RidderBauknecht
Well-known member
Ik vind die 'koude' nachten ideaal eigenlijk. Da's het beste van twee werelden: lekker warm overdag met stralende zon waarbij je desnoods in bloot bovenlijf in de tuin kan zitten en dan 's avonds zet je het raam open en komt die frisse lucht binnen in de slaapkamer en kan je gewoon rustig slapen zonder plakkerig of zweterig gedoe. De warmte kruipt op die manier ook niet in de huizen en gebouwen. Van die periodes waar je nog steeds zo'n wolk van hitte tegen je gezicht krijgt als je het raam opent om 23u en je tactisch de ramen moet openen tijdens een korte periode in het holst van de nacht om toch nog iets van frissere lucht in huis te krijgen: ik moet er echt niet van weten.
's Ochtends en 's avonds is het ook fris genoeg om te gaan lopen/trainen/sporten zonder dat de hitte als een loden gewicht op je weegt. 's Avonds bij het terrassen een trui bij aantrekken of onder een dekentje gaan zitten vind ik net gezellig trouwens. Ik heb dat liever dan wanneer je na middernacht nog steeds zit te zweten. Voor mij mag dit soort weer (er mogen wel hier en daar enkele regendagen tussen zitten) echt de hele zomer blijven.
's Ochtends en 's avonds is het ook fris genoeg om te gaan lopen/trainen/sporten zonder dat de hitte als een loden gewicht op je weegt. 's Avonds bij het terrassen een trui bij aantrekken of onder een dekentje gaan zitten vind ik net gezellig trouwens. Ik heb dat liever dan wanneer je na middernacht nog steeds zit te zweten. Voor mij mag dit soort weer (er mogen wel hier en daar enkele regendagen tussen zitten) echt de hele zomer blijven.