La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Heb live gekeken. Was op zo'n drassig plein tegen een vuile ploeg en een publiek die dat als match van de eeuw beleefd. De 0-1 kwam er via een afgeweken kopbal.

Lamine probeerde veel maar ging veel te veel voor eigen succes. En ronni die zat gewoon in de achterzak van de verdediger

Die wedstrijden uit de Copa doen me wel beseffen hoe de VAR ondanks alles toch een verbetering is. Die lijnrechters kunnen precies geen enkele buitenspel correct beoordelen als het verschil minder is dan 5 meter.

Die wedstrijden uit de Copa doen me wel beseffen hoe de VAR ondanks alles toch een verbetering is. Die lijnrechters kunnen precies geen enkele buitenspel correct beoordelen als het verschil minder is dan 5 meter.
Idem met penalty's... Op dat moment mis je de VAR toch fameus.

Ding is dat scheidsrechters/lijnrechters nu anders opgeleid worden en anders naar een wedstrijd kijken omdat ze hulp hebben van de VAR. Als ze dan plots zonder VAR moeten opereren, geeft dat natuurlijk meer fouten...

Ding is dat scheidsrechters/lijnrechters nu anders opgeleid worden en anders naar een wedstrijd kijken omdat ze hulp hebben van de VAR. Als ze dan plots zonder VAR moeten opereren, geeft dat natuurlijk meer fouten...
Deportivo heeft vier jaar in Primera RFEF gespeeld zonder VAR, en daar was dat net hetzelfde als in de Copa nu. En die arbiters zijn het ook gewoon om zonder VAR te fluiten.

Ik lees dat dit jaar ook in de 1/8 finales de ploegen uit de Supercopa eerst getrokken worden tegen de ploegen uit lagere reeksen. Vorig jaar was het in die ronde al een pure loting. Dat wil zeggen dat Depor op dit moment een 1 op 2 kans heeft om Barcelona of Real Madrid te loten. Zou wel eens plezant zijn, na 8 lange jaren afwezigheid uit Primera. Dan hoop ik toch dat we Atlético en Athletic kunnen vermijden.

Alleen jammer dat de volgende ronde op de slechtst mogelijke datum doorgaat. Depor speelt net drie opeenvolgende speeldagen tegen de andere ploegen uit de top 4 in Segunda, en de bekermatch valt daar net middenin. Dus er zal niet met de eerste ploeg gespeeld kunnen worden.

Laatst bewerkt:
2-0 gewonnen, maar de partij helaas niet kunnen zien. Lees ik op vz per toeval "Dramatisch Real wordt gered door geweldige Courtois".

Zie ik de statistieken: 2.65 - 1.62 xG & 7-3 Big Chances :laugh: xG tot daar aan toe nog, dat kan effectief soms wel een vertekend beeld geven, maar Big Chances toch echt niet. Doen daar precies alsof Sevilla heer en meester was en Real per toeval twee maal een goal heeft gemaakt.

2-0 gewonnen, maar de partij helaas niet kunnen zien. Lees ik op vz per toeval "Dramatisch Real wordt gered door geweldige Courtois".

Zie ik de statistieken: 2.65 - 1.62 xG & 7-3 Big Chances :laugh: xG tot daar aan toe nog, dat kan effectief soms wel een vertekend beeld geven, maar Big Chances toch echt niet. Doen daar precies alsof Sevilla heer en meester was en Real per toeval twee maal een goal heeft gemaakt.
Mss toch best een samenvatting zien. Het spel was wel degelijk echt niet goed. Wel grote kansen gekregen maar geen samenhangend spel, geen combinaties en zelfs een Bernabeu dat het beu was en begon te fluiten. Sevilla echt wel meer grote kansen gekregen dan 3 en ja, Courtois was voor mij de beste Real speler.

Het is voor jullie ook te hopen dat Vinicius zo rap mogelijk uit die ploeg wordt gehouden. Doet niets meer op het veld en ondertussen blijft het Vini... Oftewel verandert hij van mentaliteit (wat mij zeer sterk lijkt gezien zijn verstandelijke beperking), oftewel verkoopt Real hem. Kwartiertje na de match zijn profielfoto op Instagram ook verandert van een foto let een Real shirt naar een foto met een Brazilië shirt. Hij heeft de feedback van de Real supporters dus ook niet begrepen.

Soit, vanmiddag een zeer belangrijke match voor Barça tegen de tot op heden mogelijke nummer 2 van Spanje en dat zonder Pedri...

Mss toch best een samenvatting zien. Het spel was wel degelijk echt niet goed. Wel grote kansen gekregen maar geen samenhangend spel, geen combinaties en zelfs een Bernabeu dat het beu was en begon te fluiten. Sevilla echt wel meer grote kansen gekregen dan 3 en ja, Courtois was voor mij de beste Real speler.

Het is voor jullie ook te hopen dat Vinicius zo rap mogelijk uit die ploeg wordt gehouden. Doet niets meer op het veld en ondertussen blijft het Vini... Oftewel verandert hij van mentaliteit (wat mij zeer sterk lijkt gezien zijn verstandelijke beperking), oftewel verkoopt Real hem. Kwartiertje na de match zijn profielfoto op Instagram ook verandert van een foto let een Real shirt naar een foto met een Brazilië shirt. Hij heeft de feedback van de Real supporters dus ook niet begrepen.

Soit, vanmiddag een zeer belangrijke match voor Barça tegen de tot op heden mogelijke nummer 2 van Spanje en dat zonder Pedri...
Dat het best niet goed was, daar twijfel ik ook niet aan hoor. Wilde ik ook zeker niet gezegd hebben. Ik vind gewoon die titel redelijk overdreven, want denk dat al bij al dat de zege op z'n minst niet gestolen is.

Dat Vini weg moet, lijkt me ondertussen zo klaar als een klontje. Sinds de Clasico trekt het echt nergens meer op, de enige goede wedstrijd die we nog hebben gespeeld was Bilbao-uit, maar al de rest is gewoon pijnlijk om te zien. Ik ben benieuwd of we ooit zullen weten wat er exact speelt achter de schermen, maar 't Is duidelijk dat Vini moet spelen en dat Xabi z'n ding niet kan doen daardoor. Tot aan dat moment vond ik echt wel dat er muziek in zat in hetgeen Xabi aan het neerzetten was. Uiteraard was het nog niet allemaal rozegeur en maneschijn, maar da's ook normaal.

Ik zou het ook enorm zonde vinden dat Xabi door heel deze heisa zou moeten vertrekken en dan weer vervolgens op een ander het mooie weer te zien maken.

Uhu, nu gaat het publiek Lamine beginnen uitfluiten nadat één of andere butcher hem langs achter met twee voeten van de grond omverkegelt en dus meer dan terecht rood krijgt. Supporters kunnen toch zo debiel zijn, gisteren in Tottenham ook al.

Stilletjes aan ook wel tijd dat de stagair van Sporza door heeft dat de 1-1 is afgekeurd, 30 minuten na de feiten. :laugh:

Gisteren Joan García met een masterclass keepen. Kerel moet altijd naar het WK gaan. Al had Espanyol altijd moeten scoren in de eerste helft. Uiteindelijk verschil in afwerking (en kwaliteit van de wissels) die de doorslag gaf. Espanyol is dit seizoen wel echt een heel goed team

Gonzalo Garcia met een hattrick, wat heeft die gast quasi gans het seizoen op de bank zitten doen eigenlijk?

Ik weet dat het ijdele hoop is, maar er zijn toch echt geen (sportieve) excuses meer om niet met Mbappé - Garcia te gaan starten vanaf nu.

Alleszins een mooie overwinning om het nieuwe jaar mee te starten.

Gisteren Joan García met een masterclass keepen. Kerel moet altijd naar het WK gaan. Al had Espanyol altijd moeten scoren in de eerste helft. Uiteindelijk verschil in afwerking (en kwaliteit van de wissels) die de doorslag gaf. Espanyol is dit seizoen wel echt een heel goed team
Heerlijk hoe hij zijn ex-supporters lik op stuk geeft... En toch maar te zien hoeveel hersencellen die aanhang heeft. Hij verdiende bij Espanyol zelfs niet eens een top-3 salaris, verdient bij Barça nu 10x zoveel (en is nog een van de laagst betaalde spelers met 3 - 3.5 Mio. EUR), heeft Espanyol vorig seizoen eigenhandig behoed voor degradatie en met de 25 Mio. EUR die hij in het laadje bracht heeft Espanyol enkele zeer sterke spelers kunnen kopen en spelen ze nu geweldig... Ook die trainer is meer opgefokte supporter dan iets anders, is een beetje Xavi in het kwadraat als het gaat over uitspraken die je als trainer niet zou mogen doen maar als fanatico op café.

Toch een zeer zwak Barça gezien, Koundé heeft tijdens zijn congé precies niet echt kunnen uitrusten want hij speelt nog steeds alsof hij net een marathon had gelopen de dag ervoor, Ferran Torres weer niet te zien, Raphinha ook weer zeer slordig, etc... Zal toch een pak beter moeten. Soit, de 3 punten zijn binnen, al had Espanyol imo zeker een gelijkspel verdiend.

Gonzalo Garcia met een hattrick, wat heeft die gast quasi gans het seizoen op de bank zitten doen eigenlijk?

Ik weet dat het ijdele hoop is, maar er zijn toch echt geen (sportieve) excuses meer om niet met Mbappé - Garcia te gaan starten vanaf nu.

Alleszins een mooie overwinning om het nieuwe jaar mee te starten.
Wat een verschil inderdaad... Als Xabi Alonso met een 4-4-2 gaat werken met Gonzalo en Mbappé in de spits verandert heel het spel van Real denk ik, al zal bij Mbappé de frank toch ooit eens moeten vallen dat de ploeg alleen maar top gaat kunnen renderen als hij zelf ook jaagt. Één van de goals van Gonzalo zou Mbappé simpelweg nooit gemaakt hebben doordat druk op de verdediger een groot deel van de goal maakte, wat bij Mbappé gewoon niet bestaat.

Wat een verschil inderdaad... Als Xabi Alonso met een 4-4-2 gaat werken met Gonzalo en Mbappé in de spits verandert heel het spel van Real denk ik, al zal bij Mbappé de frank toch ooit eens moeten vallen dat de ploeg alleen maar top gaat kunnen renderen als hij zelf ook jaagt. Één van de goals van Gonzalo zou Mbappé simpelweg nooit gemaakt hebben doordat druk op de verdediger een groot deel van de goal maakte, wat bij Mbappé gewoon niet bestaat.
Kan me zeker vinden in die redenering, maar wil wel dat kanttekening maken dat iemand als Mbappé eigenlijk Ronaldo-gewijs quasi alle minuten zal spelen. Dan is het ook wel niet ideaal om die continue te laten jagen, dus daar gaat imo ergens een gulden middenweg in moeten worden gevonden denk ik dan.

Ondertussen heeft Xabi Alonso Vinicius liggen verdedigen op de persconferentie nadat die weer eens werd uitgefloten door het Bernabéu. :unsure: Ik kan mij écht niet voorstellen dat die dat effectief ook meent wat hij daar zegt. Ik snap dat je uiteraard niet je eigen spelers publiekelijk gaat afbreken, dat gaat iemand als Xabi Alonso zeker niet doen, maar om dan te gaan zeggen dat hij veel heeft bijgedragen is toch ook van de pot gerukt.

Die gast heeft 0 goals in de laatste 17 wedstrijden ondertussen en speelt al weken/maand als een natte dweil. Ik kon mij vroeger ook al ergeren aan Vini bij momenten, maar dan had die well altijd minstens 1 geniale actie per wedstrijd waar dan effectief een goal uit voortkomt, maar dat is ondertussen toch ook eerder de uitzondering geworden.

Heerlijk hoe hij zijn ex-supporters lik op stuk geeft... En toch maar te zien hoeveel hersencellen die aanhang heeft. Hij verdiende bij Espanyol zelfs niet eens een top-3 salaris, verdient bij Barça nu 10x zoveel (en is nog een van de laagst betaalde spelers met 3 - 3.5 Mio. EUR), heeft Espanyol vorig seizoen eigenhandig behoed voor degradatie en met de 25 Mio. EUR die hij in het laadje bracht heeft Espanyol enkele zeer sterke spelers kunnen kopen en spelen ze nu geweldig... Ook die trainer is meer opgefokte supporter dan iets anders, is een beetje Xavi in het kwadraat als het gaat over uitspraken die je als trainer niet zou mogen doen maar als fanatico op café.
Je kan ze duidelijk niet af, maar is gewoon een stadsrivaal. Je kan naar zo veel andere clubs, dan moet je net naar die club gaan die ook in Barcelona zit. Natuurlijk valt dat niet in goede aarde. De trainer was totaal niet opgefokt en richt gewoon fantastisch werk dit seizoen.

Mooie overwinning van Real!

och de rol van Camavinga niet onderschatten. Als hij eens een hele seizoenshelft fit blijft en we Carvajal terugkrijgen, ben ik nog hoopvol voor dit seizoen.

Centraal was het wel weer zwak bij die tegengoal..

Weet iemand of de Supercopa de España via DAZN te bekijken is of zitten die rechten elders/nergens in vlaanderen?

Je kan ze duidelijk niet af, maar is gewoon een stadsrivaal. Je kan naar zo veel andere clubs, dan moet je net naar die club gaan die ook in Barcelona zit. Natuurlijk valt dat niet in goede aarde. De trainer was totaal niet opgefokt en richt gewoon fantastisch werk dit seizoen.
Tja, als ge naar Barcelona kunt gaan blijft ge niet bij Fucking Espanyol.

Man man man Koundé toch... Wederom zeer zwakke prestatie, Cancelo komt denk ik geen dag te laat, Koundé blijft de indruk geven dat hij voor elke wedstrijd een halve marathon loopt. Wordt nog grellig in de tweede helft, moest ik Xabi Alonso zijn zou ik zeggen alles via hun linkerflank. Yamal verdedigt toch het minste mee van de 2 flankaanvallers en Koundé kan je met 2 telkens simpel opzij zetten.

Soit, Barça zeker niet oppermachtig, vind ze zelfs enorm slordig met momenten en Real die z'n kansen helaas deftig benut.

-edit- Minuut 58 en beide ploegen ogen zeer traag met het verschil dat Barça niet op de counter kan... Straks Mbappé erop, dan zal hij nog wat kansen krijgen op de counter en vrees ik ervoor. Tijd voor Ferran Torres, doet het toch vaak prima als hij invalt, waarom nu niet. Die van Real trouwens de vallende ziekte, zowel Tchouameni alsook Vinicius gaan gewoon liggen als ze de bal kwijt zijn en krijgen de fout nog mee ook?!

Dat veld oogt ook zo traag als iets, nog zo'n voordeel van in de zandbak te gaan spelen...

Laatst bewerkt:
Man man man Koundé toch... Wederom zeer zwakke prestatie, Cancelo komt denk ik geen dag te laat, Koundé blijft de indruk geven dat hij voor elke wedstrijd een halve marathon loopt. Wordt nog grellig in de tweede helft, moest ik Xabi Alonso zijn zou ik zeggen alles via hun linkerflank. Yamal verdedigt toch het minste mee van de 2 flankaanvallers en Koundé kan je met 2 telkens simpel opzij zetten.

Soit, Barça zeker niet oppermachtig, vind ze zelfs enorm slordig met momenten en Real die z'n kansen helaas deftig benut.

-edit- Minuut 58 en beide ploegen ogen zeer traag met het verschil dat Barça niet op de counter kan... Straks Mbappé erop, dan zal hij nog wat kansen krijgen op de counter en vrees ik ervoor. Tijd voor Ferran Torres, doet het toch vaak prima als hij invalt, waarom nu niet. Die van Real trouwens de vallende ziekte, zowel Tchouameni alsook Vinicius gaan gewoon liggen als ze de bal kwijt zijn en krijgen de fout nog mee ook?!

Dat veld oogt ook zo traag als iets, nog zo'n voordeel van in de zandbak te gaan spelen...
Koundé is natuurlijk ook gewoon geen rechtsachter.. Heeft altijd CV gespeeld voor hij naar Barça trok als ik het mij goed herinner.

Terug
Bovenaan