Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    172
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Is dat niet huist het probleem? Hij dacht dat hij het alleen moest oplossen terwijl een snelle tik naar een ploegmaat echt mogelijk was?

Het argument over de fouten uitlokken is ook dubbelzijdig, moest hij sneller spelen in het spel zouden die fouten ook niet allemaal gebeuren.

Defensief laat hij zich dan ook kinderlijk pakken bij de 1-0.

Yamal ook gewoon een hoger passingspercentage ondanks dat hij de bal kreeg om de zaken te forceren tegen een opgetrokken muur.

Wat een frustrerend einde, ik had liever 5-0 verloren in plaats van dit.
Hij moet idd vaker die pass opzoeken maar regelmatig was dit ook geen optie en stond hij tegen 3 Spanjaarden. Hij is ook niet de man met de splijtende pass om het spel dan te verleggen. En hij kan idd een stuk beter dan wat hij vandaag liet zien. Maar het was echt niet zo slecht zoals sommigen hier weer maar eens laten uitschijnen

Ah ja, wat als he..

Er zijn ook leuke ontdekkingen gedaan dit wk; zo hebben we terug een betere verdediging dan de periode onder Tedesco.

Op naar september voor een match tegen Italië en daarna Frankrijk.

Jij moet nu toch ook niet onderdoen qua onzin. Man zit hier Doku te glacen precies alsof dat de man van het toernooi was,
Doet hij toch helemaal niet?

Dat Doku gebash is ook gewoon onnozel he.

Zwak tornooi, maar sommigen doen precies alsof we die nooit meer moeten oproepen. En zorgde weldegelijk nog voor gevaar bij momententen.

En wat Trump hier allemaal bazelt klinklare onzin uiteraard.

Ach mensen, wees gewoon blij dat het een spannende match was waar we het de Spanjaarden redelijk moeilijk hebben gemaakt.
Ja, je kan je afvragen wat als Tielemans en Courtois niet geblesseerd waren, als Doku in topvorm had geweest, als KDB en Witsel er niet bijliepen als bloemzakken, ... Maar dat werkt ook omgekeerd, wat als Yamal in bloedvorm had geweest: dan had het makkelijk 4-1 ofzo kunnen geweest zijn.
Ook dat is voetbal.

XPWBKRD.png

Op basis van de stats is het gewoon een erg logische uitslag. Don't cry for what could have been.

Liever het gevoel dat er meer in zat, maar uiteindelijk toch op onze waarde geklopt worden door een duidelijk veel betere tegenstander, dan kansloos afgemaakt te worden hoor.

Voor mij voelt dit toch heel anders dan tegen de Fransen in 2018.

Ach mensen, wees gewoon blij dat het een spannende match was waar we het de Spanjaarden redelijk moeilijk hebben gemaakt.
Ja, je kan je afvragen wat als Tielemans en Courtois niet geblesseerd waren, als Doku in topvorm had geweest, als KDB en Witsel er niet bijliepen als bloemzakken, ... Maar dat werkt ook omgekeerd, wat als Yamal in bloedvorm had geweest: dan had het makkelijk 4-1 ofzo kunnen geweest zijn.
Ook dat is voetbal.

XPWBKRD.png

Op basis van de stats is het gewoon een erg logische uitslag (en zelfs wat mager qua Spaanse doelpunten). Don't cry for what could have been.
Toch even nuanceren dat zowel balbezit als schoten weinig zeggen. Je kan dertig keer van buiten de zestien op doel trappen, om maar iets te zeggen. Uiteindelijk heeft Spanje amper een uitgespeelde kans bij elkaar gevoetbald. Het eerste doelpunt, en nog die ene keer waar Courtois in de tweede helft goed tussen zat. Voor de rest gewoon veel van buiten de zestien, zelfs het winnende doelpunt is geen uitgespeelde kans maar gewoon een slecht verwerkte bal die toevallig goed voor iemand zijn voeten valt.

Tot de 2-1 had ik totaal niet het gevoel dat we in de problemen kwamen. We hadden de bal weinig, ja. Maar ik had echt wel het idee dat we gewoon goed stonden, geen echte kansen weggaven en dat er nog wel eens een momentje ging komen om te prikken.

Toch even nuanceren dat zowel balbezit als schoten weinig zeggen. Je kan dertig keer van buiten de zestien op doel trappen, om maar iets te zeggen. Uiteindelijk heeft Spanje amper een uitgespeelde kans bij elkaar gevoetbald. Het eerste doelpunt, en nog die ene keer waar Courtois in de tweede helft goed tussen zat. Voor de rest gewoon veel van buiten de zestien, zelfs het winnende doelpunt is geen uitgespeelde kans maar gewoon een slecht verwerkte bal die toevallig goed voor iemand zijn voeten valt.

Tot de 2-1 had ik totaal niet het gevoel dat we in de problemen kwamen. We hadden de bal weinig, ja. Maar ik had echt wel het idee dat we gewoon goed stonden, geen echte kansen weggaven en dat er nog wel eens een momentje ging komen om te prikken.

Als je de match nu als objectieve toeschouwer bekeek, zou iedereen zeggen dat Spanje zeker vanaf de 2e helft consistent een stuk dreigender was dan de RDs. Zeker bij de gelijkmaker had ik nog even het idee dat dit Spanje wel eens sterk uit het lood zou kunnen slaan (omdat ze op dit WK nog geen tegendoelpunt hadden geslikt), maar dat bleek niet het geval. Ze bleven gecontroleerd, stressloos spelen.
Aantal schoten zegt weinig, maar zonder schoten maak je al helemaal niks. Dat is te vaak ons probleem: niet durven schieten tot we pal 2 meter voor de goal staan. Bij goals zit ook altijd een factor geluk, en geluk moet je durven spelen.

Enfin, ik ga slapen. Blij dat ik me vergist heb in Garcia; het bleek toch een betere coach dan gedacht.

Ach voordeel tegenover vorige 3 toernooien is dat je nu niet achterblijft met een wankele coach, gebrek aan type ploeg of een leegte door afscheidsnemende spelers.

In tegendeel; er ligt een uitstekende basis om verder te groeien. Eindelijk hebben we kunnen doorselecteren ten opzichte van de goude generatie, waar we nu definitief ons niet meer hoeven vast te klampen aan enkele veteranen om nog ergens te komen. Juist voorin moet er wel echt meer geexperimenteerd worden, moet het hoofdoel zijn dit najaar.

Nu mikken op EK2026, waar doel echt wel de halve finale/finale moet zijn.

Voor 90% van de Belgen wel oké toernooi maar voor mij weer dramatisch. Niks op de mat gelegd tenzij tegen een ultrazwakke ploeg.

Ge moogt naar huis gaan tis hier gedaan 😂 lachen toch, alles leeg binnenst het kwartier. Kutvoetbal. Kga mij hier nog eens goe scheef zuipen, yolo.

En Lukaku is nen dikke sikkeleir

Het is toch ook echt geen uitdaging voor u om keer op keer te bevestigen dat er zich in uw lade bepaald veel objecten bevinden waaraan een mens zich veel harder kan snijden
:rofl:

Sorry hoor, maar hoe vaak was het op de counter dat Doku kan passen naar iemand die meeloopt maar nope, zelf blijven dribbelen... Dus kom niet af met zever als balvastheid...

Goeie match. Toch de Spanjaarden het even moeilijk gemaakt, al waren ze veel agressiever. Spijtig van al de geblesseerden bij ons. Nu voor de Fransen supporteren.

Mooie wedstrijd. Tegen verwachting in toch mooi stand gehouden en als eerste gescoord tegen Spanje. 't Zal altijd een match blijven van 'wat als' maar dat is voetbal. Wat als Tielemans speelt, Onana erbij was, KDB niet uitvalt, Courtois er nog stond, die handbal gefloten werd, ... maar we verliezen wel van de betere ploeg en hebben het onderste uit de kan gehaald want vergeet niet wat we in de poules gedaan hebben. Het kleine België heeft toch weer iets laten zien en heeft in heel de wereld harten gewonnen, vooral dankzij 'de wereld tegen USA'. Hopelijk komt een andere underdog er beter uit. Noorwegen? Maar Frankrijk moet altijd los winnnen, de kloof is te groot. Merci voor de mooie weken, bij ons in't boerendorp een kleine duizend mensen op het plein op groot scherm, zelfs de twee nachtmatchen, bijzonder om te zien. Toekomst ziet er ook goed uit, zeker met de U17 die ook de WK-finale gehaald hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan