Late ontdekkingen in het leven?

Verder in deze trend, als je met je scrollbar van je muis klikt op een tabblad, je uw tabblad sluit. Ik heb soms 20 tabbladen open en met mijn scrollbar sluit ik dan zeer snel tabbladen af die ik niet meer nodig heb.

En Windows toets + V gebruik ik ook vaak om een historie van mijn klembord snel te kunnen raadplegen.

Klikken met je scrollwiel op een (hyper)link om deze te openen in een nieuw tabblad is eentje dak al jaren gebruik en verbaasd van ben dat weinigen dit kennen

Vandaag ontdekt:
Ik begin te begrijpen dat mensen denken "amai, die kan goed met de computer werken" als ik deze thread lees :p. Dan moet ge nogal magische dingen zien gebeuren als ge met iemand meekijkt :D

Summary van de laatste paginas is gewoon "hey, weet je dat er zoiets als shortcuts op keyboard en muis bestaat?" :tongue:.

Kwestie van er nog een simpel office weetje in te steken, als je in excel een cel wil locken, en niet altijd die dollartekens wil typen, dan kan die simpelweg met F4 locken. Dus bv. in een cel gaan, en typen: =B4 (of = en klikken op een cel) en dan F4, dan wordt dat =$B$4

Kwestie van er nog een simpel office weetje in te steken, als je in excel een cel wil locken, en niet altijd die dollartekens wil typen, dan kan die simpelweg met F4 locken. Dus bv. in een cel gaan, en typen: =B4 (of = en klikken op een cel) en dan F4, dan wordt dat =$B$4

Al die andere IT-tips wist ik al, maar deze is dus niet alleen nieuw maar ook nog eens kei-nuttig voor mij. Thanks 🥇 !!!

Al die andere IT-tips wist ik al, maar deze is dus niet alleen nieuw maar ook nog eens kei-nuttig voor mij. Thanks 🥇 !!!
My pleasure :p Gaat ook als je bv. bepaalde cellen in een formule gebruikt, en vervolgens die cellen in de formulebalk van de uitkomst-cel naar wens te locken. Bv. in A4 komt =A1+A2+A3, maar A1 moet gelockt blijven dan kan je op A4 gaan staan, naar de formulebalk gaan en daar op A1 klikken en een F4'ke doen.

Wat doen die mensen, die enkel de muis gebruiken, dan met hun andere hand?
Hier ligt die gewoon in de buurt vh toetsenbord.

Edit: nvm, ik wil het niet weten.

En ge kunt blijven duwen op F4 om te cyclen door de verschillende opties (B$4, $B4)

Ik ben precies de enige hier die effectief een toetsenbord gebruikt ipv enkel de muis :')
Nee hoor, er is nog een kleine minderheid die wel weet hoe ge efficiënt met een computer werkt.
Ik krijg van weinig stress op mijn werk, maar als ik langs iemand zit die pokke-tergend-traag-enkel-met-muis dingen doet, dan sta ik op ontploffen :angry:.

Ben ik de enige die +/- nooit met die office toestanden moet werken?
Ik werk tegenwoordig praktisch nooit in office. Alleen outlook gebruik ik en soms excel om iets gemakkelijk te visualiseren.
Maar als coder of zelfs gewoon in een tekstverwerker of met een browser of m'n OS gebruik ik constant hotkeys.

Ik gebruik alleen notepad en paint. Oldschool bitches.
ozZitGF.png

PS: Deze screenshot werd zorgvuldig samengesteld in MS Paint

Terug
Bovenaan