Didymus
Well-known member
Eerst moet de wettelijke ziekteverzekering (via mutualiteit) tussenkomen, daarna pas de hospitalisatieverzekering. Het is immers niet de bedoeling dat je er aan verdient.Kan ik bij beide de kosten binnenbrengen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerst moet de wettelijke ziekteverzekering (via mutualiteit) tussenkomen, daarna pas de hospitalisatieverzekering. Het is immers niet de bedoeling dat je er aan verdient.Kan ik bij beide de kosten binnenbrengen?
Bedankt voor het antwoord. Het is zeker niet de bedoeling hier winst uit te halen, eerder zoveel mogelijk het 0 bedrag te bekomen. Ik zal eerst eens bij de mutualiteit aankloppen.Eerst moet de wettelijke ziekteverzekering (via mutualiteit) tussenkomen, daarna pas de hospitalisatieverzekering. Het is immers niet de bedoeling dat je er aan verdient.
Ik zit nu in Zwitserland en in principe werkt het idd zo (ik val integraal onder het Zwitserse stelsel, ik moet wel nog mijn inkomsten in België aangeven van mijn huurinkomsten uit België). Zoals ik het heb begrepen moet je je volledig uitschrijven uit BE en je inschrijven in je nieuw land en dan krijg je o.b.v. die uitschrijving in BE een speciale belastingsaangifte in BE.Ik zou in de toekomst eventueel een opportuniteit hebben om te gaan werken in de Verenigde Staten (inclusief verhuis, dus geen tijdelijke job o.i.d.). Het is me niet helemaal duidelijk hoe de belastingen op mijn inkomen daar dan geregeld zouden worden. Ik zie dat er een dubbelbelastingsverdrag is tussen België en de V.S. maar vind niet direct concrete details wat dit precies inhoud om dan als Belg in de V.S. te wonen en te werken. Val ik dan integraal onder het stelsel daar zonder dat de Belgische fiscus eraan te pas komt?
Merci voor je antwoord, bevestigd wat ik ondertussen er zelf uit begrepen heb. Als ik het goed voor heb lijkt het dubbelbelastingsverdrag enkel toepasselijk als je buitenlandse inkomsten hebt maar nog steeds in België woonachtig bent. Bij een volledige verhuis val je helemaal onder het stelsel ter plaatse (tenzij zoals jou je nog inkomsten uit België hebt).Ik zit nu in Zwitserland en in principe werkt het idd zo (ik val integraal onder het Zwitserse stelsel, ik moet wel nog mijn inkomsten in België aangeven van mijn huurinkomsten uit België). Zoals ik het heb begrepen moet je je volledig uitschrijven uit BE en je inschrijven in je nieuw land en dan krijg je o.b.v. die uitschrijving in BE een speciale belastingsaangifte in BE.
Fluvius mag alleen afsluiten als dit via een LAC is beslist. Uw kameraad gaat dan een uitnodiging krijgen om naar het OCMW te gaan om een oplossing te zoeken.Fluvius heeft een nieuwe gasinstallatie inclusief meter komen installeren bij een goeie vriend. Hij stookt nu reeds op gas en hij heeft aldus nu ook een energiecontract bij Engie.
Echter ze hebben de gasinstallatie blijkbaar foutief geplaatst dus hij heeft geweigerd de werken af te tekenen en hij heeft een dossier laten opmaken. Men beloofde dit in orde maken (ze gaven hem gelijk) maar 2 maand later is dat nog altijd niet gebeurd.
Ondertussen heeft hij al eventjes de factuur gekregen om te betalen maar hij weigert dit vooraleer ze de meter correct plaatsen.
Nu krijgt hij een herinnering tot betaling en daarin staat dat als hij niet betaalt ze zijn meter mogen afsluiten.
Mijn vraag is: Mogen ze dat laatste zomaar doen? (Correctie eigenlijk is de vraag eerder: Hij vreest dat ze dit gewoon gaan doen omdat het kan en ze toch een monopolie hebben op de huidige markt)
Ik denk dat je naam wel nodig is om het geld te kunnen afhalen, maar dat je adres en dergelijke niet zichtbaar zijn voor de ontvangerIemand ervaring met diensten zoals Moneygram of WesternUnion? Zijn die dingen anoniem (richting ontvanger)?
Ik zou graag geld storten naar iemand in het buitenland zonder dat die persoon mijn identiteit kan zien. Dus standaard banken en zelfs apps zoals Wise vallen in principe af.
Voor de duidelijkheid: de financiële instelling mag alles over mij weten, het is tenslotte perfect legaal. Alleen wil ik de ontvanger steunen zonder dat hij/zij kan achterhalen dat het van mij komt.
Bedankt. Niet ideaal dus. Ik zal eens ter plaatse informeren bij 1 van die kantoren als ik in stad ben.Ik denk dat je naam wel nodig is om het geld te kunnen afhalen, maar dat je adres en dergelijke niet zichtbaar zijn voor de ontvanger
Inwoner van België en loon uit het buitenland = gewone belastingaangifte (en idd dubbelbelasting verdrag van toepassing)Merci voor je antwoord, bevestigd wat ik ondertussen er zelf uit begrepen heb. Als ik het goed voor heb lijkt het dubbelbelastingsverdrag enkel toepasselijk als je buitenlandse inkomsten hebt maar nog steeds in België woonachtig bent. Bij een volledige verhuis val je helemaal onder het stelsel ter plaatse (tenzij zoals jou je nog inkomsten uit België hebt).
Pas op, he. Het gaat hier over een factuur voor installatie, niet over een verbruiksfactuur, lijkt me. MSS gelden daar andere regels.Fluvius mag alleen afsluiten als dit via een LAC is beslist. Uw kameraad gaat dan een uitnodiging krijgen om naar het OCMW te gaan om een oplossing te zoeken.
Maar welke factuur weigert hij te betalen een voorschotfactuur of een eindfactuur?
Update, inmiddels op het totaalbedrag van 680€, 40€ via mutualiteit (CM) en 540€ via hospitalisatie (AXA) teruggekregen.Bedankt voor het antwoord. Het is zeker niet de bedoeling hier winst uit te halen, eerder zoveel mogelijk het 0 bedrag te bekomen. Ik zal eerst eens bij de mutualiteit aankloppen.
Lijkt me veel, standaardtarief is +- 2250 euro voor dr aangifte, +- 400 euro voor de erfrechtverklaring (attest erfopvolging), en +- 500 euro voor de akte van erfopvolging voor de woning.Erfenis van mijn moeder lijkt nu, eindelijk, afgehandeld door notaris. Vandaag de rekening gekregen, iemand een idee of dat normaal is: €6500 in totaal? Want dat is toch een ferm bedrag. Vrij simpele erfenis imo, geld en een huis. Ze hadden huwelijkscontract met scheiding goederen en alles van haar ging/gaat naar mij.
Erfenis van mijn moeder lijkt nu, eindelijk, afgehandeld door notaris. Vandaag de rekening gekregen, iemand een idee of dat normaal is: €6500 in totaal? Want dat is toch een ferm bedrag. Vrij simpele erfenis imo, geld en een huis. Ze hadden huwelijkscontract met scheiding goederen en alles van haar ging/gaat naar mij.
Dat is al vrij complex want dan is de verdeling van de erfenis ook bij de vrederechter getekend normaal gezienOnlangs +- 6000 euro betaald voor de erfenis van mijn broer. Relatief simpele erfenis maar met allerlei verzoekschriften bij het vredegerecht omdat er een minderjarige erfgenaam is.
Dat is al vrij complex want dan is de verdeling van de erfenis ook bij de vrederechter getekend normaal gezien
Kosten akte erfopvolging 900Lijkt me veel, standaardtarief is +- 2250 euro voor dr aangifte, +- 400 euro voor de erfrechtverklaring (attest erfopvolging), en +- 500 euro voor de akte van erfopvolging voor de woning.
Heb je een detail gekregen?