Knockouts: 8ste Finale

Zeker akkoord dat de goal van Egypte mag (en moet volgens de regels) afgekeurd worden.

Maar volgens dezelfde regels van het spel moet de VAR wel ingrijpen en de 3-2 afkeuren van Argentinië afkeuren en moet Egypte een penalty krijgen op de fout van mcallistar tov Fathy.
Fathy had zelfs met VAR nooit een penalty gekregen louter voor Mac Allister die zijn truitje vast hield terwijl hij zich liet vallen. En het was ook gewoon geen deel van de aanvallende fase die tot de goal leidde.

Volgens de regels wel kut dat de goal van Egypte werd afgekeurd. Ik vind ergens als je zes verdedigende Argentijnen passeert dat je ze mag hebben.

Twee maten, twee gewichten ... Maar het zijn toch ook twee verschillende fases? Gewoon op basis van balbezit, los van wat ge nu van het contact dat leidt tot de eventuele fout op zich vindt? Ge ziet toch dat de ene spelfase niet hetzelfde is als de andere, we kijken toch allemaal naar dezelfde televisiebeelden? Ik weet niet waarom ge altijd met zoveel zelfvertrouwen over regelgerelateerde zaken spreekt want ik zie aan uw taalgebruik dat ge na al die jaren nog steeds dat reglement niet hebt opengehad, en toch elke keer opnieuw op zijn Trumps.

Ik heb alleen een paar highlights gezien en niets van de match helaas, geen idee hoe de toon of spelleiding in de ganse match was. De afgekeurde goal van Egypte is jammer, textbook maar jammer. Uiteindelijk is dit een variant van wait and see waar een wereldgoal wordt afgekeurd voor buitenspel, alleen is buitenspel zwart-wit en blijkbaar makkelijker te verteren als storend element in de aanloop dan aantoonbare fouten bij zo een goal (als underdog). Die fase met Salah is anders omdat Alvarez eerst terecht tussenkomt en er daarna geen balbezit meer is voor Salah. Salah maakt ook geen aanstalten tot penalty claimen op het moment zelf in tegenstelling tot bij de fout bij de Egyptische goal, die weet dat zelf ook wel.

Die afgekeurde goal van Egypte.

Dan ben jij, samen met de ref, akkoord dat dat contact "careless, reckless or using excessive force" is?

En als je dan opzoekt bedoelen ze met "careless": het duel ondoordacht aangaan of onbezonnen handelen

Dat kan je toch niet zeggen bij dat contact hè? Hij loopt er langs en gaan onbewust op zen teen staan

Zijn er serieus mensen die denken dat het elke keer de bedoeling is van de FIFA om specifiek Argentinië erdoor te loodsen?
De top van de FIFA is (waarschijnlijk) door en door corrupt, maar no way dat Argentinië zo'n speciale macht of idk heeft die andere serieuze voetballanden zoals Frankrijk, Spanje, Engeland, ... niet hebben. En nu zo'n ongelofelijke netwerker lijkt Messi nu ook niet, eerder integendeel. 😂

Feit is, Egypte dacht dat het al binnen was en plooide terug terwijl Argentinië gewoon bleef duwen. Krak hetzelfde scenario als wij tegen Senegal. It ain't over until the referee sings.
Dat Messi in het verleden al met zuivere overtredingen is weggekomen, ja. Maar dat is gewoon omdat het incompetente scheidsrechters waren die daar stonden dankzij diversity hires i.p.v. kunde. Zoals die scheids bij Frankrijk - Paraguay. Of heeft Paraguay dan ook heel de FIFA naar z'n hand gezet? 😆

Heb de wedstrijd niet echt kunnen zien (enkel wat flarden) dus kan mij voor de rest niet uitspreken over de arbitrage, maar dit is toch effectief gewoon een fout van die speler van Egypte?

Als op de voet gaan staan van iemand, zelfs al is het per ongeluk, al geen fout meer is in het voetbal, dan mag je toch wel heel veel gaan toelaten in de toekomst.

Dat je daarvoor geen rode kaart moet krijgen zoals Balogun is iets anders, maar het is wel degelijk een fout.

Hoe jammer ook hier, want die goal van Egypte was uiteraard fantastisch, maar ze is imo terecht afgekeurd.

Over de racisme claim spreek ik mij niet uit maar Egypte zijn dan toch gewoon slechte verliezers. Geen heel bijzondere foute beslissingen toch? Ongelukkige situatie dat die goal afgekeurd wordt na een fout in het begin van de aanval aan de andere kant maar VAR mag pas ingrijpen als de fase stil ligt en hier lag ze pas stil bij de goal. Maar het was wel gewoon fout dus dat is correct verlopen.

Laatst bewerkt:
Heb de wedstrijd niet echt kunnen zien (enkel wat flarden) dus kan mij voor de rest niet uitspreken over de arbitrage, maar dit is toch effectief gewoon een fout van die speler van Egypte?

Als op de voet gaan staan van iemand, zelfs al is het per ongeluk, al geen fout meer is in het voetbal, dan mag je toch wel heel veel gaan toelaten in de toekomst.

Dat je daarvoor geen rode kaart moet krijgen zoals Balogun is iets anders, maar het is wel degelijk een fout.

Hoe jammer ook hier, want die goal van Egypte was uiteraard fantastisch, maar ze is imo terecht afgekeurd.
Balogun stond op iemand zijn kuit, dat kan je toch niet vergelijken?

Op iemand zijn tenen staan is ook niet meteen fout voor mij, voetbal blijft een contactsport he, het is geen tennis

Kom je te laat, ga je over (of langs) de bal en sta je op de voet is het voor mij fout want dan trap je naar die speler
Loop je naast elkaar in een duel en ga je onbewust in de loop op iemand zen teen staan, nja kan gebeuren en daarom toch niet overduidelijk een fout

Balogun stond op iemand zijn kuit, dat kan je toch niet vergelijken?

Op iemand zijn tenen staan is ook niet meteen fout voor mij, voetbal blijft een contactsport he, het is geen tennis

Kom je te laat, ga je over (of langs) de bal en sta je op de voet is het voor mij fout want dan trap je naar die speler
Loop je naast elkaar in een duel en ga je onbewust in de loop op iemand zen teen staan, nja kan gebeuren en daarom toch niet overduidelijk een fout
Je minimaliseert het nu naar "op iemand zijn tenen staan", maar hij staat gewoon los op zijn voet hoor.

En ja, zelfs al is het per ongeluk, dat is gewoon een fout.

Los van het feit dat intentie gewoon heel vaag is. Iemand die een tackle uitvoert om de bal te spelen maar die mist, heeft ook niet de intentie om de man te spelen.

Ik snap de klacht van Egypte ook niet.
Ja, het voelt lullig aan dat ze zo ver terug gaan om die goal van Egypte af te keuren. Maar het was fout en in dezelfde "actie". Volgens het gevoel meh, volgens de regels gewoon correct lijkt me.
Bij de goal van de Argentijnen vond ik het gewoonweg geen fout.
Vooral de hand in eigen boezem steken lijkt me als je zo de pedalen kwijt bent en er 3 in laat op 20min.

Sowieso, alsof de FIFA ooit zo'n klacht gaat volgen. Daar wordt toch ook nooit iets mee gedaan?
Elke keer komen ze toch af met: de ref en/of VAR hebben correct werk gedaan en in eer en geweten gehandeld, ze geven er wel een uitleg aan en klaar.
Zie maar naar de praatjes van onze scheidsrechtersbaas enzo, das bijna altijd hand boven het hoofd en zelfs al geven ze fout toe achteraf, kan er toch niets aan gedaan worden.

Je minimaliseert het nu naar "op iemand zijn tenen staan", maar hij staat gewoon los op zijn voet hoor.

En ja, zelfs al is het per ongeluk, dat is gewoon een fout.
Kan je daar nu ook de regel aan toevoegen waardoor het dan fout is?

En maken we dan de vergelijking met de goal van Argentinië tegen Oostenrijk en de bal verovering op Schlager?

Die 2 maten, 2 gewichten is wat iedereen stoort

Inderdaad, wat @Silence hierboven zegt. Plus zoals ik gisteren al zei: Ik kan nog leven dat je daarop terugkomt, als je al de hele match consequent floot. Kijk naar die ref gisteren bij Zwitserland-Colombia. Die floot zeer veel, soms misschien te veel, maar daar zat wel een lijn in en dat telde langs beide kanten. Argentinië daarentegen kwam gisteren wederom met zoveel weg, dat het een beetje wrang aanvoelt om dan die goal te gaan afkeuren voor deze actie. Zo een duidelijke en bewuste fout (zoals Xhaka gisteren) vond ik dat nu ook weer niet.

Bovendien stond Letexier heel snel bij het scherm, terwijl hij bij de 3-2 niet eens gaan kijken is (dacht ik toch, correct me if I'm wrong).

Lol ik dacht dat dit een meme was, maar dus officieel.

Voor het eerst dit WK is het referee-team volledig dezelfde nationaliteit. Toevallig dezelfde nationaliteit als de waarschijnlijke volgende tegenstander van de winnaar.

*edit* sorry, 't is vroeg, ik heb mijn halve finales door elkaar gehaald. Argentinië en Frankrijk kunnen pas tegen elkaar in de finale

En bij Argentinië VS Egypte een quasi volledig Frans team. :sarcastic:
Los daarvan hadden ze om controverse te vermijden dit beter niet gedaan.
Is het niet meer zo dat na de x-de ronde de minder presterende refs en refs van bepaalde landen die verder gaan naar huis sturen? Ik herinner mij nog vaag in de tijd van de Bleeckere dat die dikwijls zei dat hij het geluk had dat de rode duivels zelf niet aanwezig waren op de eindrondes. Zo was hij praktisch zeker van die schifting te overleven en zeker te zijn van wedstrijden laat op het tornooi.
Die Franse en Argentijnse refs zouden op dit moment toch geen wedstrijden meer mogen krijgen om een zekere controverse te vermijden?

Over de racisme claim spreek ik mij niet uit maar Egypte zijn dan toch gewoon slechte verliezers. Geen heel bijzondere foute beslissingen toch? Ongelukkige situatie dat die goal afgekeurd wordt na een fout in het begin van de aanval aan de andere kant maar VAR mag pas ingrijpen als de fase stil ligt en hier lag ze pas stil bij de goal. Maar het was wel gewoon fout dus dat is correct verlopen.
De grote calls kan ik wel allemaal inkomen.

Dat de match eindigt met vijf gele kaarten voor Egypte en nul voor Argentinië is wel absurd. Een complot zie ik er niet meteen in, wel een trend op dit WK dat sommige scheidsrechters eigenlijk alles van tackles en vuil spel toelaten. En ploegen als Paraguay en Argentinië maken daar gretig gebruik van. Romero maakt elke wedstrijd wel drie overtredingen die geel verdienen en heeft nog altijd geen enkele kaart gepakt. Messi begaat een donkerrode overtreding en die krijgt niet eens geel. Wij hebben het ook gezien met aanslagen op Trossard en Doku, dat mag allemaal. Zeer frustrerend om te zien vind ik.

Messi op 1 in de topschuttersstand van dit tornooi, in 8 opeenvolgende wk-wedstrijden gescoord...
:bow:
[& het verschil met bv. een bompa Ronaldo zijn laatste wk-matchprestatie is gewoonweg ontluisterend voor die laatste].

1 ding is zeker, ook als hij gestopt is zullen de, laten we ze "niet-liefhebbers" noemen, Messi's naam nog lang mogen aanhoren als het over records & fenomenale verwezenlijkingen gaat
:love:

Terug
Bovenaan