Knockouts: Zestiende Finales

Euh ja, en Tuchel zijn type opstelling is behoudend hé. Speelt hier tegen een voetbaldwerg met Anderson en Rice.
Geen idee wat je anders had willen zien dan. Mainoo ipv Anderson zou nog kunnen, maar veel aanvallender is dat ook niet. De speelstijl van Engeland is wel gewoon aanvallend te noemen, zelfde middenveld als tegen Kroatië en daar speelde ze gewoon een goede wedstrijd. Ze creëren op aanvallend vlak kansen genoeg, 't is dankzij de keeper dat het nog 0-1 staat.

Die defensie is gewoon een zorgenkindje en die staat nu al bij momenten zwaar onder druk ondanks die 'behoudende' combo op dat middenveld, dan ga je niet direct vanaf in het begin met maar één controlerende middenvelder spelen. Ik denk dat Engeland grotere problemen heeft dan dat. Spence, Madueke, Rashford die ook onzichtbaar is.

Toch een verademing om dit WK scheidsrechters t zien die niet elke schwalbe fluiten of elke "penaltyfout". Hoeveel spelers na de zoveelste schreeuw en bijhorende komedie toch na 20 seconden weer vlotjes een spurt trekken is ongezien, eindelijk zou je bijna zeggen dat de scheidsrechters is voetbal laten primeren ipv schwalbes en fouten uitlokken dat er geen zijn.
Wat kijk ik met tegenzin naar het komende seizoen in België en het niveau van scheidsrechters daar aanwezig pfff, hopelijk toch wat duidelijke richtlijnen dat wij in onze JPL ook deze richting uitgaan

vanaf de kwartfinales zitten we weer in de africa cup :oi22:
images

Geen idee wat je anders had willen zien dan. Mainoo ipv Anderson zou nog kunnen, maar veel aanvallender is dat ook niet. De speelstijl van Engeland is wel gewoon aanvallend te noemen, zelfde middenveld als tegen Kroatië en daar speelde ze gewoon een goede wedstrijd. Ze creëren op aanvallend vlak kansen genoeg, 't is dankzij de keeper dat het nog 0-1 staat.

Die defensie is gewoon een zorgenkindje en die staat nu al bij momenten zwaar onder druk ondanks die 'behoudende' combo op dat middenveld, dan ga je niet direct vanaf in het begin met maar één controlerende middenvelder spelen. Ik denk dat Engeland grotere problemen heeft dan dat. Spence, Madueke, Rashford die ook onzichtbaar is.

Tegen de grotere landen ga je dat misschien niet doen, maar het gaat hier met alle respect maar om Congo. Half België is hier aan het oproepen om straks tegen een veel sterker land dan Congo met geen enkele defensieve middenvelder te starten. En wij kunnen eigenlijk alleen maar dromen van de defensie van Engeland. En 1 Rice is meer waard dan Onana en Raskin samen.

Om een muur als die van Congo te slopen, heb je creativiteit nodig. Met een middenveld Rice, Rogers (of Eze), Bellingham maak je hier gewoon veel meer kans om er door te geraken.

Tegen de grotere landen ga je dat misschien niet doen, maar het gaat hier met alle respect maar om Congo. Half België is hier aan het oproepen om straks tegen een veel sterker land dan Congo met geen enkele defensieve middenvelder te starten. En wij kunnen eigenlijk alleen maar dromen van de defensie van Engeland. En 1 Rice is meer waard dan Onana en Raskin samen.

Om een muur als die van Congo te slopen, heb je creativiteit nodig. Met een middenveld Rice, Rogers (of Eze), Bellingham maak je hier gewoon veel meer kans om er door te geraken.
Misschien dat Congo er dan nog gemakkelijker zou doorsnijden.

Ik vind eigenlijk dat Engeland al meer dan genoeg kansen heeft afgedwongen om er minstens 2 te maken. Een gebrek aan creativiteit is niet meteen het grote probleem denk ik.

Je kan ook Watkins brengen voor Anderson, zodat er meer druk komt op die 5 mans verdediging, want Kane laat zich altijd inzakken.

Ik vind eigenlijk dat Engeland al meer dan genoeg kansen heeft afgedwongen om er minstens 2 te maken. Een gebrek aan creativiteit is niet meteen het grote probleem denk ik.
Inderdaad. Engeland heeft al 6 'Clear Cut Chances' deze wedstrijd, daar ligt het dus echt niet aan. Da's meer dan het gemiddeld team er creëert per wedstrijd.

Ter vergelijking wij hadden er in de gehele groepsfase 'slechts' 7.

Met die ingesteldheid moeten wij straks ook met Onana en Raskin starten. Ik ben er van overtuigd dat je ploeg beter gaat draaien als je niet met 2 defensieve middenvelders speelt.

Kan die Rogers btw ook niet op de flanken uit de voeten?

Zal 'm sewes wel brengen voor Rice/Anderson vermoed ik.

Of Watkins natuurlijk.

Zou wel grappig zijn dat Engeland nu eens terug vroeg eruit gaat nadat iedereen Southgate buiten wilde voor een echte coach :laugh: :unsure: Soms is gewoon normaal doen in interlandvoetbal gewoon het beste...

Die Engelsen zijn wel echt heel slecht. (eerste helft wel niet gezien)
Tweede helft is een pak minder ja, eerste helft voldoende gecreëerd om minstens gelijk te maken en eigenlijk zelfs voor te staan. Congolese keeper keept fantastisch.

Terug
Bovenaan