La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Ook Courtois komt zich naar nog wat belachelijk moeien. Allemaal totaal niet nodig maar ja, het is geweten dat het een superdoelman is maar dat de bovenkamer niet goed gevuld is bij hem

Is dat de eerste Clásico die je kijkt?

Van zodra er ergens een relletje uitbreekt dan stormt iedereen als een kip zonder kop naar elkaar en verliezen ze de resterende hersencellen die ze nog hebben. Op dat vlak is dat dus niets nieuws en niets speciaals.

Van zodra er ergens een relletje uitbreekt dan stormt iedereen als een kip zonder kop naar elkaar en verliezen ze de resterende hersencellen die ze nog hebben. Op dat vlak is dat dus niets nieuws en niets speciaals.
Nee maar dat is gewoon belachelijk gedrag dat nergens voor nodig is, toont gewoon aan wat voor bende kleine kinderen dat zijn. En het feit dat je dit als "niets speciaals" ziet, is gewoon tekenend voor het hedendaagse voetbal :(

Nee maar dat is gewoon belachelijk gedrag dat nergens voor nodig is, toont gewoon aan wat voor bende kleine kinderen dat zijn. En het feit dat je dit als "niets speciaals" ziet, is gewoon tekenend voor het hedendaagse voetbal :(
Idd, laten we al zo'n kleuterklas gedrag toch niet te normaal beginnen vinden omdat ze het 'allemaal doen' of 'het altijd zo is bij zo'n matchen'.

Ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind hè, maar dat is nu eenmaal de realiteit van tegenwoordig. Dergelijke tafereleren zagen we 15 jaar geleden al in de Clasico's.

Zolang men daar niet strenger gaat tegen optreden, gaat dat ook helemaal niet veranderen. En heb ik het niet over wat random te gaan zwaaien met gele kaarten op 't einde zoals men nu af en toe eens doet.

Ik ben het voor alle duidelijkheid ook gewoon eens met @quo_vadis zijn laatste post.

Goh, dat was inderdaad Vinicius als vanouds (deze week in Croqueta waren ze erover bezig dat hij zich volwassener gedroeg dit seizoen), maar ik kon hem echt wel begrijpen op dat moment. Was de gevaarlijkste man bij Real en ik vond dat op dat moment een heel gevaarlijke wissel van Xabi. Gelukkig voor hem trekken ze de zege over de streep, want dat was toch met vuur spelen. Nadien was er ook amper nog dreiging van Real.

Blij met de winst, maar dit had nooit nog spannend mogen worden. Zelden Barcelona zo onmachtig gezien in een Clasico op aanvallend vlak. Het is dat ze een goal cadeau kregen van Arda of het was helemaal niets geweest.

Bellingham motm voor mij.
Inderdaad, dit Barça is echt enorm zwak... Er missen enkele belangrijke spelers en de andere basisspelers moeten dus elke week 2 wedstrijden spelen en dat zie je... Koundé is fysiek gewoon helemaal op, die laatste kans die hij verkwist was ook vlak nadat hij 4 ballen gewoon kwijtspeelde door een lullige foute pass, maar ja, wie zet je daar dan anders... Weer Eric Garcia om vervolgens geen CV te hebben die je kan wisselen doordat Cubarsi en Araujo de volle 90 minuten moeten spelen en we enkel nog met een Barça B speler kunnen wisselen.

Op zich was ik nog content voor Pedro zijn rode kaart, op deze manier wordt hij tenminste eens geforceerd aan de kant gezet en kan hij eens rusten, wat al geleden is van begin september.

Ik vond het ook wel wat vreemd hoe Real verderging in de 2e helft en zeker die laatste 20 minuten. Je zag dat Barça gewoon doodop was en zelfs geen spurtje meer kon trekken, dan ga je toch gewoon voor de 3-1 en de doodssteek? Zo achteruit kruipen was toch gevaarlijk...

Mogelijks best toch eens de Clasico's van de laatste paar jaren herbekijken hoor. Wat jij beschrijft is er absoluut niet meer de laatste paar jaren, sinds het vertrek van Ramos is dat allemaal niet meer zo opgezweept. Enkel de laatste paar leeghoofden à la Carvajal en Courtois (+ Vinicius maar dat is een hopeloos geval) hebben dat nog, vorig jaar Lucas Vazquez ook nog, de "nieuwe generatie" van Real heeft dat allemaal niet zo neig (kan ook niet echt als je maar 1 basisspeler in je ploeg hebt die van de eigen jeugd komt, die rivaliteit hebben de Huijsens/Camavinga's/Tchouameni's/... gewoon niet). Op zich maar goed ook, als je ziet hoe Carvajal naar Lamine Yamal stormt, terwijl zij samen in de nationale ploeg moeten spelen (en de eerste bijna dubbel zou oud is als de tweede).

Verandert niet dat de uitspraak van Lamine Yamal natuurlijk zeer dom is, maar ja, hij is net 18 jaar geworden... Om daar als dertigers met 15+ jaar ervaring in professioneel voetbal op af te stormen en hem de volle laag te geven, dat zegt meer over die idioten dan over Lamine Yamal zelf.

Ik spreek toch helemaal nergens over de Clasico's van de voorbije jaren? :unsure:

Ik zou trouwens zelf eens de beelden herbekeken wat betreft Carvajal, want die stormt helemaal niet naar Yamal. Ze kruisen elkaar waarna Carvajal wegloopt en Yamal duidelijk iets naroept wat hem triggered. Vervolgens is het Yamal die richting Carvajal loopt, waarna Camavinga hem tegenhield.

Ik spreek toch helemaal nergens over de Clasico's van de voorbije jaren? :unsure:

Ik zou trouwens zelf eens de beelden herbekeken wat betreft Carvajal, want die stormt helemaal niet naar Yamal. Ze kruisen elkaar waarna Carvajal wegloopt en Yamal duidelijk iets naroept wat hem triggered. Vervolgens is het Yamal die richting Carvajal loopt, waarna Camavinga hem tegenhield.
Alé het is goed, Carvajal heeft braaf zijn mond gehouden en zonder reden begint Yamal naar Carvajal te roepen en triggert hij Carvajal :)

Alé het is goed, Carvajal heeft braaf zijn mond gehouden en zonder reden begint Yamal naar Carvajal te roepen en triggert hij Carvajal :)
Ik zeg nergens dat Carvajal braaf zijn mond heeft gehouden (natuurlijk niet trouwens), ik ontken enkel je stelling dat Carvajal naar Yamal zou zijn gestormd want dat klopt in de verste verte niet.

Ik zeg nergens dat Carvajal braaf zijn mond heeft gehouden (natuurlijk niet trouwens), ik ontken enkel je stelling dat Carvajal naar Yamal zou zijn gestormd want dat klopt in de verste verte niet.
Zo leek het nochtans wel dat Carvajal braaf voorbij flanneerde en opeens Yamal iets zei waardoor Carvajal dan weer...

Soit, het zijn een bende klein kinderen, zowel de ene als de anderen.

-edit- Pedri nu een maand geblesseerd, dat ontbrak nog :)

Laatst bewerkt:
Kijk gewoon de beelden op sociale media, initieel schudden Carvahal en Yamal elkaar gewoon de hand, Carvahal loopt weg en Lamine roept hem dan precies nog iets na en vervolgens gaan de poppen aan het dansen.

Anyway.. vind het wel goe dat Barcelona meteen publiekleijk de broeksriem wat probeert? :unsure: strakker aan te trekken richting Mendez, Lamine zijn social media gebruik (hopelijk moet hij dat uit handen geven volledig aan een derde partij) ; kerel is inderdaad wat teveel met randzaken bezig.

Voor de rest, niet dat het een geweldige partij was van Lamine, maar ook wel absurd wat we met zijn allen, van een gastje van net 18, verwachten; dat ie een volledig ploeg altijd over de streep trekt. Uiteraard kan je zeggen, beter gezwegen en gesproken met de voeten, of als je dan toch wilt trash talken, achteraf gewoon ootmoedig je bek houden en verder werken. Ma qua context het hangt ook wel een beetje van details af, als Koundé die borstcontrole beter uitvoert, had Lamine nog half matchwinnaar geweest voor een punt.

Hopelijk gaan de acties van de Barça staff/management wat effect hebben en vooral nog belangrijker, hopelijk is er iemand "ín zijn directe entourage" die hem een beetje op de goede weg kan houden en er een goeie invloed op heeft qua discipline. Die pa en die 2 maten die er altijd "aan/bij"hangen, vooral die eerste is wat mij betreft zeker geen goeie invloed voor zijn verdere carrière :S

In dat opzicht, kan me schromelijk vergissen, denk ik wel niet dat Flick de beste trainer is voor een ploeg vol jonge gastjes als het "wat" minder gaat. Kan me precies moeilijk inbeelden dat die gasten qua discipline echt luisteren naar zo iemand, een Luis Enrique of Xavi zouden volgens mij nu toch meer invloed op kunnen uitoefenen hierop, vanwege hun club historie.

Moest ik Barça zijn, ik boekte een retour privéjetje voor Leo om hem eventjes met Lamine te laten praten, en eventueel de andere jonge gasten. Een gesprek waarin hij belangrijkheid van goeie workethic, discipline, entourage/familiestabiliteit, PR management, een goed lief toelicht, mogelijk kan dat die mannen hun focus wel op scherp zetten ipv rand BS.

(Leo was misschien geen R7 qua gymarbeid, maar je gaat me niet wijsmaken dat die kerel niet werkte en zijn lichaam onderhield, anders blijf je niet zolang aan de top. Zou zelf bijna durven zeggen als je beelden van dit seizoen ziet bij Miami dat ie terug fitter dan ever is!)

Kortom, zet de kop van Cubarsi op een Yamal en het probleem was opgelost :shutup:

Laatst bewerkt:
Kijk gewoon de beelden op sociale media, initieel schudden Carvahal en Yamal elkaar gewoon de hand, Carvahal loopt weg en Lamine roept hem dan precies nog iets na en vervolgens gaan de poppen aan het dansen.

Anyway.. vind het wel goe dat Barcelona meteen publiekleijk de broeksriem wat probeert? :unsure: strakker aan te trekken richting Mendez, Lamine zijn social media gebruik (hopelijk moet hij dat uit handen geven volledig aan een derde partij) ; kerel is inderdaad wat teveel met randzaken bezig.

Voor de rest, niet dat het een geweldige partij was van Lamine, maar ook wel absurd wat we met zijn allen, van een gastje van net 18, verwachten; dat ie een volledig ploeg altijd over de streep trekt. Uiteraard kan je zeggen, beter gezwegen en gesproken met de voeten, of als je dan toch wilt trash talken, achteraf gewoon ootmoedig je bek houden en verder werken. Ma qua context het hangt ook wel een beetje van details af, als Koundé die borstcontrole beter uitvoert, had Lamine nog half matchwinnaar geweest voor een punt.

Hopelijk gaan de acties van de Barça staff/management wat effect hebben en vooral nog belangrijker, hopelijk is er iemand "ín zijn directe entourage" die hem een beetje op de goede weg kan houden en er een goeie invloed op heeft qua discipline. Die pa en die 2 maten die er altijd "aan/bij"hangen, vooral die eerste is wat mij betreft zeker geen goeie invloed voor zijn verdere carrière :S

In dat opzicht, kan me schromelijk vergissen, denk ik wel niet dat Flick de beste trainer is voor een ploeg vol jonge gastjes als het "wat" minder gaat. Kan me precies moeilijk inbeelden dat die gasten qua discipline echt luisteren naar zo iemand, een Luis Enrique of Xavi zouden volgens mij nu toch meer invloed op kunnen uitoefenen hierop, vanwege hun club historie.

Moest ik Barça zijn, ik boekte een retour privéjetje voor Leo om hem eventjes met Lamine te laten praten, en eventueel de andere jonge gasten. Een gesprek waarin hij belangrijkheid van goeie workethic, discipline, entourage/familiestabiliteit, PR management, een goed lief toelicht, mogelijk kan dat die mannen hun focus wel op scherp zetten ipv rand BS.

(Leo was misschien geen R7 qua gymarbeid, maar je gaat me niet wijsmaken dat die kerel niet werkte en zijn lichaam onderhield, anders blijf je niet zolang aan de top. Zou zelf bijna durven zeggen als je beelden van dit seizoen ziet bij Miami dat ie terug fitter dan ever is!)

Kortom, zet de kop van Cubarsi op een Yamal en het probleem was opgelost :shutup:
Hij zou beter wat naar zijn moeder luisteren, de interviews die ik gelezen heb zijn duidelijk, zij heeft het verstand van de 2 ouders volledig gekregen... Ze heeft zich ook al publiek geuit als volledig tegen het nachtleven/social media leven te zijn dat Yamal aan het leiden is en dat hij beter zou focussen op enkel het voetbal.

Maar ja met zo'n vader die zegt "doe maar jongen, het is nu dat ge leeft, pakken wat (wie) ge pakken kunt!" is het als 18-jarige kersverse wereldster/miljonair/influencer alles behalve gemakkelijk om beide voetjes op de grond te houden. Toen Messi dezelfde leeftijd had was social media ook nog niet wat het nu is, toen had je Myspace en stilletjes aan wat Facebook, de duizenden influencers en youtubers waar de jeugd nu zo hard naar opkijkt had je toen gewoon niet.

Yamal is over 2-3 jaar niet wat de wereld had durven hopen dat hij zou zijn.

Maar dat is ook maar omdat CR7 en Messi de lat belachelijk hoog hebben gelegd. Volledig normaal dat je in de verleidingen valt die dat geld en die bekendheid met zich meebrengen. Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt als je als 16-17-18-jarige effectief ongeveer de beste voetballer ter wereld bent geworden, bij Barcelona. Je beleeft letterlijk je grootste fantasie als knul. Wij hebben allemaal op een pleintje gestaan met die fantasie in gedachten, daarna werden we wakker en moesten we naar huis rennen. Die kerel wordt niet wakker en gaat in de limousine naar huis, waar intussen een karrevracht sportwagens staan ook.

En je gaat me inderdaad niet vertellen dat die vader hem verstandige raad geeft.

Die knul gaat nog veel domme dingen doen vermoedelijk.

Tegen dat je effectief een nieuwe Messi of CR7 zal tegenkomen zitten er zeker 2 generaties tussen als het niet meer is. Wat die 2 gepresteerd hebben in hun carriere zullen er niet snel nadoen. Ze zijn beide nog altijd actief en spelen nog altijd de pannen van het dak.

Beide hebben hun lichaam zodanig verzorgd, getraind, gedisciplineerd om er het absolute maximum uit te halen. Jonge spelers van dit moment hechten meer belang aan hun imago wat zeer spijtig is voor kinderen die naar hen kijken zoals wij vroeger keken naar Messi en CR7. Meerdere jaren hoor je al van "nieuwe Messi" of "nieuwe CR7" en op dat moment kan je misschien zeggen dat er potentieel in zit. Denk maar aan Mbappe, Haaland en nu Yamal. Wat ze doen is nog altijd indrukwekkend maar we spreken hier over mogelijks de 2 grootste spelers ooit die een carriere hebben van rond de 15 jaar op het allerhoogste niveau. Dus ik vrees er een beetje voor hoe het voor die spelers en vooral Yamal zal uitdraaien. Fantastisch om te zien uiteraard maar of hij Messi of CR7 kan evenaren of zelfs maar in de buurt kan komen lijkt mij veel te voorbarig.

Kom, genoeg spelers van de generatie van Ronaldo en Messi die ook 10x meer uit hun carrière konden halen moesten ze wat meer verstand hebben gehad of op jonge leeftijd niet afgeleid zijn geraakt door het geld en de roem.

En genoeg talenten nu die toch professionals zijn en blijven.

Messi en Ronaldo staan gewoon te ver. Kijk naar de periode voor hen, met de generatie van grootheden als Zidane. Niemand daarvan heeft Pele of Maradona kunnen overtreffen qua roem, en ze zijn daarna allemaal ook overvleugeld door Messi en Ronaldo.

Die gasten zijn buiten categorie. Er waren wel enkele spelers in hun eigen generatie die het potentieel hadden om hen het vuur aan de schenen te leggen, maar pech met blessures of niet de juiste mentaliteit en het is rap gedaan. Kijk naar gasten als Hazard en Neymar, twee spelers die intrinsiek misschien wel betere voetballers waren dan Ronaldo, maar die niet zijn mentaliteit of professionaliteit hadden (en ook genekt door blessures).

In de rand, niet echt La Liga, maar toch Spaanse voetbal. Voort eerst in 'mijn' wijkteam gaan kijken genaamd C. E. Europa. Klein stadionnetje maar make no mistake, die mannen zijn professioneel. Vorig jaar gepromoveerd.
Systeem zit een beetje anders in elkaar dan hier in België maar zitten in pakweg derde klasse daar.
Nationale reeks met in hun reeks ook real Madrid b (Castilla) en Atletico Madrid b. Matchen zijn soms ook live te volgen op Movistar+

Goeie sfeer, 90 minuten gezangen en een niveau dat toch al hoog ligt. Denk dat die top 2de klasse spelen hier.
Europa sempre endavant !

Ook een serieuze historiek. Hun eerste veld lag namelijk vlak naast de sagrada. Stel u voor dat dat vandaag nog zo was

Edit: https://espanaestadios.com/2019/02/07/barcelona-nou-sardenya/

Bijlagen

• 20251101_205443.jpg
    20251101_205443.jpg
    2 MB · Weergaven: 18
In de rand, niet echt La Liga, maar toch Spaanse voetbal. Voort eerst in 'mijn' wijkteam gaan kijken genaamd C. E. Europa. Klein stadionnetje maar make no mistake, die mannen zijn professioneel. Vorig jaar gepromoveerd.
Systeem zit een beetje anders in elkaar dan hier in België maar zitten in pakweg derde klasse daar.
Nationale reeks met in hun reeks ook real Madrid b (Castilla) en Atletico Madrid b. Matchen zijn soms ook live te volgen op Movistar+

Goeie sfeer, 90 minuten gezangen en een niveau dat toch al hoog ligt. Denk dat die top 2de klasse spelen hier.
Europa sempre endavant !

Ook een serieuze historiek. Hun eerste veld lag namelijk vlak naast de sagrada. Stel u voor dat dat vandaag nog zo was

Volgens mij heb ik daar laatst een reportage van op YouTube gevonden.

Europa sempre endavant !

Gij woonde toch in Brussel, verhuisd naar daar?

Terug
Bovenaan