Knockouts: Kwartfinales

Ik vind het niet geheel onlogisch dat iemand probeert een tackle (of vooral de effectieve volle impact daarvan) te ontwijken, al was het maar om mogelijke blessures te vermijden.

Dan zou ik toch oprecht graag de beelden zien waar Mbappé loopt, geraakt wordt en daarna pas valt. Hoe vaak ik het ook bekijk, en uit welke hoek ik het ook bekijk, is het Mbappé die zijn val inzet nog voor hij geraakt wordt. Ik vind het een beetje schlemielig dat hij niet gewoon probeert door te lopen, want inderdaad ja, er is grote kans dat hij dan geraakt wordt. Maar als we deze lijn doortrekken kan elke ontweken tackle dan vanaf nu als fout gezien worden?

Nu ja, in het grote geheel uiteindelijk ook geen belangrijke fase. Beetje eng hoe Frankrijk er voorlopig doorheen wandelt alsof het niets is, benieuwd of iemand er iets aan gaat kunnen doen.

Gewoon hier heel duidelijk te zien hè. Laat zich op geen enkel moment vallen vóór het contact en al zeker niets betreffende "voetje hangen". Laat hij zich bij de tackle graag vallen? Zal ik zeker niet ontkennen, maar 't is echt geen gezochte penalty/gezocht contact zoals bv. die niet gegeven penalty van Kane tegen Congo.

Daarnaast ook wat @Finisterra zegt. Kan ook gerust zijn om de volledige impact van de tackle te vermijden. Je ziet vaak genoeg voetballers omhoog springen bij één of andere tackle waarbij ze dan zelfs amper tot niet geraakt worden, maar als ze niet springen dan riskeren ze idd gewoon ene blessure. Het blijft fout.

Terug
Bovenaan