Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    173
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik blijf toch echt niet overtuigd van Garcia hoor.
Alles tot laatste kwartier Senegal was slecht. Het blijven vasthouden aan Doku op links. Het wisselen van Courtois en daardoor de flater van Lammens. Ik snap echt niet dat mensen hem nog langer willen als bondscoach.

Terecht verloren puur op wedstrijd verloop eerder maar toch wrange nasmaak om zo eruit te gaan met een flater op zo’n easy shot. Vraag mij af of daar ook niets gaat blijven hangen bij Lammens. Als Courtois nu stopt kan je toch Lammens toch niet in de goal plaatsen na zo’n flater
Transfer van het jaar in de premier league, eindelijk rust kunnen brengen bij Man Utd na al die jaren maar Lammens niet goed genoeg?

Ik blijf toch echt niet overtuigd van Garcia hoor.
Alles tot laatste kwartier Senegal was slecht. Het blijven vasthouden aan Doku op links. Het wisselen van Courtois en daardoor de flater van Lammens. Ik snap echt niet dat mensen hem nog langer willen als bondscoach.

Terecht verloren puur op wedstrijd verloop eerder maar toch wrange nasmaak om zo eruit te gaan met een flater op zo’n easy shot. Vraag mij af of daar ook niets gaat blijven hangen bij Lammens. Als Courtois nu stopt kan je toch Lammens toch niet in de goal plaatsen na zo’n flater
De kans is vrij klein dat Lammens in 2028 eerste keeper is hoor.

Transfer van het jaar in de premier league, eindelijk rust kunnen brengen bij Man Utd na al die jaren maar Lammens niet goed genoeg?
De media overdrijft daar ook gewoon. Logisch als je kijkt wat De Gea daar allemaal uitstak, en zeker Onana en die Turkse keeper. Als Lammens een bal pakt die recht op hem komt, worden ze daar al gek tegenwoordig.

Die bal dat Doku gewoon op een verdediger knalt ipv naar vanaken of raskin te passen die gewoon open staan blijft bij mij vooral nazinderen.... echt iets dat Doku zo typeert en zo een grote gemiste kans.

De media overdrijft daar ook gewoon. Logisch als je kijkt wat De Gea daar allemaal uitstak, en zeker Onana en die Turkse keeper. Als Lammens een bal pakt die recht op hem komt, worden ze daar al gek tegenwoordig.
Ik zie veel wedstrijden van United en vind er weinig overdreven aan. Lammens is gewoon top 10 keeper in wording, die gast is nog superjong en mentaal zeer sterk. Gisteren had dan voor mij hiermee niets te maken. Keepers maken gewoon af en toe een foutje

Na een nachtje erover te kunnen slapen overweegt toch de trots bij mij. We hebben een onvergetelijk toernooi achter de rug door de comeback tegen Senegal en de Balogun-hetze gevolgd door de klinkende overwinning tegen de USA. Qua entertainment gehalte was dit WK toch een van de beste ooit voor ons.

Nu tegen Spanje een verdienstelijke wedstrijd gespeeld. Zij domineerden het balbezit, maar dat is ook niet anders mogelijk als je ons spelersmateriaal met dat van hen vergelijkt, zonder al te veel grote kansen te creëren en we konden af en toe toch ook eens gevaarlijk zijn. Om zo'n matchen te winnen moet alles dan meezitten en dat was gewoon niet het geval. Het begint al bij de blessure van Tielemans, uiteindelijk toch man in vorm en onze kapitein, en dan verlies je ook nog eens Courtois. Daarnaast ook een Lukaku die geen 90min aankan en Onana die al eerder was uitgevallen. Dat kunnen wij als klein land niet allemaal blijven opvangen, gezien de situatie is het een wonder dat we ons nog zo kranig geweerd hebben en het niet gewoon een droge 3-0 was voor Spanje.

Wat mij betreft een logische keuze om Courtois te wisselen. Het pakt nu slecht uit omdat Lammens in de fout gaat, maar voor hetzelfde geld was Courtois ook eens niet bij een bal geraakt door zijn blessure. Zo jammer voor Lammens wel, is een uitstekende keeper die er een goed seizoen heeft opzitten en normaal beter doet. Als hij deftig kon opwarmen en mentaal voorbereiden zou hij sowieso anders gehandeld hebben.

Ik had nu ook niet het gevoel dat we nog een goal gingen maken, maar misschien dat we het wel nog tot de penalties konden volhouden anders. Maar ja, dan moet je nog 30 minuten extra druk van Spanje overleven en dan ook nog eens de penalties winnen. De einduitkomst leek mij ook zonder de fout van Lammens wel Spanje te worden, maar het was leuk geweest om eens penalties te kunnen trappen.

De wissels vond ik vrij logisch. Enkel Seys vond ik bizar, maar die deed het dan weer echt waanzinnig goed tegen Lamal.
Lukaku moest er altijd opkomen en Witsel bracht meer defensieve stabiliteit.
Als Courtois niet geblesseerd is, konden we misschien Doku nog wisselen maar nu vond ik het wel begrijpelijk om de laatste wissel daar nog niet aan te besteden.

Doku speelde zoals we tot dit seizoen van hem gewend waren: enorme snelheid, knap dribbelen, en dan totaal geen overzicht noch precisie meer hebben voor het eindproduct. Bij City kwam dat er de laatste maanden nochtans wel uit, doodzonde dat hij die lijn niet heeft kunnen doortrekken naar de nationale ploeg. Langs de andere kant had ik niet het gevoel dat een Lukebakio of Moreira meer zouden klaargespeeld hebben, Spanje was baas en er was toch vaak de uitzonderlijke snelheid van Doku nodig om aanvallen op gang te brengen.

In ieder geval wakkert dit na de stuiptrekkingen van Martinez en de onkunde van Tedesco toch terug de vlam voor de Rode Duivels serieus aan, ik ben helemaal mee voor de Nations League en het EK.

Als Courtois nu stopt kan je toch Lammens toch niet in de goal plaatsen na zo’n flater
Alsof Courtois nooit een flater heeft begaan. Elke speler op elke positie begaat (grove) fouten.
Als je geluk hebt is het op een onbenullig moment. Lammens heeft brute pech qua timing

Ik zie veel wedstrijden van United en vind er weinig overdreven aan. Lammens is gewoon top 10 keeper in wording, die gast is nog superjong en mentaal zeer sterk. Gisteren had dan voor mij hiermee niets te maken. Keepers maken gewoon af en toe een foutje
Hij mag dan wel een top 10 keeper in wording zijn, Penders is een top 3 keeper in wording en zal in 2028 gewoon voor hem staan.

We moesten gewoon zonder Doku & De Bruyne gestart zijn. De ene compleet onzichtbaar en de ander heeft 100 000 keer proberen te dribbelen en er kwam niets uit. Zelfs na al die jaren heeft Doku nog steeds geen overzicht en neemt steeds de verkeerde beslissingen. Zo'n frustrerende speler om naar toe te kijken.

Zelfde 11 van tegen de VS moesten we gestart zijn. Maar snap wel dat hij die twee nog een laatste kans wou geven. Alleen moest ge die bij de rust al gewisseld hebben.

Doku voor mij de ontgoocheling van het tornooi. Voor de rest best wel tevreden van de verdediging wat zogezegd onze achillespees ging zijn. Nope. Dat waren De Bruyne, Doku en in sommige wedstrijden onze aanval in het algemeen.

24 jaar is jong, maar niet "superjong" he. Yamal is superjong.

Hij mag dan wel een top 10 keeper in wording zijn, Penders is een top 3 keeper in wording en zal in 2028 gewoon voor hem staan.
Laat ons hopen dan hebben we zeer goede keepers.

Penders zie ik geen matchen van dus kan er weinig van zeggen. Bij Genk vond ik hem zeer wisselvallig maar met talent. Het zal nu ook een andere keeper geworden zijn

Sorry hoor, maar hoe vaak was het op de counter dat Doku kan passen naar iemand die meeloopt maar nope, zelf blijven dribbelen... Dus kom niet af met zever als balvastheid...
Doku is imo ook geen speler om te counteren. Als balbezit hebt en controle over de match is hij het die het zou moeten kunnen open breken. Nu temporiseert hij elke keer om dan terug te versnellen.

Plus: hij was gewoon niet in vorm. Ik ga volledig akkoord met @Gavin zijn analyse. Sure dat ge Courtous eraf haalt omdat die geen 100% is maar volg dienzelf opgelegde regel dan consequent.

Voor het overige ook voor de rest akkoord met die analyse: kut goal, volledig op de kap van Lammens. Maar eerlijk: die goal had ooit wel gevallen.

Een aantal goeie dingen gezien (imo vooral verdedigend) en een aantal minder goeie (vooral aanvallend en qua wissels).

En nog over de selectie politiek: toevallig met gesproken die ervaring ik de bond heeft. Martinez had blijkbaar destijds een lijst van 12 spelers die altijd opgeroepen moesten worden in zijn contract staan. De kans is groot dat dat bij Garcia ook is.

Vind het wel jammer voor Lammens. Man heeft erg veel potentieel, maar heeft gewoon brute pech dat dit gebeurt tijdens de eerste deftige interland waar die invalt. Ook Courtois heeft al hier en daar flaters begaan, hé.
Maar dit blijft voor Lammens iets dat die zelf nooit meer vergeet en waar die over 30 jaar wrs nog over aangesproken wordt.

Nu we niet meer Tous ensemble zijn en ik terug volledige Club supporter kan zijn

Wat een WK van Mechele, als enige alles gespeeld en meer dan degelijk ook nog eens, ook nog eens opgepikt door de internationale pers. Typisch ook dat hij goed speelt met een snelle CV naast hem in Ngoy en die combinatie eigenlijk beter werkt dan gelijk wat er al geprobeerd is. Mooie carrière ook, van nooit goed genoeg tot nog steeds beter aan het worden in zijn nadagen van zijn carrière. Als Club-sup voor mij het mooiste moment van dit WK!

Ook Seys zijn invalbeurt gisteren was mooi om te zien, tweede maal dat hij Yamal aan banden legt. Benieuwd hoeveel invloed dit gaat hebben op een eventuele transfer.

Vanaken blijft Vanaken en blijft door nog steeds teveel mensen onderschat, maar beter zo, dan blijft hij.

Nu we niet meer Tous ensemble zijn en ik terug volledige Club supporter kan zijn

Wat een WK van Mechele, als enige alles gespeeld en meer dan degelijk ook nog eens, ook nog eens opgepikt door de internationale pers. Typisch ook dat hij goed speelt met een snelle CV naast hem in Ngoy en die combinatie eigenlijk beter werkt dan gelijk wat er al geprobeerd is. Mooie carrière ook, van nooit goed genoeg tot nog steeds beter aan het worden in zijn nadagen van zijn carrière. Als Club-sup voor mij het mooiste moment van dit WK!

Ook Seys zijn invalbeurt gisteren was mooi om te zien, tweede maal dat hij Yamal aan banden legt. Benieuwd hoeveel invloed dit gaat hebben op een eventuele transfer.

Vanaken blijft Vanaken en blijft door nog steeds teveel mensen onderschat, maar beter zo, dan blijft hij.
en ook CDK en De Cuyper die meer dan degelijk waren als ex-club spelers.

nu hopen op stunt van andere ex-club man Jashari ;-)

Vanaf wanneer zit Doku nu bij De Rode Duivels? Ek 2020 (dus 2021)? Dat is dus al 5 jaar met de kop in de grond over het veld lopen bij de Rode Duivels.
Hoog tijd om anderen de kans te geven, Doku wordt niets meer.

We gaan TC nog missen. Onderstaande was toch wel toppunt van zijn kunnen.
images

Ik was zeer positief verrast hoe goed onze verdediging was. Spanje heeft op 90min amper een kans bij mekaar gespeeld.
En onaangenaam verrast door de aanvallende zwakte. Open miserie.
Als iemand mij dat drie weken geleden had gezegd, had ik die zot verklaard.

De wissel v de keeper is normaal. Extreme pech voor Lammens, shit happens.

Trouwens, ik vond Castagne zeer goed spelen gisteren, en Seys buitenaards goed.

Terug
Bovenaan