Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    172
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Toch echt jammer, om te rotten gewoon. Defensief heel sterk, Spanje deed niets. Gewoon een stomme fout van Lammens.

Rudi had het weer redelijk goed gezet. We hebben geen spelers om Spanje hoger te pakken, dus ze opvangen in de 16 is de juiste keuze. Tielemans valt uit, Courtois valt uit, en we hebben toch goed stand gehouden. Fier op de mannen.

Grootste teleurstelling is Doku, die was weer zo frustrerend vandaag.

Er zat meer in, maar uiteindelijk heeft Spanje toch wel verdiend gewonnen.

We mogen met opgeheven hoofd het toernooi verlaten. Kwartfinale gehaald en dan verloren van een beter team.

Kut met peren dit. Ik verlies liever droog met 3/4-0 dat we terecht op onze waarde geklopt worden dan met zo'n absolute strontgoal. En dan nog eens na een noodgedwongen wissel. Tjongejonge, wat een rotgevoel. Ik heb gezegd dat ik niet overtuigd ben van dit Spanje en dat ben ik nog altijd niet. Zonder de blessure van Courtois wil ik het nog wel eens zien. Idem met Tielemans en als wij dan de juiste wissels hadden gedaan, dan hadden we gewoon gewonnen. Dit Spanje was zo hard te pakken. Godverdomme.

Onbegrijpelijk dat je begint met Trossard op rechts, die zijn kwaliteiten komen daar totaal niet tot uiting. Of wel zet je daar dan Doku, of wel gewoon een echte rechtsbuiten. Logisch dan ook dat je aanvallend eigenlijk weinig klaar krijgt, zeker als Doku weer eens een snertwedstrijd speelt en dat voor de volle 90 minuten.

Je hebt een hoop snelheid op de bank die je heel goed kan gebruiken en die gebruik je dan niet. Moreira? Pardo? En de enige die dan nog op dat plein staat met een hoge startsnelheid, die wil dan constant de bal in de voet. Zo kan je niet counteren hè.

Defensief vond ik België dan weer erg sterk. Niks op aan te merken eigenlijk. Nogmaals des te zuurder dat je dan verliest door zo'n onnozel afstandsschot van godbetert Cubarsi waarop Lammens zwaar flatert. Of ja, misschien het enige dat ik kan zeggen is dat de verdedigers daar te traag reageren, maar da's misschien erg streng. Toen ik Merino zag staan, had ik ook echt schrik voor een dergelijke scenario want die gast is wereldtop in zulke doelpunten. Niet toevallig hij die de winnende binnenprikt.

Soit, dat gezegd zijnde zijn we imo gewoon genekt door de blessures. Oprecht het gevoel dat we met een fitte Tielemans, Courtois en Onana en een De Bruyne en Lukaku die niet heel het seizoen hadden gesukkeld dit gewoon hadden kunnen bolwerken. Wij hebben gewoon niet de kwaliteit in de breedte. En ipv Witsel een andere middenvelder (Lavia, Keita) meenemen was achteraf gezien misschien wel aangewezen geweest, maar da's gemakkelijk want hindsight enzo.

Soit, dat gezegd zijnde zijn we imo gewoon genekt door de blessures. Oprecht het gevoel dat we met een fitte Tielemans, Courtois en Onana en een De Bruyne en Lukaku die niet heel het seizoen hadden gesukkeld dit gewoon hadden kunnen bolwerken. Wij hebben gewoon niet de kwaliteit in de breedte. En ipv Witsel een andere middenvelder (Lavia, Keita) meenemen was achteraf gezien misschien wel aangewezen geweest, maar da's gemakkelijk want hindsight enzo.
Hoh ja, hindsight. We hebben al bij de bekendmaking van de selectie er op gewezen dat we heel erg dun bezaaid waren qua middenvelders, en te veel verdedigers mee namen.

Maar wel door velen hier aangehaald dat Witsel geen plaats had hier

Jammer, maar zeker geen beschamend wk voor de rode duivels uiteindelijk.
Er uitgaan 2-1 tegen Spanje in de kwartfinale. Ik had ze graag zien winnen ofc maar spanje was beter, het had wel gekund imho.

Hoh ja, hindsight. We hebben al bij de bekendmaking van de selectie er op gewezen dat we heel erg dun bezaaid waren qua middenvelders, en te veel verdedigers mee namen.
Klopt. Maar als Tielemans en/of Onana fit blijven, kraait er waarschijnlijk geen haan naar. Vandaar de hindsight, twee spelers die normaal nooit iets voorhebben valt ook moeilijk te voorzien. Maar ik had persoonlijk altijd een frisse middenvelder ipv Witsel meegenomen, en een fitte verdediger ipv Debast.

Overheersend gevoel is hier toch wel fierheid op onze ploeg. Ze hebben gestreden en moeten zich niet schamen voor hun prestaties.

Ik zou Garcia toch precies nog niet aan de kant schuiven. Rudini heeft het nu niet geflikt, maar Spanje was gewoon echt sterk. Dat gecombineerd met de blessures... Het is spijtig, maar dat is sport.

We hebben ze toch maar die streak afgepakt!

https://sporza.be/nl/2026/07/10/-hi...boontje-heeft-voor-rode-duivel~1783675237229/

Ja Frank, vandaar dat Barcelona exact een jaar geleden voor Joan Garcia koos en niet Unai Simon zeker...

Ik begrijp dat Unai Simon (voorlopig) blijft staan, maar Spanje heeft met alle respect echt nog maar zeer weinig tegenstand gekend op defensief vlak dit WK. Het is maar te hopen dat Spanje er niet uitgaat door een blunder van Unai, want reken er maar op dat dan de kritiek wel gigantisch gaat zijn hoor.
Het heeft niet veel gescheeld maar... Unai Simon heeft vandaag toch halvelings bewezen dat die geen eerste keeper hoort te zijn van dit Spanje als je alternatieven Joan Garcia en David Raya heten.

Het is dat Spanje zoveel balbezit heeft en tegen absolute kaklanden heeft gespeeld tot hier toe, maar vandaag toch weer enkele fratsen van hem gezien. Die man is absoluut niet betrouwbaar.

Het is nu niet omdat ik een boon heb voor Lammens wegens antwerpsupprter maar ik vind toch dat er iets te veel de focus op hem komt.

Ok hij had die bal kunnen hebben maar niemand volgt daar van de verdedigers. Courtois speelr ook 2,3 keer de bal terug in het speelveeld haast in het midden.
Makkelijk om nu te zeggen dat het bij Courtois nier had gebeurd.

We verlaten het wk met opgeheven hoofd. Kwartfinale en toch enkele zeer mooie momenten. Had ook het gevoel dat er terug een team stond en sfeer goed zat.

Ik heb me wel het hele wk kapot gefrustreerd in Doku. Wat een egocentrisch overroepen speler is me dat tovh. Ik begrijp echt zijn vorm bij City niet. Ging ook als enige niet meevieren bij de 1-1.

Klopt. Maar als Tielemans en/of Onana fit blijven, kraait er waarschijnlijk geen haan naar. Vandaar de hindsight, twee spelers die normaal nooit iets voorhebben valt ook moeilijk te voorzien. Maar ik had persoonlijk altijd een frisse middenvelder ipv Witsel meegenomen, en een fitte verdediger ipv Debast.
Tielemans en Onana toch beide een 15-tal matchen gemist bij Villa omwille van blessures dit seizoen

Mja, maar als je matchen wilt spelen met 2 6'en (zoals we deden tegen de VS, en allicht hier ook zouden gestart zijn met een fitte Onana), dan neem je best wel 3 6'en mee. Enfin, hij pakt dan Witsel daarvoor mee, maar da's omdat je er van uit gaat dat je iemand meepakt voor ervaring in de groep, niet om die effectief te laten spelen.

Ik zou geen extra verdediger meer meegenomen hebben. We hadden er al 4 mee, Witsel kan daar ook in hoge nood, en in de voorbereiding had hij daar zelfs al met Onana gespeeld. Geen enkele nood om daar nog een extra verdediger aan toe te voegen. Ik vind daar weinig hind sight aan..

Het is nu niet omdat ik een boon heb voor Lammens wegens antwerpsupprter maar ik vind toch dat er iets te veel de focus op hem komt.

Ok hij had die bal kunnen hebben maar niemand volgt daar van de verdedigers. Courtois speelr ook 2,3 keer de bal terug in het speelveeld haast in het midden.
Makkelijk om nu te zeggen dat het bij Courtois nier had gebeurd.

We verlaten het wk met opgeheven hoofd. Kwartfinale en toch enkele zeer mooie momenten. Had ook het gevoel dat er terug een team stond en sfeer goed zat.

Ik heb me wel het hele wk kapot gefrustreerd in Doku. Wat een egocentrisch overroepen speler is me dat tovh. Ik begrijp echt zijn vorm bij City niet. Ging ook als enige niet meevieren bij de 1-1.
Doku speelt ook met Haaland vooraan. Klein verschil tov CDK en Lukakoe.

Eerlijk: Tielemans speelt zijn beste matchen bij de Duivels op die plek. En ook CDK is eigenlijk een CAM en geen spits. Minder spelverdelers dan De Bruyne en Vanaken natuurlijk, maar 't is dus niet dat we daar geen deftige opties meer gaan hebben. Trossard kan je daar in principe ook zetten.
Met CAM bedoelde ik een ouderwetse spelverdeler die de ballen tussen de linies dropt, geen wingers.
Dan hebben we toch werkelijk enkel Yoeri over, als de oudjes afzwaaien?

In de toekomst De Cat als die hoger kan spelen, heeft zeker wel de visie om ballen in de ruimte te droppen.
Zie ik een CDK toch minder doen tbh :x

Terug
Bovenaan