Hangt ook af van het contract dat er is, wat de kost is van de gas.
Februari was ook een koude maand.
https://www.meteo.be/resources/climatology/pdf/klimatologisch_maandoverzicht_202502.pdf
2000€ is veel geld. Maar aangezien je uitlegt dat er een stuk een vast verbruik is en een stuk een variabel verbruik. Dan komt het mij over dat je meebetaald voor een stuk van de algemene verwarming. Om ervoor te zorgen zoals gezegd dat de leidingen niet bevriezen. En daar maakt het feit dat je maar 4 dagen het kot gebruikt hebt niet uit. Het variabele stuk zal dan vooral op die 4 dagen betekenen.
Al vind ik het raar dat jij opdraait voor 700€ als er 4 gebruikers zijn. Maar wij hebben ook geen idee hoe zwaar je hebt zitten stoken toen je wel thuis was. Of...
Ik heb ook geen idee of het hier draait rond mazout, vaillant heeft namelijk ook mazoutketels. En slecht geïsoleerde woningen verbruiken nu eenmaal redelijk wat. Ik heb ook even gekeken naar wat de kostprijs was van mazout in 2024. En daar zat je toen gemiddeld aan 0.8 -0.85€/l. Wat dus wil zeggen dat 2000€ -> 2352,94l zou kunnen zijn die er is verstookt. En eerlijk waar dat is perfect mogelijk in een koud kot. Naast het feit dat het verbruik ook afhangt van welke je hebt. Indien je een kot hebt met 3 buitenwanden dan gaat uw verbruik groter zijn dan de persoon met een kot die tussen 2 andere koten zit.
Dus ja... moeilijk om hier iets echt over te zeggen. Ik zie ook niet direct hoe je er tegenin kan gaan. Hetgeen er gemeten is is er gemeten. En je hebt geen notities of vaststellingen gedaan dat er mogelijk iets verkeerd is met de meter (vb opgeschreven de waarde van de meter op de dag dat je er in februari was / niet was om te zien welk effect het dichtdraaien had op de meter). En hoeveel meeteenheden je hebt verbruikt op die 4 dagen.