Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    172
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Akkoord, maar je kan niet elke sterkhouder de bank op zwieren omdat hij eens niet in een wedstrijd zit he. Zijn wissels van De Bruyne en Doku tegen Senegal waren volledig terecht want die speelden al een heel toernooi als een patatje, maar Trossard kan ik u in money time toch te veel bijbrengen om die zo vroeg te wisselen? Was dit toernooi de beste Duivel, dan verdien je toch meer krediet dan een wissel in de 60ste minuut.
Trossard is belangrijk in de 16 en daar zijn we zo goed als niet geweest en geraakten we ook niet.

Gewoon Clement halen voor het EK, zonder De Bruyne en Witsel, maar met Godts en Keita er zeker bij en dat zit er wel muziek in het elftal.

Godts had toch absoluut geen hol bijgebracht voor dit WK. Nederlandse competitie is nu ook niet bepaald de referentie qua strak verdedigen :s

Voor de toekomst lijkt me CAM grootste probleempositie, spoeling wordt toch wel heel dun met een De Bruyne die afzwaait,
Vanaken ook al 33 :x

We hebben in elk geval een soap-waardig WK gehad..
2 matchen niet kunnen winnen, dan uithalen tegen Nieuw-Zeeland en toch eerste eindigen in de groep.
De zotte comeback tegen een sterk Senegal.
De rode kaart-saga.
De steun van de hele wereld hebben.
USA met de voeten op de grond zetten.
Spanje tot het einde van de match met een (klein) ei laten zitten.
De Rudi-wissels.
Trump-dans.

Good times! 🥳

Trossard heeft dit toernooi getoond ook heel belangrijk te zijn buiten de 16.
Rond de 16. Hij is niet de man met de pass van 40 meter of de dribbel vanaf de middellijn of… Zijn sterke punten zijn infiltreren, voorzet trappen rand 16m,…. En daar zijn we gewoon niet geraakt omdat ons middenveld te zwak was (en onze spits geen bal kon bijhouden)

Ik lees hier veel blabla maar wel respect voor Garcia hoor. Niet achteruit gekropen zoals Marokko gisteren maar gewoon neus aan neus met Spanje gaan staan. We hebben minder kwaliteit en het zat nogal tegen met blessures maar ik heb toch genoten van de strijdlust en dat we Spanje tot het uiterste hebben gedwongen.

Toch ook de verdienste van Garcia dat hij Mechele durfde te zetten, de revelatie dit tornooi. Bovendien ook Raskin gelanceerd bij de Duivels en eindelijk Vanaken die voor vol wordt aanzien.

Ik ben benieuwd wat de conclusie zal worden, veel rare wissels maar de doelstelling wel gehaald. Wil die zelf uberhaupt blijven?

Mechele, Ngoy en Trossard de beste van onze selectie dit tornooi. KDB en Doku de grootste teleurstellingen.

Uiteindelijk toch 2/2.5 goede matchen gespeeld tegen tegenstander van iets of wat niveau, gezien het rampzalig niveau in de groepsfase was zo ver raken al een verassing. Beter dan verwacht op voorhand eigenlijk.
Deze match zat zeker een stuntje in, zou onverdiend geweest zijn maar so what. Zuur dit. Gewoon de fout die iedere coach bij de RD opnieuw en opnieuw maakt, vasthouden aan de grote namen wat dan ook, fit of niet, hopeloos uit vorm, toch maar meenemen, laten spelen en laten staan. Al die blessures helpen natuurlijk niet maar toont dat niet net aan dat je onfitte spelers opstelt/meepakt?
Het grote publiek zal toch wel weer tevreden zijn zeker, dus mag hij nog een EK verbazen met zijn topwissels.

Ik lees hier veel blabla maar wel respect voor Garcia hoor. Niet achteruit gekropen zoals Marokko gisteren maar gewoon neus aan neus met Spanje gaan staan. We hebben minder kwaliteit en het zat nogal tegen met blessures maar ik heb toch genoten van de strijdlust en dat we Spanje tot het uiterste hebben gedwongen.
Akkoord met wat je zegt maar niet over García :oi22:

Godts had toch absoluut geen hol bijgebracht voor dit WK. Nederlandse competitie is nu ook niet bepaald de referentie qua strak verdedigen :s

Voor de toekomst lijkt me CAM grootste probleempositie, spoeling wordt toch wel heel dun met een De Bruyne die afzwaait,
Vanaken ook al 33 :x
Eerlijk: Tielemans speelt zijn beste matchen bij de Duivels op die plek. En ook CDK is eigenlijk een CAM en geen spits. Minder spelverdelers dan De Bruyne en Vanaken natuurlijk, maar 't is dus niet dat we daar geen deftige opties meer gaan hebben. Trossard kan je daar in principe ook zetten.

Als je kijkt wat een Moreira bracht tegen Senegal, en hoe Lukebakio ook een verdienstelijk WK speelde, had Godts effectief weinig plek. Ik hoop voor de toekomst vooral dat Fofana goed terugkomt van zijn blessure.

Hopelijk maken enkele spelers na dit WK toch een stapje hogerop. Zeker Raskin moet echt naar een betere competitie. Hopelijk gaat Trossard niet effectief gaan uitbollen in Turkije.

Rond de 16. Hij is niet de man met de pass van 40 meter of de dribbel vanaf de middellijn of… Zijn sterke punten zijn infiltreren, voorzet trappen rand 16m,…. En daar zijn we gewoon niet geraakt omdat ons middenveld te zwak was (en onze spits geen bal kon bijhouden)
Mja, we gaan hier weer dezelfde discussie hebben vrees ik. Dat zijn inderdaad kwaliteiten van Trossard, maar doet ook gewoon ongelofelijk veel nuttig werk dat minder zichtbaar is. Veel meer dan Doku, ook deze match. Terwijl hij dus alweer op zijn mindere flank stond. Ik wrijf dat Garcia echt wel aan. Je hebt spelers die al een heel WK aan het presteren zijn, en dan haal je ze toch weer van hun beste positie (Trossard) of zet je ze op de bank (Lukebakio) om een speler te zetten die al een heel WK aan het onderpresteren is. Los van het feit dat Doku in de tweede helft er wel degelijk wat door kwam, dat was gewoon niet de juiste zet.

Wie voor dit WK zou gezegd hebben dat België eruit ging met 2-1 tegen Spanje in de kwartfinale... ik heb vooral genoten van hun 2de helft van het WK met enorme strijdlust en die absolute wil om niet te verliezen.

Terug
Bovenaan