Klopt het dat ethernet in de nabije toekomst in veel plaatsen niet meer beschikbaar zal zijn?

1) ethernet is uw lan-kant. Dat is wat je zelf in je huis legt.
2) wat je bedoelt is waarschijnlijk telefoonkabel of coax-kabel. Die zullen op termijn in elk geval vervangen worden door andere technologieën, glasvezel of iets draadloos, who knows.

Maar vooral: waarom zou dat voor jou iets moeten uitmaken? Weet jij nu of er in het Telenetbakje een bekabeling wordt aangesloten of een draadloze verbinding?
 
Waar gebruik je tegenwoordig ethernet, thuis en op werk. De rest is mobiel of wifi. Ik zie die situatie niet veranderen. Misschien dat mobiel wat van wifi gaat overnemen, bv. op publieke plaatsen, maar voor de rest zie ik daar geen grote opslok in. Ook thuis denk ik dat qua draadloos, wifi nog steeds de overhand heeft, zeker als men waarneemt dat door de moderne isolatienormen er vaak verzwakt mobiel signaal is in huis. De reikwijdte van 5G is overigens ook maar een paar percent van die van 4G en die mm-straling zal amper gebouwen penetreren; men zal dan aanpassingen moet uitvoeren om binnenin signaal te ontvangen.
Bij bedrijven zal imo nog steeds voor een gesloten netwerk op ethernet gekozen worden.
 
Dat zal toch de eerste 10+ jaar ofzo niet zijn. Ethernet geniet nog altijd de voorkeur tegenover draadloos of 4/5G als je een stabiele verbinding wil.
 
Maar vooral: waarom zou dat voor jou iets moeten uitmaken? Weet jij nu of er in het Telenetbakje een bekabeling wordt aangesloten of een draadloze verbinding?
combinatie van dat ik draadloos internet geen meerwaarde vind en algemene paranoia over de theoretische gezondheidsrisico's op lange termijn die uiteindelijk nog grotendeels onbekend zijn
 
Dat zal toch de eerste 10+ jaar ofzo niet zijn. Ethernet geniet nog altijd de voorkeur tegenover draadloos of 4/5G als je een stabiele verbinding wil.
Zelf heb ik nu Tadaam in huis. 4G internetverbinding. De voordelen: geen installatie nodig buiten in de pries steken. Dus ook geen dagen/weken wachten op installateur. Je kan het overal meepakken in Belgie (waar 4G dekking is en je een pries hebt), dus je hebt overal internet. Nadeel: maar 50mbps en trage upload. Soms wel hickups in verbinding. Volgens wat ik gelezen heb ook niet geschikt voor snelle online multiplayer gaming (FPS).
 
... en algemene paranoia over de theoretische gezondheidsrisico's op lange termijn die uiteindelijk nog grotendeels onbekend zijn
Daar moet je je geen zorgen over maken. Er is vooral veel onwetendheid bij de bevolking, en de media rapporteert liever over de laatste scharrel van André Hazes Junior dan eens duidelijk uitleggen dat 5G straling helemaal niet ioniserend is en bijgevolg geen DNA beschadiging kan teweegbrengen. Ik kan deze video van Electroboom aanraden die dat op een perfect simpele manier uitlegt.
 
combinatie van dat ik draadloos internet geen meerwaarde vind en algemene paranoia over de theoretische gezondheidsrisico's op lange termijn die uiteindelijk nog grotendeels onbekend zijn
Uw internet moet niet draadloos zijn, maar eventueel kunnen ze de verbinding tussen uw modem en de backbone draadloos maken. En dat bespaart dan een hele hoop onderhoudskosten bvb.

Die straling is ook niet zo gericht dat die niet door uw huis zou gaan als je geen internet hebt ofzo. Er zijn trouwens in uw huis apparaten meer veel schadelijkere straling. Een gaatje in de afscherming van uw microgolf gaat u meer schade geven dan eender welk gsm netwerk.
 
En het maakt ook niet uit of ge de ontvanger hebt of niet. De 4 of 5G straling slaagt u niet over omdat ge geen ontvanger hebt, die is er sowieso.
Als ik hier 4G ontvang, betekent dat mijn buur ook al heeft hij geen Tadaam toch ook aan de 4G wordt blootgesteld. En aangezien ik zelfs op het gelijkvloers mijn netwerk nog kan zien, betekent dat ook heel de blok 'onder invloed' is van mijn kaske.
Zelfde met wifi-verbindingen: het is niet omdat ge er niet kunt op inloggen, dat die signalen u niet bereiken. Zodra ge ze ziet verschijnen in uw netwerklijst loopt ge door de straling he.
En wandel maar eens door het straat om te zien hoeveel netwerken je tegen komt.
Als ge echt schrik hebt van 4g en/of wifi dan hebt ge hier in Vlaanderen een probleem.
firefox-Fw6n-Gyfmeb.png

mobiele dekking - bron: https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
 
Ik vermoed dat je ethernet verwart met bekabeld netwerk. En het antwoord zal simpelweg nee zijn.

Draadloze technologie zal en kan bekabelde technologie nooit vervangen, het is gewoon een toevoeging.
 
Zelf heb ik nu Tadaam in huis. 4G internetverbinding. De voordelen: geen installatie nodig buiten in de pries steken. Dus ook geen dagen/weken wachten op installateur. Je kan het overal meepakken in Belgie (waar 4G dekking is en je een pries hebt), dus je hebt overal internet. Nadeel: maar 50mbps en trage upload. Soms wel hickups in verbinding. Volgens wat ik gelezen heb ook niet geschikt voor snelle online multiplayer gaming (FPS).
Heb je daar wat meer info over. Klinkt als iets wat imo top is voor mensen die gewoon internet gebruiken om internet te hebben ( daarmee bedoel ik het goeie ouderwetse email en surfen, geen streaming of ander hoog data verbruik)
 
Ik vermoed dat je ethernet verwart met bekabeld netwerk. En het antwoord zal simpelweg nee zijn.

Draadloze technologie zal en kan bekabelde technologie nooit vervangen, het is gewoon een toevoeging.
Klopt imo niet. Je kan draadloze netwerken hebben die meer bandbreedte bieden dan bekabelde netwerken. Daarnaast heb je veel minder onderhoudskosten omdat je niet elk huis individueel moet aansluiten.
 
Heb je daar wat meer info over. Klinkt als iets wat imo top is voor mensen die gewoon internet gebruiken om internet te hebben ( daarmee bedoel ik het goeie ouderwetse email en surfen, geen streaming of ander hoog data verbruik)

is zowel tv-app als internet-app. Zogezegd 'onbeperkt' internet, maar staat gecapped op 300GB, wat op zich wel meer dan voldoende is voor een gewone gebruiker. Ik kijk elke dag youtube, luister naar internetradio en download af en toe een game en heb nu op veertien dagen 126GB.
Ik heb het standaard abo, wat 40€ kost. Ik was wel mis ivm de snelheid. Bij standaard abo is het 30Mbps en bij het premium pakket van 50€ is het 50Mbps.
Bij mijn abo kan ik maar op 1 scherm tegelijk tv kijken, bij het premium op 3 schermen.

Op zich ook een zalig abo als ge bijv. een caravan aan zee of zo hebt. Ge pakt gewoon uw bakske mee en ge hebt internet in de caravan. Dus echt wel handig voor mensen met een buitenverblijf. In principe kunt ge uw internet dus meepakken naar uw werk :p
 

is zowel tv-app als internet-app. Zogezegd 'onbeperkt' internet, maar staat gecapped op 300GB, wat op zich wel meer dan voldoende is voor een gewone gebruiker. Ik kijk elke dag youtube, luister naar internetradio en download af en toe een game en heb nu op veertien dagen 126GB.
Ik heb het standaard abo, wat 40€ kost. Ik was wel mis ivm de snelheid. Bij standaard abo is het 30Mbps en bij het premium pakket van 50€ is het 50Mbps.
Bij mijn abo kan ik maar op 1 scherm tegelijk tv kijken, bij het premium op 3 schermen.

Op zich ook een zalig abo als ge bijv. een caravan aan zee of zo hebt. Ge pakt gewoon uw bakske mee en ge hebt internet in de caravan. Dus echt wel handig voor mensen met een buitenverblijf. In principe kunt ge uw internet dus meepakken naar uw werk :p

Ik heb het zelf een jaar gehad. (Was 110 of 150 euro voor een jaar door een black friday deal en er zat zelfs een coolblue bon van 80 euro inbegrepen die je officieel moest gebruiken voor een apple tv maar de bon werkte voor alles. Gouden deal :p).

Qua prijs dus perfecte deal maar de verbinding had wel te lijden in een dichtgebouwd gebied. De zendmast lag niet ver maar de verbinding was toch heel matig. Ook niet stabiel. Op bepaalde uren was de verbinding slechter. (Verzadiging van de antenne?)


Ik zou het nog aanraden voor dunbebouwde gebieden waar je relatief dicht bij de antenne zit maar in een stad niet. Dan ben je beter vanaf met de klassieke lijn-abonnement.
 
Ik heb het zelf een jaar gehad. (Was 110 of 150 euro voor een jaar door een black friday deal en er zat zelfs een coolblue bon van 80 euro inbegrepen die je officieel moest gebruiken voor een apple tv maar de bon werkte voor alles. Gouden deal :p).

Qua prijs dus perfecte deal maar de verbinding had wel te lijden in een dichtgebouwd gebied. De zendmast lag niet ver maar de verbinding was toch heel matig. Ook niet stabiel. Op bepaalde uren was de verbinding slechter. (Verzadiging van de antenne?)


Ik zou het nog aanraden voor dunbebouwde gebieden waar je relatief dicht bij de antenne zit maar in een stad niet. Dan ben je beter vanaf met de klassieke lijn-abonnement.
Kan wel zijn dat in drukkere gebieden men problemen ondervindt. Bij mij is het meestal wel goed te noemen.
Maar nog een voordeel is dat er geen opstartkosten zijn en men ook maandelijks kan opzeggen. Dus als ge na 1 maand er al genoeg van hebt, kan je het buitensmijten.
Ik was eerst van plan dit ook maar als overbrugging te noemen tot er eens een goede actie was van Edpnet of zo. Maar tot nu toe ben ik eigenlijk wel content en heb weinig goesting om te veranderen, alhoewel Edpnet een dikke tien euro goedkoper is. Misschien als ik merk dat multiplayergamen er onder lijdt, maar momenteel doe ik dat toch niet.
 
Terug
Bovenaan