Knockouts: Kwartfinales

En, hoe was dit nu achteraf gezien? Gelooft ge nog steeds wat ge hier postte en heeft de corrupte spelleiding het gewoon slecht gedaan? Of gelooft ge het nog steeds maar denkt ge dat ze niets gedaan hebben omdat het anders zou opvallen, ook al kozen ze voor een volledig Argentijns team? Of waart ge gewoon fout vooraf?
Ze konden moeilijk een penalty fluiten voor Marokko want ze zijn niet eens in de 16 geweest 🙄

Heel matige wedstrijd van beide ploegen. Marokko speelde met angst en speelde amper iets klaar.
Mbappe licht geblesseerd, wordt misschien nog een dingetje tegen België in de halve finale. De Rudi gaat de code van dit Frankrijk kraken! 😛
Frankrijk was toch gewoon goed en dominant? Leken zelfs zonder veel moeite te doen gemakkelijk aan grote kansen te komen.

Het was ook niet nodig om veel moeite te doen. Marokko was echt saai en traag gisteren.

Tegen België zal het wat anders zijn!

Nerveus voor vanavond. De laatste keer dat ik nog zo nerveus was voor een match van de RD was in 2018 tegen Frankrijk en dat was een enorme domper. Ik hoop niet zo'n scenario waar we op alle vlakken afgetroefd worden.

Ze konden moeilijk een penalty fluiten voor Marokko want ze zijn niet eens in de 16 geweest 🙄
Maar ze konden toch ook die lichte penalty met gemak terugdraaien alszijnde een duik van Mbappé? En die eerste goal van Frankrijk, dat was toch hands van Rabiot in de opbouw, die kon toch ook makkelijk teruggedraaid worden door scheidsrechters en VARs die aangesteld werden om de wedstrijd opzettelijk te beïnvloeden? Dan staat het nog altijd 0-0 in minuut 60! We waren nog zo zeker voor de aftrap hiervan.

Als dit is hoe een volledig Argentijnse leiding Frankrijk gaat tegenwerken in opdracht van de FIFA, wat gaan wij dan mogelijk vermogen tegen de Fransen bij een spelleiding door een neutrale nationaliteit? Dit ziet er echt niet goed uit voor @Wilcao zijn blauwdruk voor onze eerste WK-finale. Ik heb nu ondertussen wel mijn buik vol van KO-matchen tegen die escargots, maar als we ook nog eens tegen de incompetentie van de corruptie van de FIFA, toch bekend als professionals in corruptie, moeten vechten met ons tanend elftal, dan zijn we voor de derde keer op tien jaar zeker gezien. En terecht misschien, als we zelfs al in complottheoriën de finale niet kunnen halen, wanneer dan wel?

Maar ze konden toch ook die lichte penalty met gemak terugdraaien alszijnde een duik van Mbappé? En die eerste goal van Frankrijk, dat was toch hands van Rabiot in de opbouw, die kon toch ook makkelijk teruggedraaid worden door scheidsrechters en VARs die aangesteld werden om de wedstrijd opzettelijk te beïnvloeden? Dan staat het nog altijd 0-0 in minuut 60! We waren nog zo zeker voor de aftrap hiervan.

1. De duik van mbappe , dat kan idd nog maar het is gecontroleerd door de VAR en hebben er hun tijd voor genomen.
Die gaven ook fout.

2. Rabiot is volgens de regels van het spel geen handsbal.

Frankrijk ook op papier de meer dan logische winnaar, maar Marokko op geen enkel moment laten zien wat ze bijvoorbeeld tegen Brazilië hebben laten zien. Dat was wel teleurstellend.

1. De duik van mbappe , dat kan idd nog maar het is gecontroleerd door de VAR en hebben er hun tijd voor genomen.
Die gaven ook fout.

2. Rabiot is volgens de regels van het spel geen handsbal.

Ik denk niet dat @Gavin echt denkt dat het hands was, of dat Mbappe dook. Wel dat het zo door corrupte spelleiding geïnterpreteerd kan worden en zou kunnen aangegrepen worden om hun goals ongedaan te maken.

Hij heeft hier gewoon gelijk, much ado about nothing. We zijn de laatste tijd ontzettend snel in het op voorhand menen dat er complotten zijn, terwijl dat helemaal niet het geval is.

Los van al die debiele complottheorieën vond ik het geen penalty op Mbappé. Als je valt voor er contact is en daarna uw voetje wat laat hangen kan je toch echt niet spreken over een overtreding?

Los van al die debiele complottheorieën vond ik het geen penalty op Mbappé. Als je valt voor er contact is en daarna uw voetje wat laat hangen kan je toch echt niet spreken over een overtreding?

Like what?? Die slow mo’s geven gewoon een vertekend beeld. De bal was al lang weg en die tackle ging altijd mbappe uit balans brengen, voet laten hangen of niet.

Like what?? Die slow mo’s geven gewoon een vertekend beeld. De bal was al lang weg en die tackle ging altijd mbappe uit balans brengen, voet laten hangen of niet.
Hoezo vertekend beeld? Je ziet toch duidelijk dat hij zich gewoon laat vallen nog voor er enig contact is? Domme tackle sowieso, en hij had inderdaad mogelijks Mbappé geraakt als die gewoon had blijven doorlopen, maar ik vind het toch een zeer dunne lijn hier.

Laatst bewerkt:
Dunne lijn.

Als Mbappe niet zou 'duiken' zou hij zeker vol geraakt worden en is het 100% penalty. Maakt het feit dat je zelf al anticipeert op de impact, het minder een penalty? Ik zou denken van niet.

Dit leek me in ieder geval geen duidelijke schwalbe. Voor mij is dit gewoon penalty.

Er werd dus weldegelijk eerst verteld tegen Mbappé en co dat de check over was, vandaar ook dat hij de bal al kreeg van Dembélé en ging klaar staan om de penalty te trappen. Er werd pas nadien nog eens meegedeeld om te wachten omdat ze blijkbaar nog iets anders aan 't checken waren. Dat heeft hem logischerwijs uit zijn concentratie gebracht, maar hij maakte er verder geen spel/drama van.

Dit is dus absoluut niet wat er gebeurde :unsure: Fase nog eens opnieuw kijken denk ik.

Er werd dus weldegelijk eerst verteld tegen Mbappé en co dat de check over was, vandaar ook dat hij de bal al kreeg van Dembélé en ging klaar staan om de penalty te trappen. Er werd pas nadien nog eens meegedeeld om te wachten omdat ze blijkbaar nog iets anders aan 't checken waren. Dat heeft hem logischerwijs uit zijn concentratie gebracht, maar hij maakte er verder geen spel/drama van.

Dit is dus absoluut niet wat er gebeurde :unsure: Fase nog eens opnieuw kijken denk ik.
Dan zou ik toch oprecht graag de beelden zien waar Mbappé loopt, geraakt wordt en daarna pas valt. Hoe vaak ik het ook bekijk, en uit welke hoek ik het ook bekijk, is het Mbappé die zijn val inzet nog voor hij geraakt wordt. Ik vind het een beetje schlemielig dat hij niet gewoon probeert door te lopen, want inderdaad ja, er is grote kans dat hij dan geraakt wordt. Maar als we deze lijn doortrekken kan elke ontweken tackle dan vanaf nu als fout gezien worden?

Nu ja, in het grote geheel uiteindelijk ook geen belangrijke fase. Beetje eng hoe Frankrijk er voorlopig doorheen wandelt alsof het niets is, benieuwd of iemand er iets aan gaat kunnen doen.

Terug
Bovenaan