Lego Masters 2021

VTM Lego masters

Als je nu de opdracht herbekijkt zo de beste tactiek geweest zijn om alles met vlakke platen te bouwen he.
Nog meer massa en zal niet zomaar los komen.

Maar dat was toch niet echt de "geest van de opdracht" imo...

Je zag ook in de presentatoren hun toren, dat er verticale palen stonden, die volgens mij anders aan die baseplate vast hingen
 
Vond het maar een domme opdracht.... Ale, allemaal tof gebouwd en zo maar het feit dat het niet verankerd kon worden aan de baseplate was een fail....
 
Ze hadden gewoon extra verstevegingen moeten bouwen aan de basis van de toren, vergelijkbaar met die brug uit vorig seizoen waar ze ook versterkingen aande basis hadden gebouwd.
 
Ze hadden gewoon extra verstevegingen moeten bouwen aan de basis van de toren, vergelijkbaar met die brug uit vorig seizoen waar ze ook versterkingen aande basis hadden gebouwd.
Hoe hadden ze dat moeten doen? Je krijgt een baseplate van een op 32, daar kan je alleen maar dingen opzetten, niets vastmaken. Sommigen hadden een massieve blok, hoe kan je dat vaster maken op zo een baseplate zonder echt aan de onderkant van diezelfde te moeten zijn?
 
Hoe hadden ze dat moeten doen? Je krijgt een baseplate van een op 32, daar kan je alleen maar dingen opzetten, niets vastmaken. Sommigen hadden een massieve blok, hoe kan je dat vaster maken op zo een baseplate zonder echt aan de onderkant van diezelfde te moeten zijn?
Ja, die losse baseplate was inderdaad het probleem.
 
Ik vond het toch een grote fail van het programma dat bijna al die torens gewoon vielen omdat de baseplate los liet. Hadden ze extra moeten verankeren of vastlijmen. Nu maakte het praktisch niet uit hoe je toren was qua design, ook kijkend naar het feit dat al die torens vielen bij stand 4-6.
Daarnaast hoop ik dat die 2 architecten die nu hebben gewonnen snel weg gaan, vind ze nogal arrogant overkomen...
 
Ik vond het toch een grote fail van het programma dat bijna al die torens gewoon vielen omdat de baseplate los liet. Hadden ze extra moeten verankeren of vastlijmen. Nu maakte het praktisch niet uit hoe je toren was qua design, ook kijkend naar het feit dat al die torens vielen bij stand 4-6.
Daarnaast hoop ik dat die 2 architecten die nu hebben gewonnen snel weg gaan, vind ze nogal arrogant overkomen...

Inderdaad, beetje Tek 7 had wonderen gedaan.
Vond het ook een mindere aflevering.
 
Inderdaad, beetje Tek 7 had wonderen gedaan.
Vond het ook een mindere aflevering.
Ik vond het een leuk concept als technische proef. Maar de uitwerking van de "crew" laat dan echt te wensen over. Ik denk echt dat die met die lichte toren eigenlijk een heel goed ontwerp hadden, maar omdat ze zo weinig wegen kwam die snel los.

Nu moest je eigenlijk gewoon 1,2m van die baseplates op elkaar zetten, en dan die er bovenop zetten.
 
ik heb eigenlijk de indruk dat er aan zo'n technische proeven nooit een exit verbonden is, maar een voordeel.
 
Toch een zeer pittige aflevering en een verrassende afvaller. Zeker terecht gezien het resultaat in deze aflevering en de inzet van het gouden blokje door het andere team, maar dit waren toch veruit de sterkste bouwers imo.
 
Toch een zeer pittige aflevering en een verrassende afvaller. Zeker terecht gezien het resultaat in deze aflevering en de inzet van het gouden blokje door het andere team, maar dit waren toch veruit de sterkste bouwers imo.
Inderdaad. Heel heel zuur, maar wel terecht als je deze aflevering bekijkt.
Holy moly zeg, Ernesto was hier echt wel zó goed in, klasse.
 
Tja heel jammer want ze waren over het algemeen wel van de betere. En ik vond dat zij in het begin eigenlijk het gouden steentje verdiend hadden. Maar zo is het spel.
Hoewel ik die Marcel en Bibi echt waardeloos vind over het algemeen waren ze nu bijzonder goed.
 
Het hing ook heel hard af van het gekregen schilderij. Mona Lisa treffend nabouwen of een schip en een helikopter...
Jammer dat het voordeel voor Dries en Killian niet gewoon de eerste keuze bij de schilderijen was.
 
Nog maar net de vorige aflevering gezien.

Die torens komen allemaal los op de baseplate, dat was in Australië niet het geval. Toch wel een gemiste kans bij ons.




 
Terug
Bovenaan