Lente en zomer 2023

Gisteren voorspelden men voor Ukkel 30 graden.Nu vandaag maar 24 niet meer.Wie geloofd die weerberichten nog?

Gisteren voorspelden men voor Ukkel 30 graden.Nu vandaag maar 24 niet meer.Wie geloofd die weerberichten nog?
Er is maar 1 groep erger dan weermannen: dat zijn diegenen die zeggen dat weermannen onzin uitkramen en er dan toch gewoon naar blijven luisteren. :tongue:

Al een tijdje gestopt met regenen hier en de zon heeft een beetje geschenen. Temperatuur ondertussen tot 27°C gestegen en zeer onaangenaam buiten.

Vreemd weertje vandaag :p

De zon heeft 5 seconden geschenen, voor de rest heeft het al veel (licht) geregend hier. Voormiddag temperatuur nog OK, namiddag nogal vochtig warm. Ik zie op buienradar wel nog niet veel gebeuren qua onweders - misschien is dat pas voor deze nacht?

Er lijkt nu vannacht toch nog wat regen te gaan vallen in heel België wanneer ik de huidige buienradar bekijk... benieuwd

Hier net beginnen regenen en al gerommel in de verte. Ik kijk er naar uit :)

Ondanks het feit dat de lucht nu echt vochtig en plakkerig aanvoelt ben ik wel blij dat het op veel plaatsen in mijn regio goed heeft geregend. Het zal de natuur goed doen.

Hoewel het nog tot donderdag vrij warm blijft volgens de verwachtingen gaan we daarna (behalve een uitschieter op zondag) toch rond de 23, 24, 25 zitten. We zullen nog wel zien wat er van klopt, maar laat wat mij betreft maar komen.

Laatst bewerkt:
Serieus verzwakt de buienlijn...
Ja, van die buienlijn die na middernacht ging voorbij komen is er uiteindelijk eigenlijk niks over gebleven.

Het heeft hier gisteren wel wat geregend in de loop van de dag, maar uiteindelijk is dat toch ook niet echt de moeite geweest.

Ondanks het feit dat de lucht nu echt vochtig en plakkerig aanvoelt ben ik wel blij dat het op veel plaatsen goed heeft geregend. Het zal de natuur goed doen.
Wanneer ik de resultaten van de weerstation van het KMI bekijk, zie ik nergens meer dan 3 mm. Het heeft dus niet direct echt goed geregend, maar 't is natuurlijk beter dan niets.
Hoewel het nog tot donderdag vrij warm blijft volgens de verwachtingen gaan we daarna (behalve een uitschieter op zondag) toch rond de 23, 24, 25 zitten. We zullen nog wel zien wat er van klopt, maar laat wat mij betreft maar komen.
Ik reken op veel regen vannacht of morgen. Het KMI geeft 25 aan (10 mm di + 15 mm do). Ik zou zeggen, laat maar komen

Ik zie net dat het hier terug begint te regenen terwijl er voor vandaag overdag niks regen op stond, op buienradar.be ook niks van regen te zien.

Deze nacht rond 3u wakker geworden en het was toch goed aan het regenen hier

De neerslaghoeveelheden waren teleurstellend. Ik denk dat er 1mm gevallen is over het volledige weekend + vannacht. Dat doet echt niets om de droogte op te lossen.
Hopelijk valt er vannacht wat noemenswaardige regen. En voor morgen is er ook nog kans op onweer. Maar dat is ook weer plaatselijk.

ECMWF schotelt ons hier een westcirculatie voor. Zou in feite niet slecht zijn, een weekje of 2 een gematigd wisselvallig weertype met af en toe een bui.

648ffd4239a87.png

Terug
Bovenaan