Kleine vragen: economie & recht

Bedankt voor de info. Gezien we in het Vlaams gewest wonen zal dat dus 3 procent op de eerste 50 000 worden en 9 procent op wat daar over zit qua waarde. Ik denk dat dat wel moet lukken ( hoewel het met de zaak die al maanden dicht is en nog andere onverwachte kosten toch wel nog pittig kan worden)
Je kan daar in principe ook een lening voor krijgen. Uiteindelijk is uw quotiteit daarvoor dan iets van een 3%-9% waar geen enkele bank moeilijk over zal doen.
 
Vorige week een herstelling laten uitvoeren kapotte injector in onze wagen ( deze morgen is onze wagen volledig uitgebrand ) volgens brandweer was dit door die herstelling ze gaan dit ook in het verslag op nemen.
Zal ik de garage aansprakelijk kunnen stellen ?
De verzekering gaat mij vanavond terug bellen.
 
Ik heb hier iemand zitten thuis die is uitgeloot in de poel van gezworenen voor hof van assisen dus mogelijks in de jury moet zitten, zijn daar eenvoudige manieren voor om onderuit te geraken?

Moest ik zoiets ontvangen (wat niet kan denk ik vermits ik in datzelfde paleis werk :p ) zou ik het met volle plezier doen maar de persoon hier thuis ziet dit absoluut niet zitten en krijgt nu al stress omdat er een document moet ingevuld worden met enkele basisvragen... .

Alvast bedankt en mijn excuses moest het verkeerd staan.
 
Vorige week een herstelling laten uitvoeren kapotte injector in onze wagen ( deze morgen is onze wagen volledig uitgebrand ) volgens brandweer was dit door die herstelling ze gaan dit ook in het verslag op nemen.
Zal ik de garage aansprakelijk kunnen stellen ?
De verzekering gaat mij vanavond terug bellen.
Weinig kans dat de brandweer gaat oordelen dat dit door een herstelling is, zoiets is voer voor experts, niet voor de brandweer. De brandweer zal de oorzaak (begin van de brand) in het verslag zeggen, of iets nu al dan niet door die herstelling komt, kunnen zij niet uitmaken. Jij zal moeten zeggen wat hersteld werd en als daar een fout zou gebeurd zijn, zal dit aan verzekeringen zijn om te regelen.
 
Weinig kans dat de brandweer gaat oordelen dat dit door een herstelling is, zoiets is voer voor experts, niet voor de brandweer. De brandweer zal de oorzaak (begin van de brand) in het verslag zeggen, of iets nu al dan niet door die herstelling komt, kunnen zij niet uitmaken. Jij zal moeten zeggen wat hersteld werd en als daar een fout zou gebeurd zijn, zal dit aan verzekeringen zijn om te regelen.
Ja ondertussen is garage in gebreke gesteld, eerste expert is al langs geweest. Brandweer gaat daar idd niet over oordelen maar ze hebben ook een verslag opgemaakt. Dat nu zal bij het dossier zal gevoegd worden. Maar er zijn toch wat aanwijzingen dat het door die herstelling is.
 
Ik heb hier iemand zitten thuis die is uitgeloot in de poel van gezworenen voor hof van assisen dus mogelijks in de jury moet zitten, zijn daar eenvoudige manieren voor om onderuit te geraken?

Moest ik zoiets ontvangen (wat niet kan denk ik vermits ik in datzelfde paleis werk :p ) zou ik het met volle plezier doen maar de persoon hier thuis ziet dit absoluut niet zitten en krijgt nu al stress omdat er een document moet ingevuld worden met enkele basisvragen... .

Alvast bedankt en mijn excuses moest het verkeerd staan.
Mijn man is ook uitgeloot.
Ik zou nog niet te veel stressen. De kans dat ze effectief de komende 4 jaar opgeroepen wordt, is nog steeds klein
 

Kan toevallig iemand lezen over welke fiscale gunstregimes Michel Maus het heeft?
 
Ik heb hier iemand zitten thuis die is uitgeloot in de poel van gezworenen voor hof van assisen dus mogelijks in de jury moet zitten, zijn daar eenvoudige manieren voor om onderuit te geraken?

Moest ik zoiets ontvangen (wat niet kan denk ik vermits ik in datzelfde paleis werk :p ) zou ik het met volle plezier doen maar de persoon hier thuis ziet dit absoluut niet zitten en krijgt nu al stress omdat er een document moet ingevuld worden met enkele basisvragen... .

Alvast bedankt en mijn excuses moest het verkeerd staan.
Ik ben zo een paar jaar geleden ook uitgeloot geweest. Maar nooit moeten gaan (vlak na die periode is er wel een grote assisenzaak geweest :p).
Niet teveel van aantrekken.
 
Ja hier in Antwerpen dit jaar toch al twee waar ik weet van heb (altijd een gedoe om binnen te geraken dan :p) :D . Afghaan die zijn vriendin vermoord heeft en koppel Iraniërs die aanslag wilde plegen.

Misschien is het nu voor een tijd op :unsure: .

Maar cva zal haar wel proberen geruststellen dat kans klein is dat ze gekozen wordt :) .

PS: Mijn eerste unsure op beyond, een mijlpaal!
 
Ik heb hier iemand zitten thuis die is uitgeloot in de poel van gezworenen voor hof van assisen dus mogelijks in de jury moet zitten, zijn daar eenvoudige manieren voor om onderuit te geraken?
Lap, ik heb dat vandaag ook ontvangen... :p

Heb hier ook wel zin in om dat eens mee te maken, maar de puzzel qua opvang gaat in die periode wel wat moeilijk worden. :headshake:
 
Ik heb hier iemand zitten thuis die is uitgeloot in de poel van gezworenen voor hof van assisen dus mogelijks in de jury moet zitten, zijn daar eenvoudige manieren voor om onderuit te geraken?

Moest ik zoiets ontvangen (wat niet kan denk ik vermits ik in datzelfde paleis werk :p ) zou ik het met volle plezier doen maar de persoon hier thuis ziet dit absoluut niet zitten en krijgt nu al stress omdat er een document moet ingevuld worden met enkele basisvragen... .

Alvast bedankt en mijn excuses moest het verkeerd staan.
moet lukken met antwoorden als de "kids" opvangen ( :puke: ), 'de open vld is goed bezig', ene deutse slagzin ertussen zwieren ofzo en dat post-coronabezoek nog wat uitstellen :unsure:
 
Kheb ook die brief gehad! Ik wil dat wel eens meemaken eigenlijk.
Ik ook wel, maar hoe zit dat eigenlijk met vergoeding? Ik veronderstel als werknemer dat ge gewoon betaald verlof krijgt. Maar wat als zelfstandige?
 
Ik ook wel, maar hoe zit dat eigenlijk met vergoeding? Ik veronderstel als werknemer dat ge gewoon betaald verlof krijgt. Maar wat als zelfstandige?
Ik steek alvast een offerte bij m'n antwoordbrief, dan zien ze maar of ze het er voor over hebben 😎

Nee, blijkbaar kan het zelfstandigen statuut dus een reden zijn om niet te moeten zitten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Geen volledige artikels posten aub.

Kan toevallig iemand lezen over welke fiscale gunstregimes Michel Maus het heeft?



Fuck man, je kan dus niet gewoon de tekst kopiëren en plakken, je moet dat letterlijk alinea per alinea doen 🙄
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ook wel, maar hoe zit dat eigenlijk met vergoeding? Ik veronderstel als werknemer dat ge gewoon betaald verlof krijgt. Maar wat als zelfstandige?
Loon wordt voor kort proces verder betaald door werkgever voor lang proces klein verlet en een vaste vergoeding van 40,nog wat euro dacht ik gelezen te hebben vorige week in mijn zoektocht om hier thuis iemand verder te helpen.

Dus vermoed voor zelfstandige voor kort proces niks dan :p.

Edit: Lees nu pas het antwoord van Musk :) .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Loon wordt voor kort proces verder betaald door werkgever voor lang proces klein verleg en een vaste vergoeding van 40,nog wat euro dacht ik gelezen te hebben vorige week in mijn zoektocht om hier thuis iemand verder te helpen.

Dus vermoed voor zelfstandige voor kort proces niks dan :p.

Edit: Lees nu pas het antwoord van Musk :) .
Dat is niks, merci aan allebei, jullie zijn alletwee lieverdjes :hug:.
En dubbele merci om uwe naam niet te veranderen want ik word schizofreen van al die nick changes.
 

Hoe zit het met het loon van een jurylid?​

HR-dienstverlener Securex zette de regels op een rij.

De eerste 5 dagen
  • De eerste 5 dagen dat iemand zetelt in de jury worden als klein verlet beschouwd. De werkgever betaalt het loon van zijn werknemer gewoon door.
Vanaf de 6e dag
  • De werkgever kan na dag vijf het loon van zijn werknemer doorbetalen, maar dat is niet verplicht. Doet hij dit wel, dan ontvangt het bedrijf zelf een vergoeding: het betaalde brutodagloon verhoogd met de socialezekerheidsbijdragen (de extralegale voordelen van de werknemer worden niet in rekening gebracht).
  • Betaalt de werkgever het loon van zijn werknemer niet door, dan zal de staat het brutoloon van het jurylid uitbetalen.
Extra vergoedingen

Elk jurylid dat ingaat op de oproeping heeft recht op een vergoeding van zijn verplaatsingskosten aan 0,5036 euro per kilometer.

Daarnaast krijgt iedereen die wordt opgeroepen:

  • 42,19 euro per dag als hij effectief of als plaatsvervanger moet zetelen
  • 10,40 euro als hij niet moet zetelen
Deze vergoedingen moeten aangevraagd worden bij de voorzitter van het hof van assisen.
 
Terug
Bovenaan