Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    91
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Mijn inschatting:

Spanje: 60–65% kans
België: 35–40% kans

Waarom Spanje iets meer kans heeft:
- Meer controle over wedstrijden
- Spanje domineert meestal het balbezit
- Defensief heel stabiel, nog geen tegendoelpunten op dit WK

Waarom België zeker kan winnen:
- Veel gevaar in de omschakeling
- België is dodelijk wanneer er ruimte ontstaat.
- Individuele kwaliteit. België heeft duidelijk spelers die uit het niets een wedstrijd kunnen openbreken.
- Efficiëntie. België hoeft niet per se meer balbezit te hebben. Eén of twee snelle aanvallen kunnen voldoende zijn.

"Oei een half handgemeen tussen beiden... Vergeet het nu maar al helemaal. Dit is de grafsteen op onze wereldbeker." - Filip Joos, Senegal-België :oi22:

Laatst bewerkt:
Verrassend dat we volgend sommigen 40% kans maken terwijl we 2 weken geleden nog geen plaats hadden op dit WK.

Het zou een serieuze verrassing van gigantisch formaat zijn als we Spanje zouden uitschakelen. De regerende Europese kampioen heeft al 6 matchen op een rij geen tegengoal gekregen en hun keeper heeft amper 6 reddingen moeten doen. Hoe wij daar minstens 2x gaan tegen scoren want wij houden nooit de 0 tegen hen.

De enige tegenstander van formaat waar ze tegen gespeeld hebben was Kaapverdië (op zich is die uitspraak al straf maar het was wel zo) en dat bleef 0-0. Tegen Portugal was het een oersaaie droevige wedstrijd en werd zuinig op het einde beslist.
Als België niet vroeg scoort wordt het heel lastig, maar elke wedstrijd moet gespeeld worden. Op papier heeft Spanje ook iets langer kunnen rusten.

De statistieken spreken in ons nadeel, laatste 5 matchen tegen Spanje hebben de Belgen allemaal verloren. Ik geef ons 20-25% kans om door te gaan.
De Belgen zijn individueel niet slecht, maar Spanje is collectief en defensief veel sterker. De Belgen kunnen gevaarlijk zijn op de counter en zullen het meer van individuele flitsen moeten hebben.

Laatst bewerkt:
De statistieken spreken in ons nadeel, laatste 5 matchen tegen Spanje hebben de Belgen allemaal verloren. Ik geef ons 20-25% kans om door te gaan.
De Belgen zijn individueel niet slecht, maar Spanje is collectief en defensief veel sterker. De Belgen kunnen gevaarlijk zijn op de counter en zullen het meer van individuele flitsen moeten hebben.
Zo moeilijk is het kansberekenen allemaal niet hoor, we hebben 50% kans om te winnen. Net zoals ik 50% kans heb om de Euromillions te winnen.

De enige tegenstander van formaat waar ze tegen gespeeld hebben was Kaapverdië (op zich is die uitspraak al straf maar het was wel zo) en dat bleef 0-0. Tegen Portugal was het een oersaaie droevige wedstrijd en werd zuinig op het einde beslist.
Als België niet vroeg scoort wordt het heel lastig, maar elke wedstrijd moet gespeeld worden. Op papier heeft Spanje ook iets langer kunnen rusten.
Als de Belgen lang kunnen standhouden tegen Spanje is het misschien nog in hun voordeel, dan verbruiken de Spanjaarden meer energie en kunnen de Belgen frisser zitten op het einde.

Wie zag ons bij de laatste 8 op deze wereldbeker? Niet veel denk ik. België speelde gelijk tegen Egypte, waar wereldkampioen Argentinië maar nipt van won. Senegal was heel erg goed met fysiek overwicht en razendsnelle spitsen en toch werd die wedstrijd omgekeerd door een absolute weigering om te verliezen. VS werd ronduit vernederd.
Voor het WK werd veel verwacht van Doku, maar in feite hebben we daar buiten het aantrekken van verdedigers van de tegenstander nog niet zo veel aan gehad. Als er 1 ding is dat ik echt waardeer in deze groep, is dat er totaal geen vedette drang is zoals bij de gouden generatie wel het geval was. De groep lijkt echt aan elkaar te hangen. Trossard lijkt mij het haantje in de selectie maar knokt wel al een gans WK voor de ploeg.

Terug
Bovenaan