Kleine nieuwtjes

Dit weekend Turkse verkiezingen,
de belangrijkste in jaren want voor het eerst wankelt de stoel van Erdogan (wat jarenlang niet denkbaar was).

Ik denk dat het toch ook eens tijd word om een nieuwe richting uit te slaan.
Bovendien ben ik ook van mening dat Erdogan, net zoals Orban, al te vaak dwars ligt bij Europese afspraken.....

Dus lijkt mij een goede zaak, moest hij het schip verlaten.

Inderdaad maar ik ben weinig optimistisch. Miljoenen Turkse diaspora die als een blok voor erdo stemmen want ze vinden henm fantastisch. Hoe hoger de inflatie hoe meer ze de rijke Türk kunnen uithangen op hun jaarlijkse vakantie ginder. Verwerpelijk eigenlijk.

Kan je eens verduidelijken waarom die man slagen verdient?
Omdat die man nu ook niet echt juist handelt in mijn ogen. Mevrouw staat met haar wagen op de spoorweg en de bel gaat. Meneer gaat naast haar auto staan en haar afleiden en de les spellen met woorden zoals "Mevrouw, voor wat je hebt gedaan, krijg je 500 euro boete. Je gaat een rekening krijgen, dat beloof ik je". In al die tijd zit mevrouw gewoon te luisteren naar die man en gaat er tijd verloren. Daarna gaat hij op zijn gemak het hek opzij zetten. En na het zware accident gaat hij eerst nog wat commentaar geven voordat hij hulp gaat bieden.
Geen twijfel dat mevrouw in fout is maar met wat adequaat handelen van die man had dit toch wel zonder accident kunnen aflopen.

Wie doet trouwens de deur van die auto open, hij of zij? Gaat die auto daardoor niet automatisch uit versnelling? Want je hoort haar daarna gas geven in neutraal. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van die man, maar hij heeft de situatie alleen maar erger gemaakt door die vrouw (die inderdaad in fout is) verder op te jagen.

Omdat die man nu ook niet echt juist handelt in mijn ogen. Mevrouw staat met haar wagen op de spoorweg en de bel gaat. Meneer gaat naast haar auto staan en haar afleiden en de les spellen met woorden zoals "Mevrouw, voor wat je hebt gedaan, krijg je 500 euro boete. Je gaat een rekening krijgen, dat beloof ik je". In al die tijd zit mevrouw gewoon te luisteren naar die man en gaat er tijd verloren. Daarna gaat hij op zijn gemak het hek opzij zetten. En na het zware accident gaat hij eerst nog wat commentaar geven voordat hij hulp gaat bieden.
Geen twijfel dat mevrouw in fout is maar met wat adequaat handelen van die man had dit toch wel zonder accident kunnen aflopen.
Die man heeft inderdaad wel wat overdreven gereageerd maar imo is dat toch geen reden om de schuld in die man zijn schoenen te schuiven of te zeggen dat hij slagen verdient. Imo is die vrouw gewoon volledig in fout om ook nog maar daar te stoppen.

Die man heeft inderdaad wel wat overdreven gereageerd maar imo is dat toch geen reden om de schuld in die man zijn schoenen te schuiven of te zeggen dat hij slagen verdient. Imo is die vrouw gewoon volledig in fout om ook nog maar daar te stoppen.
Gewoon dit al he, stop dan voor de overweg om die poortjes opzij te zetten???
Wie doet trouwens de deur van die auto open, hij of zij? Gaat die auto daardoor niet automatisch uit versnelling? Want je hoort haar daarna gas geven in neutraal. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van die man, maar hij heeft de situatie alleen maar erger gemaakt door die vrouw (die inderdaad in fout is) verder op te jagen.
Zij... Maar zelfs al gaat uw auto dan uit versnelling, als je niet beseft dat wanneer je gas geeft, en uw motor maakt meer lawaai, en je gaat niet vooruit, dat je hem dan in versnelling moet zetten, dan moet je toch nog eens naar een rijschool he...

Gewoon dit al he, stop dan voor de overweg om die poortjes opzij te zetten???

Zij... Maar zelfs al gaat uw auto dan uit versnelling, als je niet beseft dat wanneer je gas geeft, en uw motor maakt meer lawaai, en je gaat niet vooruit, dat je hem dan in versnelling moet zetten, dan moet je toch nog eens naar een rijschool he...
Als je zulke stoten uithaaltben je imo niet geschik om u op de weg te begeven met een auto tout court. Gelukkig is er enkel blikschade.

Je weet toch dat je gewoon kan doorrijden ook al staat er iemand naast uw auto te praten? Ik heb de video opnieuw bekeken, de man gaat al weg van haar auto naar de poortjes 15 seconden voor de impact. Op minder dan 2 seconden ben je uit de impactzone. Dat zijn overigens geen betonpaaltjes he, dat is een plastieken hekje dat de man met 1 hand opheft. Daar kan je gewoon met je auto tegenrijden zonder problemen.
Beetje belachelijk om hem de botsing aan te wrijven wanneer de dame in kwestie 15 seconden tijd heeft om vooruit te rijden.
Meer zelfs, want de bellen gaan reeds 40 seconden voor impact en de man is niet eens op de sporen maar nog onderweg. Maar zij is het die uitstapt terwijl de bellen afgaan, en de vertraging creeert.

De man is haar voor meer dan 10 seconden aan het aansporen om door te rijden, maar zij blijft in neutraal gas geven. Maar ja, de man verdient slaag. Jongens toch.

De gecombineerde stress van 1) het besef dat je iets illegaals gedaan hebt en "betrapt" bent 2) de sluitende overweg en de naderende trein 3) een derde die je staat te filmen en je de les spelt. Ik ga die vrouw haar (gebrek aan) rijkunsten niet verdedigen, maar je moet de impact van de situatie - ook al heeft ze die zelf gecreëerd - niet onderschatten.

Schuld in zijn schoenen schuiven niet, en slagen verdient hij ook zeker niet, maar ik vond zijn optreden nu ook wel niet geweldig. Hij doet alsof hij daar op de markt staat te zeuren tegen een vrouw die de kak van haar hondje niet opruimt of weet ik veel. Dan heb je alle tijd om dat in haar gezicht te wrijven en hoofdschuddend je beklag te doen, maar hier...

De tijd dringt, er komt letterlijk een trein aan gereden, en hij gaat dan tegen een vrouw die waarschijnlijk al in paniek is wat staan zeuren over boetes om dan op zijn dooie gemakje naar dat hekje te wandelen om het opzij te zetten. Allemaal terwijl het belsignaal al aan het gaan is. Zeg haar dat ze (heel dringend) moet maken dat ze wegkomt met die auto, en begin dan daarna over boetes, denk ik dan. Met dat gelul zijn er ook waardevolle seconden verloren gegaan.

Enfin, ik wil die vrouw niet verdedigen want uiteraard is ze zwaar in fout en hoe komt ze daar zelfs ook terecht, maar die man zijn optreden was toch ook niet bepaald heldhaftig hoor. Voorts reageren mensen die in paniek zijn lang niet altijd rationeel. Dat geldt natuurlijk voor zowel die man (die waarschijnlijk ook wel in paniek was want ja, er komt een trein aan, dus die reageert ook niet helemaal helder) als voor die vrouw, maar er staan hier weer veel stuurlui aan wal heb ik de indruk.

Ik vraag me toch ook wel af wat je bezielt om heel het gebeuren te filmen 🤷‍♂️ De tijdgeest zeker. Als het niet gefilmd is, is het niet gebeurd.

Schuld in zijn schoenen schuiven niet, en slagen verdient hij ook zeker niet, maar ik vond zijn optreden nu ook wel niet geweldig. Hij doet alsof hij daar op de markt staat te zeuren tegen een vrouw die de kak van haar hondje niet opruimt of weet ik veel. Dan heb je alle tijd om dat in haar gezicht te wrijven en hoofdschuddend je beklag te doen, maar hier...

De tijd dringt, er komt letterlijk een trein aan gereden, en hij gaat dan tegen een vrouw die waarschijnlijk al in paniek is wat staan zeuren over boetes om dan op zijn dooie gemakje naar dat hekje te wandelen om het opzij te zetten. Allemaal terwijl het belsignaal al aan het gaan is. Zeg haar dat ze (heel dringend) moet maken dat ze wegkomt met die auto, en begin dan daarna over boetes, denk ik dan. Met dat gelul zijn er ook waardevolle seconden verloren gegaan.

Enfin, ik wil die vrouw niet verdedigen want uiteraard is ze zwaar in fout en hoe komt ze daar zelfs ook terecht, maar die man zijn optreden was toch ook niet bepaald heldhaftig hoor. Voorts reageren mensen die in paniek zijn lang niet altijd rationeel. Dat geldt natuurlijk voor zowel die man (die waarschijnlijk ook wel in paniek was want ja, er komt een trein aan, dus die reageert ook niet helemaal helder) als voor die vrouw, maar er staan hier weer veel stuurlui aan wal heb ik de indruk.
Akkoord hoor. Maar nog altijd geen reden om iemand een pak slaag toe te wensen. Imo is het een kwalijke evolutie en een normalisering van fysiek geweld om zulke verwensingen te maken. (In het beerput topic was er een voorbeeld van een vrouw die een postbode doodwenste omdat haar pakje niet geleverd was). Dat lijkt mij toch een kwalijke evolutie en was de reden waarom ik daar op reageerde. Niet omdat ik de reactie van die man bijster geweldig vond.

Ik vraag me toch ook wel af wat je bezielt om heel het gebeuren te filmen 🤷‍♂️ De tijdgeest zeker. Als het niet gefilmd is, is het niet gebeurd.
Hij is 1 van de arbeiders waarvoor heel die afsluiting daar staat. Dat staat daar voor zijn veiligheid en die video moet dienen als bewijs tegen overtreders he.

Die vrouw had nog wel meerdere keuzes.
Die lijkt mij ook alles behalve in paniek (en ik heb het filmpje zonder blur.) - voor het ongeval hè

Zelf uitstappen en weglopen (jammer voor de auto) ipv de impact af te wachten.

Op het moment dat de bel gaat stapt zij zelf terug in de auto en is ze vlak erna zelf naar die hekken gaan kijken (dan kan je ze ook opzij zetten)

Het is ZIJ die de deur open doet om iets tegen hem te zeggen
Waarschijnlijk nie de 1e keer dat die gasten daar dat meemaken hè.
Dan is het nie slecht als ge iets op beeld hebt voor uw werkgever of zelfs de politie.

Eigenlijk is het gewoon erg dat mensen nog altijd zulke domme dingen doen aan een overweg zeker gezien dat het nu toch wel al serieus onder de aandacht gebracht geweest is dit jaar. Remember de vrachtwagen in Lichtervelde. Gelukkig iedere keer zonder zware slachtoffers.

Die lijkt mij ook alles behalve in paniek (en ik heb het filmpje zonder blur.)
Dat kan je nu wel echt niet afleiden uit een filmpje. Er zijn mensen die heelder paniekaanvallen meemaken zonder dat je dat noodzakelijk ziet langs de buitenkant.

Maar bon, ik wil wel duidelijk maken dat ik hier die vrouw absoluut niet wil verdedigen. Het feit alleen al dat ze in die situatie is terechtgekomen is oerdom en had (meerdere) levens kunnen kosten, dus die mag wat mij betreft heel zwaar gestraft worden.

Dat kan je nu wel echt niet afleiden uit een filmpje. Er zijn mensen die heelder paniekaanvallen meemaken zonder dat je dat noodzakelijk ziet langs de buitenkant.

Maar bon, ik wil wel duidelijk maken dat ik hier die vrouw absoluut niet wil verdedigen. Het feit alleen al dat ze in die situatie is terechtgekomen is oerdom en had (meerdere) levens kunnen kosten, dus die mag wat mij betreft heel zwaar gestraft worden.
Dat zijn van die mensen die op de oprit van de autostrade op hun rem trappen als ze een vrachtwagen naast zich zien.

Het aantal fouten dat die al maakt voor ze daar eigenlijk komt vast te staan
Werken + signalisatie negeren
Niet verder kijken dan hare neus lang is want dan ziet ge die hekken aan de overkant
+ Uitstappen op de sporen

Ik zou trouwens nie graag in die gast zijn schoenen staan hoor, ge ziet een trein op die auto afkomen en hij is ook meteen gaan helpen niet wetend hoe het slachtoffer er aan toe is

Mja ik ben al langer voorstel van rijbewijstesten om de x-aantal jaren omdat bepaalde mensen gewoon niet meer in staat zijn met de wagen te rijden en die de weg delen met onze kinderen die naar school fietsen.

Los daarvan. Ik heb dat filmpke al ettelijke keren gekregen.
Dat filmen trekt ook op 0.
Na het ongeval blijft hij filmen roept hij "gek wijf" terwijl op dat moment die vrouw dood had kunnen zijn. Wat later hoor je ze nog in paniek roepen "wilt ge mijn man bellen".
Dat moet toch allemaal niet gefilmd.

Ik versta dat ge boos wordt als iemand zo een stoten uithaalt. Maar als het mijn grootmoeder moest zijn zou ik ook graag hebben dat iemand haar helpt of op zijn minst niet filmt en al zeker niet als ze net aangereden is door een trein.
Dat je dat dan nog ligt door te sturen naar vrienden maakt het nog minder fraai.
Beetje menselijkheid mag ook voor mensen die domme dingen doen.

Dat die vrouw er niet in slaagt de auto in versnelling te zetten is een stressreactie. Op dat moment schiet je reptielenbrein in actie en kan je niet meer helder nadenken, laat staan een auto besturen. Die man had anders kunnen handelen. Ik vind dat die er iets te rustig bij liep, wetende dat een trein in aankomst was die de auto zou raken.

Ik denk niet dat ze die man iets kunnen maken, die heeft de situatie proberen oplossen en heeft ook hulp geboden achteraf. Maar als die trein een stuk sneller had gereden had dit dodelijk kunnen aflopen.

Het is ook helemaal die man zijn job niet om die vrouw te helpen. Hij had evengoed niets kunnen doen en dan was het ook zo geweest. Dat filmen had ook gerust al mogen stoppen op het moment dat hij ze gaat afsteken met commentaar, maar goed, dat staat natuurlijk niet zo lekker voor de WA-groep.

Terug
Bovenaan