan een uur niks meer. Beetje voorvocht om dan wanneer de show moet beginnen zwetend en vol verwachting achter te blijven. Best kut.

Iemand moet hier zo'n post van maken in dat ene topic. (edit: bedankt @nestorius )

Los daarvan: hier van hetzelfde, nog geen druppel regen vandaag maar het is wel vreselijk klef buiten.
Tegen 21u zou het eindelijk zo ver moeten zijn, als buienradar niet weeral volledig verandert plots.

Iemand moet hier zo'n post van maken in dat ene topic. (edit: bedankt @nestorius )

Los daarvan: hier van hetzelfde, nog geen druppel regen vandaag maar het is wel vreselijk klef buiten.
Tegen 21u zou het eindelijk zo ver moeten zijn, als buienradar niet weeral volledig verandert plots.
Buienradar is niet echt accuraat heb ik al gemerkt de laatste dagen. Toen het hier begon te regenen ging het volgens buienradar pas beginnen onweren om 17.00 (het was 15.30 toen het begon)

Iets voor 18u begon hier te rommelen in de lucht. Traag kwam de regen op gang maar heeft sinds een goed uur toch constant geregend. Soms wat harder, dan even wat minder. Volgens de KMI app duurt het nog wel even. Me happy.

Alle regen is in een paar smalle stroken gevallen, ten W en ZW van Ninove is er veel gevallen (+-30mm), maar ook in één lijn die van Ronse richting Wetteren loopt, en tussen die 2 stroken bijna niets.
QpHkTMF.png

En dan vooral Menen in West-Vlaanderen en van daaruit ook een lange lijn die naar het NNO loopt van daaruit.

Ik weet niet waarom het er zo belabberd uitziet wanneer ik een screenshot neem, maar in de gele gebieden is er tussen de 25 en de 50mm gevallen volgens de legende. En in de buurt van Menen bij de Franse grens een klein gebied met meer dan 75mm

Het westen van Limburg krijgt er nu toch ook serieus van langs afgaande op buienradar. En in het uiterste oosten zal het wellicht droog blijven.

Nu gewoon gezapige regen hier, beter voor de natuur eigenlijk dan die korte plensbuien.

Blijkbaar net in het geel hier, het heeft al 2x stevig gegoten. Ook nat geregend op de fiets, dat was weeral even geleden!

Hier 6 mm regen gehad tot nu toe. Het had meer mogen zijn, maar ik reken op donderdag, en bovenal , ik ben tevreden met 6 mm, beter dan niets
Ik heb de indruk dat de echte zware buien ons net ten Oosten (richting Leuven) zijn gepasseerd.

Hier ten Noord-Westen van Brussel en toch wel regen van ongeveer 18u tot ongeveer 21u denk ik, en bij momenten heel intens. Tuin ligt er nog altijd nat bij, dus dat was zeker nuttig.

Terug
Bovenaan