Lego Masters 2021

VTM Lego masters

maar wees nu eens eerlijk: wat zij hebben gemaakt van die portretten, was toch gewoon bij het minste van de groep? en dus wordt het feit dat ze dat voordeel hébben gewoon terecht aangehaald.
De Brickmaster zei wel letterlijk tegen Killian en Dries dat hij "door het voordeel dat ze de foto's van mekaar konden zien, wel wat meer had verwacht."
Ik dacht toen toch ook even van "Wtf... wat is er dan een 'voordeel' aan als je dat in rekening gaat nemen? :unsure: "
Dan had ik dat "voordeel" toch liever ook niet gehad precies zodat de Brickmaster in elk geval minder verwachtte.
 
Ben ik de enige die dat niet vind? Hij heeft zeer goed het portret nagemaakt, maar voor de rest gewoon wat bankbiljetten eraan toegevoegd. Ik vond dat nu niet meteen overlopen van creativiteit... Het portret zelf was idd ferm nagemaakt, maar de twist ontbrak wel serieus voor mij.
Ik heb het over de portretten (eerste opdracht), niet over de kunstwerken. Daar werden ze "afgerekend" op hun voordeel, terwijl dat onterecht was. Los van het feit dat Ernesto het mooiste werk had gemaakt.
 
Ben ik de enige die dat niet vind? Hij heeft zeer goed het portret nagemaakt, maar voor de rest gewoon wat bankbiljetten eraan toegevoegd. Ik vond dat nu niet meteen overlopen van creativiteit... Het portret zelf was idd ferm nagemaakt, maar de twist ontbrak wel serieus voor mij.
Hij heeft vooral de filosofie en methode van het kunstwerk gebruikt in hun lego ontwerp.
 
De Brickmaster zei wel letterlijk tegen Killian en Dries dat hij "door het voordeel dat ze de foto's van mekaar konden zien, wel wat meer had verwacht."
Ik dacht toen toch ook even van "Wtf... wat is er dan een 'voordeel' aan als je dat in rekening gaat nemen? :unsure: "
Dan had ik dat "voordeel" toch liever ook niet gehad precies zodat de Brickmaster in elk geval minder verwachtte.
Het gouden steentje van de openingsaflevering is dan weer volledig overpowered.
 
Ben ik de enige die dat niet vind? Hij heeft zeer goed het portret nagemaakt, maar voor de rest gewoon wat bankbiljetten eraan toegevoegd. Ik vond dat nu niet meteen overlopen van creativiteit... Het portret zelf was idd ferm nagemaakt, maar de twist ontbrak wel serieus voor mij.
Maar het was wel het enige dat volledig in de originele stijl van werk kon blijven. En dat vraagt gewoon talent.
De boot was imo de enige die echt in de buurt kwam, en de zwaan was ook nog wel goed, maar miste de dynamiek van het schilderij wel wat.

Maar ik vond echt de zonnebloemen, het minst. Tja, dat was ook een pot met bloemen, en daar stopte de gelijkenis met het schilderij imo. Een beetje hetzelfde als bij de Mona Lisa, al was het daar met een humoristische insteek (en die holle ogen vond ik wel slim).
 
ik vond de zonnebloemen ook echt niet geweldig. Maar misschien zag die er in het echt indrukwekkender uit dan op TV
 
Terechte winnaar en verliezer vandaag imo.
Aan die boom was nagenoeg niets te verbeteren.
De teaser van volgende week doet me wel uitkijken naar die aflevering. Dat zal toch wel jeugdnostalgie zijn voor sommigen daar.
 
Terechte winnaar en verliezer vandaag imo.
Aan die boom was nagenoeg niets te verbeteren.
De teaser van volgende week doet me wel uitkijken naar die aflevering. Dat zal toch wel jeugdnostalgie zijn voor sommigen daar.
Jup vond ik ook! Daar klopte gewoon alles! Ook de verhaaltjes.
Inderdaad ik kijk ook uit naar volgende week! Ik bouw zelf nu nog Star Wars sets 😀
 
Beetje rare aflevering, 2 heel goede builds en de rest was toch matig imo...
Ik vond wel de spin-stogzuiger-vuilbak-vuilkar by far de beste in de eerste opdracht.

Volgende week vind ik persoonlijk jammer. Ik ben Star Wars fan, maar ik snap ook dat die opdracht véél moeilijker gaat zijn als star wars u niks zegt. Dan weet je namelijk niks van die details af en weet je bvb zelfs niet welke van die ventjes nu een goeie is en welke niet. Imo niet helemaal fair...
 
Beetje rare aflevering, 2 heel goede builds en de rest was toch matig imo...
Ik vond wel de spin-stogzuiger-vuilbak-vuilkar by far de beste in de eerste opdracht.

Volgende week vind ik persoonlijk jammer. Ik ben Star Wars fan, maar ik snap ook dat die opdracht véél moeilijker gaat zijn als star wars u niks zegt. Dan weet je namelijk niks van die details af en weet je bvb zelfs niet welke van die ventjes nu een goeie is en welke niet. Imo niet helemaal fair...
Ik vond het ook vreemd dat die vuilniswagen niet bij de 2 beste zat.
 
Huh, wordt dat weken aan een stuk opgenomen en mogen/kunnen die niet naar huis of zo? :wtf: Alé, dat leid ik toch af uit de opmerkingen van Ernesto over zijn dochter.
Ik dacht dat dat gewoon enkel in het weekend werd opgenomen.
 
Huh, wordt dat weken aan een stuk opgenomen en mogen/kunnen die niet naar huis of zo? :wtf: Alé, dat leid ik toch af uit de opmerkingen van Ernesto over zijn dochter.
Ik dacht dat dat gewoon enkel in het weekend werd opgenomen.
Zal door corona komen of is dat eerder opgenomen?
 
Leuke aflevering en goed dat het niet echt gelinkt is aan de competitie (hoe kunnen die homo's dat kleurgebruik nu weten...).

Wat ik wel raar vond: "the light side", dat wordt in geen enkele film zo benoemd. Je hebt "the force" en "the dark side of the force" het gaat niet over licht en donker, maar over de duistere kant van een kracht he...
 
Leuke aflevering en goed dat het niet echt gelinkt is aan de competitie (hoe kunnen die homo's dat kleurgebruik nu weten...).

Wat ik wel raar vond: "the light side", dat wordt in geen enkele film zo benoemd. Je hebt "the force" en "the dark side of the force" het gaat niet over licht en donker, maar over de duistere kant van een kracht he...
wat de jedi doen, is wel degelijk "de light side", canon.

Hoe konden die homo's dat kleurgebruik weten? door naar de modellen in de brick-room te kijken, misschien? serieus, ze hebben daarvan "de empire gebruikt veel driehoeken, laten we een ster bouwen".
gelukkig voor hen was er geen eliminatie deze aflevering...

wat mij meer stoorde aan de aflevering was "ja, de empire bouwt enkel voertuigen om aan te vallen" alsof die niks anders nodig hebben.

en een rebel jas over een empire t-shirt. :wtf:
 
wat de jedi doen, is wel degelijk "de light side", canon.

Hoe konden die homo's dat kleurgebruik weten? door naar de modellen in de brick-room te kijken, misschien? serieus, ze hebben daarvan "de empire gebruikt veel driehoeken, laten we een ster bouwen".
gelukkig voor hen was er geen eliminatie deze aflevering...

wat mij meer stoorde aan de aflevering was "ja, de empire bouwt enkel voertuigen om aan te vallen" alsof die niks anders nodig hebben.

en een rebel jas over een empire t-shirt. :wtf:
Ge beseft dat als ge daar niks van kent, ge van die modellen ook niet weet of dat de goeie of de slechten zijn? Waarschijnlijk heeft er iemand gewoon gezegd dat die star destroyer van de dark side is en hebben ze daar het "puntige" uit afgeleid.
Ze vragen op een gegeven moment of storm troopers de goeie of de slechten zijn... Dat hangt er ook maar vanaf waar je in de films zit...

Die scav-1 vond ik ook niet origineel genoeg, in de Clone wars serie komt exact dat concept voorbij bvb...
 
Mij leek het een promo aflevering voor de Star Wars reeks van Lego. Geen afvaller en een mooie prijs. Niks mis mee natuurlijk. Ik zou ook absoluut niks ervan kennen moest ik daar staan.
 
Ge beseft dat als ge daar niks van kent, ge van die modellen ook niet weet of dat de goeie of de slechten zijn? Waarschijnlijk heeft er iemand gewoon gezegd dat die star destroyer van de dark side is en hebben ze daar het "puntige" uit afgeleid.
Ge beseft dat
- er bij die modellen minifigs staan, waaruit je dan kan afleiden welke de goeie en de slechte staan (zeker nu ze al 6 uur op een stormtrooper hebben gekeken, en bevestigd dat dat de slechten zijn)?
- er genoeg volk rondloopt om dingen aan te vragen
- Roy 's nachts blijkbaar uren aan het zoeken was geweest op het internet voor die Darth Vader Mansion
- ze het voordeel hadden dat ze extra tips en info konden vragen aan iemand die (voor LucasArts) replica's bouwt van Star Wars voertuigen?
- ze bij de evalutatie zélf aangaven dat ze er eigenijk gewoon dingen aan het toevoegen waren...

het lijkt mij helemaal niet onmogelijk om iets bij te leren over Star Wars, als ge daar 16 uur mee bezig zijt, en dan nog een hele avond en nacht dingen kunt opzoeken...
 
Ge beseft dat
- er bij die modellen minifigs staan, waaruit je dan kan afleiden welke de goeie en de slechte staan (zeker nu ze al 6 uur op een stormtrooper hebben gekeken, en bevestigd dat dat de slechten zijn)?
- er genoeg volk rondloopt om dingen aan te vragen
- Roy 's nachts blijkbaar uren aan het zoeken was geweest op het internet voor die Darth Vader Mansion
- ze het voordeel hadden dat ze extra tips en info konden vragen aan iemand die (voor LucasArts) replica's bouwt van Star Wars voertuigen?
- ze bij de evalutatie zélf aangaven dat ze er eigenijk gewoon dingen aan het toevoegen waren...

het lijkt mij helemaal niet onmogelijk om iets bij te leren over Star Wars, als ge daar 16 uur mee bezig zijt, en dan nog een hele avond en nacht dingen kunt opzoeken...
Goh, tot je dan plots beelden ziet waarbij Yoda ("de goede") samen vecht met storm troopers natuurlijk. En je kan ook niet continu aan andere mensen vragen hoe het net zit.
Voor de meeste mensen lijkt een star wars gevecht op "clones die vechten tegen droids en er zijn ook mannen met lightsabers bij". De films zelf gaan over het continu switch van "side" (Anakin, Palpatine, Kylo Ren, de clones, ...), dan is het voor iemand die niet heel het verhaal gevolgd heeft echt niet doenbaar om dat onmiddelijk te snappen. Ze kregen ook 10 minuten tijd, op die 10 minuten heeft die man het (goede) idee uitgelegd van die loskoppelende fighters. Dat hij daar nog niet uitlegt dat dat ding eigenlijk volledig grijs moet zijn, snap ik ook wel. Het is ook pas in de laatste films dat zwart eigenlijk als kleur is beginnen voor komen bvb.

Ik zou bijvoorbeeld ook niet weten wie de slechterikken bij Star Trek zouden zijn, en wie met welk vliegtuig zou vliegen etc. Net zoals de meesten dat ook niet weten over Stargate. Dan vind ik niet dat er zo'n specifiek thema in de show moet. Gelukkig hebben ze dat ingezien en is het eerder een "extra" aflevering geworden.
 
Terug
Bovenaan