BigBear
Member
Ik denk dat Californië de staat van Amerika is die zich daar al het meest bewust van is.Er zal hierdoor misschien wel meer volk bewust worden over de klimaatverandering.
Ook de rijkere klasse kan erdoor getroffen worden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat Californië de staat van Amerika is die zich daar al het meest bewust van is.Er zal hierdoor misschien wel meer volk bewust worden over de klimaatverandering.
Ook de rijkere klasse kan erdoor getroffen worden.
Stomme vraag mss maar een brandverzekering… Is dat in de VS even vanzelfsprekend als hier in België?
En dan nog zijn er idioten op FB die zeggen dat zo'n brand voor rijke mensen helemaal niet zo erg is want die hebben toch genoeg geld om een nieuw huis te kopen.
Stomme vraag mss maar een brandverzekering… Is dat in de VS even vanzelfsprekend als hier in België?
Dat is hier in België of Europa niet anders hoor.
Toch laten Amerikanen zich, wanneer ze afwegen of ze gaan verhuizen, nog steeds het meest leiden door de plaats “waar vrienden en familie wonen” of “een plek die ze zich kunnen veroorloven”, verklaarde Mahalia Clark, een experte inzake natuurrampen en migratiepatronen aan de Universiteit van Vermont, aan The New York Times. “Veel lager op die lijst staat het risico op een orkaan of een bosbrand.”
Wel te begrijpen dat een verzekeringsmaatschappij niet happig is om daar brandverzekeringen af te sluiten gezien het hoge risico op brandgevaar, maar dat maakt het niet minder een drama voor tal van Amerikanen die daar letterlijk alles kwijt zijn. Toch benieuwd wat voor veranderingen dat teweeg gaat brengen. Projectontwikkelaars zullen daar misschien wel nieuwe kansen in zien.Astrid Coppens vertelde gisteren op de radio dat je in Malibu je geen brandverzekering meer kan afsluiten (natuurlijk niet echt journalistieke info). Maar goed, de mensen die daar nog gaan wonen kennen de risico's wel. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Dan ga je toch heel veel bos moeten wegkappen en dat heeft ook zijn gevolgen (o.a. gronderosie en verwoestijning).Rond die huizen zouden ze beter een buffer zone zonder bos houden, dan kan dit niet gebeuren.
Bosbranden lijken me nog wel oplosbaar door in risico zones ofwel niet in een bos te bouwen, ofwel bos rond huizen te verwijderen.
Al is het natuurlijk wel plezant om het uitzicht op een bos te hebben vanuit je huis..
Nee, en dat blijkt daar enorm duur te zijn, in de orde van 40000 dollar per jaar zeiden ze op TV gisteren. Dus veel mensen nemen dat niet want ze kunnen dat niet betalen.

Ik zie het vooral als een herkansing om een mooie kustdijk te maken landinwaarts. Weg met de aaneenschakeling van lelijke appartementen.https://www.hln.be/binnenland/deze-...unnen-staan-door-klimaatverandering~a4c485fe/
Zou er nog een mogelijkheid zijn om zoiets tegen te houden? 75 jaar is politiek gezien nog een eeuwigheid en dan moeten we er met zijn allen iets aan willen veranderen.
Dit gezegd zijnde: dit betekend voor mij (op mijn 120ste) minder lang in de auto zitten om naar de zee te gaan en we zijn af van de helft van Holland. De negatieve gevolgen vallen wel mee denk ik dan![]()
misschien dat we best dan al iets gaan kopen waar vermoedelijk de kustlijn gaan komen, heb altijd wel een beachhouse willen hebben.Ik zie het vooral als een herkansing om een mooie kustdijk te maken landinwaarts. Weg met de aaneenschakeling van lelijke appartementen.
Ik zie het vooral als een herkansing om een mooie kustdijk te maken landinwaarts. Weg met de aaneenschakeling van lelijke appartementen.

Als het er tegen 2100 zo uitziet, gaat het dus geen 75 jaar meer duren hehttps://www.hln.be/binnenland/deze-...unnen-staan-door-klimaatverandering~a4c485fe/
Zou er nog een mogelijkheid zijn om zoiets tegen te houden? 75 jaar is politiek gezien nog een eeuwigheid en dan moeten we er met zijn allen iets aan willen veranderen.

ja, natuurlijk. Maar dan kon ik mijn mopje niet maken natuurlijk.Als het er tegen 2100 zo uitziet, gaat het dus geen 75 jaar meer duren he
Het is niet dat de situatie tegen 2090 of 2095 of zelfs 2099 het er nog soortgelijk als vandaag gaat uitzien en dan ineens in 2100 het waterpeil enorm stijgt.