Lego Masters 2021

VTM Lego masters

Ik vind het gewoon zwaar waardeloos dat alles altijd maar moet wijken voor voetbal.
Commercieel gezien valt dat natuurlijk perfect te begrijpen. Alleen is het niet logisch dat ze Lego Masters niet op één van die andere kanalen uitzenden.
 
Commercieel gezien valt dat natuurlijk perfect te begrijpen. Alleen is het niet logisch dat ze Lego Masters niet op één van die andere kanalen uitzenden.
Dan gaan veel mensen het missen, want het is niet op vaste zender.
Beter één van die 100 zenders een sport- en evenementen-kanaal maken
 
Dan gaan veel mensen het missen, want het is niet op vaste zender.
Beter één van die 100 zenders een sport- en evenementen-kanaal maken
Maar dat is er al, alleen trekt de nationale ploeg ook een andere doelgroep aan. Het is puur een commercieel iets. Daarom is het soms ook op andere zenders. Het is gewoon enorm interessant voor een zender.
 
dat was niet zo rond blijkbaar.. mja met dat ei winnen kon je toch alleen maar testen of je constructie stabiel was.
 
Opvallend dat het stevigste gebouw er snel af lag.. dat van Jan en Julien was duidelijk constructie het stabielst, maar bij iedereen was het eigenlijk door de baseplate dat het omviel, niet de toren zelf (op 2 na ofzo)
 
Stevigheid = stijfheid. Als een gebouw super stijf is gaat ie eerder kapot. Kijk naar wolkenkrabbers, die worden ook min of meer flexibel gemaakt.
Maar geen idee hoe dat echt op te lossen zou zijn met Lego.
 
Van die 2 architecten zou je toch ook wel een stuk beter verwachten met die laatste challenge.
Dat is het net, dat was de meest stevige, het nadeel is dat je altijd op een baseplate zit en een groot gebouw van 1m20 gaat altijd zijn zwak punt op de bodem hebben, zeker als dat gewoon een Standard baseplate is..

Qua constructie denk ik dat die architecten hun gebouw absoluut het stevigste was. Heel wat van die stokjes en dergelijke om de stevigheid te benadrukken, beetje als gewapend beton..
 
vondt he wel een leuke aflevering :)

zelf had ik de toren uit lego technic gemaakt. zo heb je sterkte en toch flexibel genoeg :)
 
Ik vond het ook wat belachelijk dat ze afhankelijk waren van hoe snel het gebouw loste van de baseplate.
 
Bij vele zat er toch Technic in?

Maar idd, bij de meesten is het gewoon los gekomen van de baseplate
Die trilplaat had ook een plaat vol "Technics gaatjes" moeten zijn zodat je uw gebouw daar tenminste aan kan verankeren. Nu wint het zwaarste gebouw, puur omdat door het gewicht die studs elke keer terug vast klikken.
Terwijl een zware toren zeker niet "aardbevingsbestendig" zou zijn.

Gemiste kans voor het programma.
 
het klopt wel wat je zegt, maar waar klik je die technics plaat dan in?
maar idd, normaal had die toren van Bibi en Marcel moeten winnen, want het zwaartepunt lag daar gewoon het beste. en de top op zich ging bij de test hoger dan de uiteindelijke winnaar. maar die zijn dan laatste geworden.
 
Terug
Bovenaan