Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    173
  • Opiniepeiling gesloten .
Yamal MOTM, da's ook een lachertje.

En Courtois moet in goal blijven staan. 1 vd beste keepers ooit.
Geen goals of assists en in de achterzak van Seys. MVDM. Onwaarschijnlijk.

Ik vond Doku best ok in de zin dat hij er wel voor zorgde dat we af en toe konden opschuiven of counteren.
Los daarvan is het onbegrijpelijk dat, zeker na hun prestaties tegen Senegal, Moreira en Lukebakio gewoon niet meer gespeeld hebben.

De wissel van Witsel snapte ik nog enigszins, hij was de enige optie nog om ons middenveld te versterken. Saelemaekers daarentegen, wat heeft die dit tornooi gedaan om te mogen invallen op zo'n cruciaal moment? Dat had altijd Moreira moeten zijn.
Of desnoods zelfs Decuyper een rij naar voor met Seys daarachter, dan had het compleet onmogelijk geworden voor Yamal en had je 2 lopende fullbacks om misschien wat voorzetten naar Lukaku af te leveren.

Soit, al bij al een tornooi met goeie en slechte momenten. Het doel is bereikt maar gisteren liep net iets teveel mis om Spanje te pakken. En Spanje was zeker te pakken.

Enorm trots op onze jongens, ze zijn voorop gegaan in de strijd en hebben getoond dat we een toekomstige generatie hebben waarmee we weer om de eindbeker gaan kunnen concurreren. Ook wel frappant om te zien dat de sterke as van de ploeg gewoon volledig made in bruges is, dat maakt me dan weer enorm trots.

Aanvullend op mijn vorige post:
Ik heb net Doku eens in het oog gehouden bij het doelpunt. We zijn in de aanval, die wandelt op zijn sloffen vanuit offside terug naar onside. Bal vliegt in de netten: niks van vreugde terwijl iedereen de handen in de lucht steekt en gaat knuffelen.

Aan de bal kan hij, als hij goed is, echt een gesel zijn voor te tegenstander. Zelfs zoals gisteren was hij matig maar zorgde hij toch voor ademruimte.
Maar als je naar een België wil zoals tegen de VS met volop inzet en overgave en een goed georganiseerd blok dan gaat dat niet met Doku als basisspeler vrees ik.
De 1e tegengoal is deels op zijn klak. Als hij zelf de bal niet heeft, is hij zo goed als waardeloos. Loopt ook nooit zelf diep ofzo.

Wat had men nu van Doku verwacht in feite? Het was gewoon de verkeerde speler om mee te starten maar is dat zijn schuld of die van nonkel Rudi? Hij moest veel te diep op onze eigen helft de ballen komen halen en kon daardoor moeilijk efficiënt zijn. Maar ik heb hem langs zijn lijn toch bitter weinig duels zien verliezen of balverlies lijden maar misschien hebben sommigen een andere match gezien. Ook hard blijven werken van begin tot einde.
En ja hij had misschien 'beter' kunnen terugleggen maar nu doen alsof elke andere keuze zeker tot de 2-2 had geleid, ja man...
Is volgens mij in de juiste omstandigheden toch een meerwaarde voor de RD.

Ik lees hier Doku onze intrinsieke beste speler. Obv wat? Zijn statistieken? Dat zal het alvast niet zijn.

One trick pony, hij is snel maar dat is het ook. Geen eindproduct, geen overzicht, geen intelligentie in het spel.

Dé statistiek waar ik me aan optrek: na de wedstrijd tegen Iran hebben we maar liefst 13 goals gemaakt. Had me dat gezegd na die bleke wedstrijd en ik had het nooit geloofd.

Enorm trots op onze jongens, ze zijn voorop gegaan in de strijd en hebben getoond dat we een toekomstige generatie hebben waarmee we weer om de eindbeker gaan kunnen concurreren. Ook wel frappant om te zien dat de sterke as van de ploeg gewoon volledig made in bruges is, dat maakt me dan weer enorm trots.
Ik snap die euforie toch niet ze. We hebben gisteren niet meer gedaan dan een Kaapverdië of Iran. Een dubbele muur en hopen dat er niks doorkomt. Dan krijg je er niet veel tegen met wat geluk, maar winnen zal je ook niet doen. Ze hebben geluk dat er geen hand wat verder van het lichaam zat of een bal eens niet verkeerd devieerde die nu in hoekschop ging, maar anders was het al na een half uur over en out. Als dat de toekomst van het Belgische voetbal is. Joepie kajee

Vanaf wanneer zit Doku nu bij De Rode Duivels? Ek 2020 (dus 2021)? Dat is dus al 5 jaar met de kop in de grond over het veld lopen bij de Rode Duivels.
Hoog tijd om anderen de kans te geven, Doku wordt niets meer.
Kijk, ik snap de ontgoocheling in Doku dit wk. En snap velen hun kritiek Maar zulke uitspraken vind ik waanzin. Ofwel heb je Doku dan nog niet veel zien spelen buiten dit tornooi, ofwel snap je gewoon niet zoveel van voetbal, ofwel heb je gewoon een probleem met de figuur Doku.

Goed, dezelfde onzin gelezen over Kompany, Lukaku en Doku de voorbije 10 jaar. Maar het is niet omdat een redelijk jonge speler een slecht tornooi speelt, dat hij volledig afgeschreven moet worden.

Laatst bewerkt:
Dat zien Buitenlandse pers het echt wel anders:

En ik kan nog verder gaan

nogmaals ik vond Doku ook zeker niet zijn beste match spelen maar hij was echt niet zo slecht zoals hier wordt beschreven. En hij was echt wel nuttig en had zijn waarde gisteren.
Hoe kan je die BBC link zelfs quoten om de match van Doku te verdedigen als je die rankings even deftig hebt bekeken?

Het feit dat Yamal en Doku zogezegd de beste spelers op het veld waren is al lachwekkend op zich maar als je dan dieper gaat kijken... Raskin pas 7de Belg? Noem mij 6 Belgen die beter waren... Lukaku staat 6de, die heeft geen bal geraakt ffs. Seys was één van de beste spelers op het veld en die laat enkel een blunderende keeper en een speler die 10min heeft gehad achter zich.
Het is alsof die ranking is opgemaakt op basis van naamsbekendheid...

EDIT: And what do you know, na nog eens te kijken zie ik dit staan: "You can rate both sets of players out of 10 below and come back 30 minutes after full-time to see the final ratings." Dit zijn gewoon random Engelsen die stemmen op de spelers die ze kennen. :lol: Dit is even objectief als de stemming voor de gouden bal :lol:

Oei, da's toch wel heel erg ambitieus hoor.

Ik zeg al jaren dat we niet moeten vrezen voor een terugkeer naar de periode voor de Gouden Generatie, we blijven voldoende kwaliteit hebben om competitief te zijn en het elke ploeg moeilijk te kunnen maken. Maar om halve finale, laat staan de finale, van een EK als doel te hebben, dan heb je wel een nieuwe Gouden Generatie nodig. En eigenlijk eentje die nog beter (en breder) is dan de vorige. Dat zit er echt niet in hoor.

We zaten daar letterlijk 1 match vanaf, een halve finale mag de ambitie zijn vind ik.

Het lijkt maar 1 ronde verder, maar het is wel een wereld van verschil. In de kwartfinale geraken is al niet evident (kijk Duitsland, Nederland, Brazilië, …) en in de kwartfinale kom je haast altijd een topland tegen waar je voorbij moet.

Er gaan toch een hele rits spelers moeten bijkomen om binnen 4 jaar die ambitie te hebben. Op veel posities, maar om te beginnen in de spits.

Vraag mij af of daar ook niets gaat blijven hangen bij Lammens. Als Courtois nu stopt kan je toch Lammens toch niet in de goal plaatsen na zo’n flater
Die gast is mentaal ijzersterk. Toen die debuteerde bij Antwerp (na een seizoen op de bank voor Butez) flaterde hij ook zijn eerste match maar daar bleef niets van plakken, integendeel, hij was vertrokken voor een mooi seizoen.

Komt wel goed met Lammens. Zonde natuurlijk en hij gaat de fout in maar je kan moeilijk alle schuld in zijn schoenen schuiven. Effe out of the blue inkomen, altikd nog anders voor een keeper ook dan voor een veldspeler.
Daarnaast ook te veel ruimte gelaten door de spelers voor het schot uit de tweede lijn, verdedigers niet genoeg gevolgd op de rebound. Dus een en-en verhaal toch.

Ik hoop het, maar dit is toch van een ander niveau dan een wedstrijd van Antwerp.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer medelijden ik ermee heb. De uitspraak van Courtois maakt het ook allemaal niet beter (al verschuift dat voor een deel de kritiek ook wel naar García)

Is dat de BBC die Seys de derde slechtste Belg vond?? En Trossard even goed als Olmo????

sp.jpg

Ja sorry man, als ge die fase als goed terugleggen gaat bestempelen, dan wilt ge toch echt het negatieve niet zien hoor. Ik kan slechts beeldmateriaal blijven voorzien maar als de conclusie hier is dat Cubarsi fantastisch positiespel had terwijl Vanaken afhaakt om niet te staan waar de bal net wel komt ... inspelen op Raskin is die harde bal ook al niet zoals we kunnen zien. En De Ketelaere is al helemaal gezien.

do.jpg

I2lJ2TXdOGQT0KmBZckwEDkQKYE4p1-rRw5qv7CpibQdK0XxGczdZuNx8T9oJ2jy89TEGJgBNNc6LMvKys6d4xI5wThRYj6kSgOmCvToA0k

Hij legt hem toch terug tot bij Vanaken maar Cubarsi zijn positiespel is gewoon super goed. En De Ketelaere aanspelen kon ook maar dan had je nog de verdediger en de keeper die konden tussenkomen. Raskin was mogelijks een optie maar dat hij hier naar Vanaken wil passen is echt wel een goeie beslissing.

Edit: ivm dat filmpje: ik zie daar geslaagde en gefaalde acties, ik zie daar Doku alleen tegen 3 man, ik zie daar Doku die fouten uitlokt, ik zie daar Doku met slechte keuzes, ik zie daar Doku met geslaagde dribbels,…. Zoals ik dus zei wat zeker niet top maar ook niet zo slecht als hij beweerd wordt (en dat ziet de buitenlandse pers dus ook)

Ik hoop het, maar dit is toch van een ander niveau dan een wedstrijd van Antwerp.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer medelijden ik ermee heb. De uitspraak van Courtois maakt het ook allemaal niet beter (al verschuift dat voor een deel de kritiek ook wel naar García)
De uitspraak van Courtois is ook beetje sneu, laf naar coach en medespelers. Ik snap wel dat je niet wil riskeren dat je keeper met een blessure speelt en niet deftig kan uittrappen.

Het verlies reduceren tot de fout van de doelman is nogal simpel. Aanvallend zijn we er ook gewoon onvoldoende door geraakt en hebben we te weinig kansen kunnen creëren, laat staan verzilveren.

Hij legt hem toch terug tot bij Vanaken maar Cubarsi zijn positiespel is gewoon super goed. En De Ketelaere aanspelen kon ook maar dan had je nog de verdediger en de keeper die konden tussenkomen. Raskin was mogelijks een optie maar dat hij hier naar Vanaken wil passen is echt wel een goeie beslissing.
Was toch gewoon een slechte pass? Beetje wild dat jij je hier in elke mogelijke bocht wil wringen ipv toe te geven dat Doku gisteren en in de vorige matchen gewoon slecht was. It happens he, nog topspelers die dit WK niet op de afspraak waren. Maar we moeten daar toch niet flauw over doen?

Terug
Bovenaan