Lente en zomer 2023

Hoe meer steen en andere massieve materialen hoe koeler je woning blijft. Ik zou nu echt niet in een houtskelet woning willen zitten met grote raampartijen en geen screens of rolluiken. Vaak willen mensen dan ook nog eens een zuidgericht terras of veel ramen aan de zuidkant voor de lichtinval.

hoe meer steen hoe meer en langer de warmte wordt vastgehouden.

Onze woning is grotendeels in houtskelet met zuidgerichte raampartijen (wel screens) en het is heerlijk in huis! En als de warmte al in huis zit gaat dit er veel sneller uit dan bij een traditionele bakstenen woning
 
Sja, hun website KMI (of hun model) loopt toch altijd een beetje achter heb ik de indruk. Ik weet niet of ze hun data enkel van hun eigen model ALARO halen of die ook wordt gehaald uit de andere modellen (GFS bijvoorbeeld).

Ik vermoed dat het van vrijdag t/m maandag nog wel boven de 25 zal eindigen. De laatste run van het GFS model voorziet bijvoorbeeld voor mijn woonplaats voor zaterdag 27,0°C, voor zondag 28,9° C en ik zit niet in de Kempen. Wijken wel beetje af van het gemiddelde maar geeft toch al een indicatie.

En ook ECMWF geeft voor vrijdag al 25,1°C en zaterdag 26,2°C. Ook beetje afwijkend van het gemiddelde.

Dus een zomers warm weekend gaan we wel tegemoet, vermoed ik.
Ik denk dat er wel ook naar ECMWF en GFS gekeken wordt, ze baseren zich niet op 1 weermodel alleen.
 
jawadde, een legendarische figuur, "oldajjewilt" maar mijn god wat is dat allemaal.

Langdradig, overgedetailleerd om dan nog maar van de uitspraak van Armand te zwijgen.

Geniaal.
 
jawadde, een legendarische figuur, "oldajjewilt" maar mijn god wat is dat allemaal.

Langdradig, overgedetailleerd om dan nog maar van de uitspraak van Armand te zwijgen.

Geniaal.
Ik vrees dat dit in de jaren '80 gewoon het 'tempo' was van veel tv-uitzendingen.
Dat het uitgebreid was kan ik nog wel ergens plaatsen doordat de enige bron van informatie krant, tv en radio was destijds.
Wat Armand zei was dé enige echte waarheid en dat werd amper in vraag gesteld.
 
Ik vind dat superinteressant eigenlijk, die geeft veel meer uitleg. En dat het hevige thermiek is voor de zweefsporten vind ik dan gewoon weer grappig.
 
Eigen aan de huidige maatschappij zeker? Er is nu al een overvloed aan (nutteloze) informatie dus niemand heeft geduld om 9 minuten lang naar een weerbericht te luisteren.
 
Vroeger was zo een weerbericht inderdaad veel 'technischer', ik herinner me ook nog dat er gesproken werd over isobaren etc.
 
Vroeger was zo een weerbericht inderdaad veel 'technischer', ik herinner me ook nog dat er gesproken werd over isobaren etc.
Ewel, toevallig had ons Sabine het deze week nog eens over de isobaren die dichter bijeen liggen en dus voor meer wind zorgen :D.
 
Vroeger was zo een weerbericht inderdaad veel 'technischer', ik herinner me ook nog dat er gesproken werd over isobaren etc.
Dat is wel spijtig dat alles tegenwoordig op maat van debielen gemaakt wordt. Eigen aan de huidige maatschappij. Dat is nog interessant om zelf een weerkaart te kunnen lezen.
 
IN BEELD. Woestijnstad Dubai ploetert in het water na ongeziene stortregens: “Mogelijk gevolg van kunstmatig opgewekte regen”

 
IN BEELD. Woestijnstad Dubai ploetert in het water na ongeziene stortregens: “Mogelijk gevolg van kunstmatig opgewekte regen”

verkeerde jaar :)
 
Terug
Bovenaan