Lego Masters 2021

VTM Lego masters

Dieje Hollandse presentator blijft toch echt bloed irritant. Precies zo dat gastje dat iedereen vroeger wel in de klas had, die zo graag grappig probeerde te zijn maar het gewoon niet was.
 
Ik was wel redelijk onder de indruk dat ze dat die weegschaal een soort van werkend gemaakt hadden.
Dat is nu ook niet zo moeilijk he. Ze veerde niet terug. Dan heb je letterlijk dit nodig:
6592-9-technic-tandwiel-heugel-1x10-met-gaten-lichtgrijs-klassiek~84295.jpg

+

product-4983-500x500.png
 
Ah dat had ik niet door. Dat hadden ze nochtans prima kunnen oplossen met een paar rekkers, of veertjes.
 
Ik hoop dat ze er ook eens een deftige Lego Technic uitdaging in stoppen. Dichtste wat daar vorig jaar in de buurt kwam was die brug. Was toch een gemiste kans.
 
Niet meteen het programma waar ik naar zou kijken, maar stond eens op tijdens strijken en half meegekeken. Toch aangenaam verrast en impressed. Had totaal verkeerd, alé eigenlijk geen, beeld van wat dit programma juist inhield.

Als ze mij vragen of ik met lego en aanverwanten uit de voeten kan zou ik volmondig 'ja' zeggen. Vroeger echt uren en dozen K'nex, Lego, Technics etc versleten en niet altijd het boekje volgen maar zelf ook dingen maken etc.
Maar als ik dan zie wat die soms realiseren, is toch nog niveau hoger; ge moet m.i. dan toch ook wat artistieke aanleg hebben.
 
Maar als ik dan zie wat die soms realiseren, is toch nog niveau hoger; ge moet m.i. dan toch ook wat artistieke aanleg hebben.

Ja en nee. Uiteraard moet je wel een gezonde dosis fantasie en inzicht hebben. Maar je moet er ook rekening mee houden dat zij niet beperkt zijn tot die paar duizend blokjes die jij vroeger had. Zij zijn het eerste uur ook grotendeels aan het nadenken wat ze gaan maken en hoe ze het aanpakken. Daarnaast 'groeit' het ook tijdens het bouwen..
Persoonlijk denk ik dat als je zelf regelmatig bouwt (en dan het liefst ook dingen zelf verzint) dat je het niveau van sommige (ex)deelnemers ruimschoots overtreffen kan.
 
True, had precies begrepen dat die opdrachten soms over meerdere dagen zijn gespreid zodat ze thuis ook kunnen nadenken of herdenken.

(Also; met een legomanneke, of mini fig zoals ze dat daar altijd cool moeten zeggen, kan ik u moeilijk tegenspreken ;) )
 
Spreek me maar gewoon tegen hoor. Ik ben ook maar een mens en ik maak ook fouten en zeg soms domme dingen. :p
 
Juist aflevering 3 bekeken, blij met de winnaar, zou ik persoonlijk wel een set van willen kopen en displayen.
Niveau ligt wel vrij hoog, die kruimeldief die ze nagebouwd hadden, amai, moet je maar doen.
 
VTM heeft dan vier andere zenders om het daarnaartoe te verplaatsen, maar Den Bompa heeft voorrang 🤨
Twee weken tussen de uitzendingen lijkt me totaal niet ideaal. Daardoor ga je sowieso twijfelende kijkers, die het nog 1 kans wilden geven, verliezen.

Vroeger zonden die het interlandvoetbal toch ook uit op hun hoofdkanaal?
 
Terug
Bovenaan