Lego Masters 2021

VTM Lego masters

Die splash mountain was wel zalig gebouwd.

maar watereffect was beetje minder. Maar dit komt omdat ik naar Legomaster Australië heb gekeken en dit heb gezien

LEGO-Masters-Australia-Poseidon-1024x683.jpg
 
maar watereffect was beetje minder. Maar dit komt omdat ik naar Legomaster Australië heb gekeken en dit heb gezien

LEGO-Masters-Australia-Poseidon-1024x683.jpg
Dat wel, maar dit was dan wel het finalewerk waar ze een pak meer tijd voor hadden en de golf een cruciaal onderdeel van de build was.
 
Ik vond het deze week een stuk minder hoopgevend.
De Griekse tempel was goed, maar leek me redelijk klein voor 9u te bouwen.
De wortelburcht was ook leuk, maar véél te veel tijd in die zwevende draak gestoken waar dan geen enkele reactie op komt...
Die mobiel vond ik zéér simplistisch
Pinokio was maar half af
Die zon was geen echte bol, en dat doet imo veel af van het geheel. Ook niet echt duidelijk wat het was
Dat met die vlinders vond ik wel een heel leuk concept. Ze hadden het gewoon moeten versimpelen door 1 vlinder met een gekleurde en saaie vleugel te maken. Zodat je die in het midden kan zetten, en uw build niet uit evenwicht komt.

Ik vind het ook wel verontrustend dat die architecten en ingenieurs blijkbaar nog nooit van een gyroscoop hebben gehoord. Je hangt geen draaiende dingen aan iets dat zweeft op 1 punt he...
 
Jup deze week een stuk minder, nu ja, de opdracht was ook niet zo simpel leek me. Dat is niet iets wat je al ooit geoefend hebt denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Aflevering pas gisteren gezien. Voor de moeilijkheid van deze opdracht vond ik toch wel een paar builds echt geslaagd.

- Wolkenfabriek
- Goden tempel
- Wortelburcht

Die staken er met kop en schouders boven uit. Ben wel zeer blij dat die kerel der uit ligt, wa nen irritante gast.
Dat die Amber daar samen mee wilt bouwen snap ik niet ze. Het enige dat nog ontbrak was een zweep.
 
Dat Amber en kameraad eruit gingen liggen zag ik van mijlen ver aankomen.
Dat de wortelburcht ging winnen ook.

Dat die tempel 2de ging zijn zag ik totaal niet aankomen. Heel mooi om naar te kijken, maar voor mij landde dat achter de wolkenfabriek.
Daar zat wat mechaniek in, wat ik compleet mistte bij de tempel.
Wat mij betreft was de tempel 3de en de vliegende draak 4de. Heel mooi gemaakt maar toch niet WEER een draak.
 
Ik denk ook dat ze hebben bijgeleerd uit vorig seizoen. Toen was het winnende koppel ook een koppel dat enkel "verhaaltjes kon vertellen".
Vanaf er technische dingen moesten gebeuren, vallen ze door de mand.

En inderdaad, wéér een draak. Wat hebben die toch allemaal met draken. Als je persé fladderende vleugels wil en fantasierijk, probeer dan eens een Pegasus ofzo te maken. Dat is toch al origineler dan de zoveelste draak. Ook weer "de burcht wordt aangevallen door draken", originaliteit ten top!
 
Dat Amber en kameraad eruit gingen liggen zag ik van mijlen ver aankomen.
Dat de wortelburcht ging winnen ook.
Het verschil tussen die 2 was ook "groot" vond ik.
Ik vond precies ook dat die Amber & Arne? wel het minst technische waren, maar ik denk zich meer konden uiten in het "creatieve".
Ik denk dat ze het hunzelf ook moeilijk hebben gemaakt, want zelfs al die rechtstond op de grond was die Pinocchio nog niet makkelijk.

Die baby spiraal vond ik dan weer pover, een cirkel met wat objecten eraan. Zelfde met die zon.
 
@Five-seveN Nu, dat iemand nog nooit een dino gemaakt heeft, kan ik nog prima volgen. Als je 0,0 affiniteit met dino's hebt, zul je dat niet snel maken. Ik beschouw mezelf wel als gamer, maar ik heb nog nooit een voetbal spelletje gespeeld, omdat voetbal me echt helemaal geen #&§% interesseert. Maar dat ze meedoen aan dit programma en nog nooit technics gebruikt hebben, snap ik idd. ook niet.

Dat ze bij die (mottige) pinokkio dan effectief ook nog hulp moeten vragen was voor mij ook meer dan genoeg reden dat ze mochten verrekken.
 
Ik vind het algemene niveau toch een stuk hoger dan vorig seizoen heb ik de indruk. Ook weer een terechte eliminatie.
 
Eliminatie was idd meer dan terecht!
Ik vond het eindresultaat van die 'kruimeldief' echt niet mooi om eerlijk te zijn. Het idee was wel goed en de toegevoegde techniek was leuk. Maar het zag er niet uit.
 
Ik was wel redelijk onder de indruk dat ze dat die weegschaal een soort van werkend gemaakt hadden.
 
dat je nog nooit een dino hebt gemaakt, dat kan.
maar een uitspraak als "ik zou niet weten hoe een dino er uit ziet", dat lijkt mij toch wel heel straf?

en die Nederlandse presentator... da's nu al 2 afleveringen dat die builds beschadigt. ok, die toren stelde niet veel voor, maar toch een gebrek aan respect naar de kandidaten toe, vind ik.

er zitten wel goeie koppels in, maar dat duo dat als eerste afviel, dat was toch een niveau verschil met de rest, imo.
Bibi en Marcel zie ik ook wel snel afvallen nog.

finale gaat denk ik zijn:
- dries en killian
- jan en julien
- roy en thomas

(tenzij de productie er per sé een volledig hollands team in wilt)
 
Terug
Bovenaan