Kleine nieuwtjes

Mja ik ben al langer voorstel van rijbewijstesten om de x-aantal jaren omdat bepaalde mensen gewoon niet meer in staat zijn met de wagen te rijden en die de weg delen met onze kinderen die naar school fietsen.

Los daarvan. Ik heb dat filmpke al ettelijke keren gekregen.
Dat filmen trekt ook op 0.
Na het ongeval blijft hij filmen roept hij "gek wijf" terwijl op dat moment die vrouw dood had kunnen zijn. Wat later hoor je ze nog in paniek roepen "wilt ge mijn man bellen".
Dat moet toch allemaal niet gefilmd.

Ik versta dat ge boos wordt als iemand zo een stoten uithaalt. Maar als het mijn grootmoeder moest zijn zou ik ook graag hebben dat iemand haar helpt of op zijn minst niet filmt en al zeker niet als ze net aangereden is door een trein.
Dat je dat dan nog ligt door te sturen naar vrienden maakt het nog minder fraai.
Beetje menselijkheid mag ook voor mensen die domme dingen doen.
Hij blijft niet bewust filmen he, zijn gsm valt ook ergens neer ofzo? Ik vind dat een betere reactie dan "ahnee, eerst ff mijn filmke afzetten nu"...

Hij blijft niet bewust filmen he, zijn gsm valt ook ergens neer ofzo? Ik vind dat een betere reactie dan "ahnee, eerst ff mijn filmke afzetten nu"...
Hoe, hij blijft niet bewust filmen? In het achteruit lopen heeft hij nog altijd heel mooi de auto in beeld, en wanneer die geraakt wordt volgt hij het wrak met de camera. Dan wandelt hij er ook naartoe (de auto nog steeds in beeld houdend) en tegen dat hij aan het wrak is laat hij pas zijn gsm vallen.

Opnieuw: die kerel was waarschijnlijk ook in volle paniek en reageerde niet helder meer, maar hij blijft wel degelijk filmen hoor.

Het is ook helemaal die man zijn job niet om die vrouw te helpen. Hij had evengoed niets kunnen doen en dan was het ook zo geweest. Dat filmen had ook gerust al mogen stoppen op het moment dat hij ze gaat afsteken met commentaar, maar goed, dat staat natuurlijk niet zo lekker voor de WA-groep.
Dan ga je toch richting schuldig verzuim, al kan je hier ook wel aantonen dat je zelf in gevaar komt door je op een overweg te begeven terwijl het geluidssignaal gaat. Net zoals Eerste Hulp moet je eerst zien dat je zelf veilig hulp kan aanbieden.

Dat allemaal gezegd zijnde: wel een hallucinant filmpje. De innerlijke ramptoerist is alvast geboeid.

Dan ga je toch richting schuldig verzuim, al kan je hier ook wel aantonen dat je zelf in gevaar komt door je op een overweg te begeven terwijl het geluidssignaal gaat. Net zoals Eerste Hulp moet je eerst zien dat je zelf veilig hulp kan aanbieden.

Dat allemaal gezegd zijnde: wel een hallucinant filmpje. De innerlijke ramptoerist is alvast geboeid.
De vraag is eerder wat de meerwaarde is voor de samenleving dat die schijtgazet dat weer post op hun site.

De vraag is eerder wat de meerwaarde is voor de samenleving dat die schijtgazet dat weer post op hun site.
Dat de samenleving nogmaals moet beseffen dat op een overweg staan terwijl het signaal klinkt geen strak plan is. Net zoals je nog altijd mensen hebt die rap rap willen oversteken en net wel net niet worden gegrepen door een aanstormende trein. Dus het is maatschappelijk relevant, maar tegelijk is de manier waarop het wordt gefilmd ook bedenkelijk (en tegelijk interessant).

Dat de samenleving nogmaals moet beseffen dat op een overweg staan terwijl het signaal klinkt geen strak plan is. Net zoals je nog altijd mensen hebt die rap rap willen oversteken en net wel net niet worden gegrepen door een aanstormende trein. Dus het is maatschappelijk relevant, maar tegelijk is de manier waarop het wordt gefilmd ook bedenkelijk (en tegelijk interessant).
Dan kom men gewoon dat filmpje inkorten, het geluid en de ondertitels weglaten. Nu moet het vooral weer zo sensationeel mogelijk zijn.

Dan kom men gewoon dat filmpje inkorten, het geluid en de ondertitels weglaten. Nu moet het vooral weer zo sensationeel mogelijk zijn.
Meer kliks = meer buzz = meer volgers = meer inkomsten. België is op dat vlak nog redelijk beschaafd. Echte tabloids zoals in de UK hebben ze hier niet.

Dat die vrouw er niet in slaagt de auto in versnelling te zetten is een stressreactie. Op dat moment schiet je reptielenbrein in actie en kan je niet meer helder nadenken, laat staan een auto besturen. Die man had anders kunnen handelen. Ik vind dat die er iets te rustig bij liep, wetende dat een trein in aankomst was die de auto zou raken.

Ik denk niet dat ze die man iets kunnen maken, die heeft de situatie proberen oplossen en heeft ook hulp geboden achteraf. Maar als die trein een stuk sneller had gereden had dit dodelijk kunnen aflopen.
Op het moment dat ze terug in haar auto stapt en hij naar haar toegaat heeft de de auto in achteruit gezet (achteruitrij lichten branden)

Ze rijdt zelfs nog een stukje achteruit verder de sporen op.

Hell ze zet zelf al één poortje open om dan achterwaarts terug de sporen op te rijden. Niks wijst op stress of paniek

Maar dat wil daarom toch niet zeggen dat we zulke zaken moeten goedkeuren.
Ik heb daar ook ethische bezwaren tegen, maar als het niet bij wet verboden is en die kranten hebben daar geen problemen mee ... dan kunnen we er weinig tegen beginnen. Of misschien wel, maar ik ga geen Boze Burgerbeweging tegen Vileine Sensatiemedia op gang trekken.

Op het moment dat ze terug in haar auto stapt en hij naar haar toegaat heeft de de auto in achteruit gezet (achteruitrij lichten branden)

Ze rijdt zelfs nog een stukje achteruit verder de sporen op.

Hell ze zet zelf al één poortje open om dan achterwaarts terug de sporen op te rijden. Niks wijst op stress of paniek
Iemand die volledig bij zijn of haar verstand is rijdt gewoon verder met die auto. Nogmaals: paniek is niet altijd zo cartoonesk (beven, volledig bevriezen, ogen wijd, roepen, tieren, ...) zichtbaar hoor. Je kan dan nog perfect 'normale' dingen doen (zoals je auto in achteruit zetten en deuren opendoen) maar je denkt gewoon helemaal niet na.

En dan nog: 99% van de mensen zou op dat moment in paniek zijn dus dan is het toch logisch dat we er vanuit gaan dat die in paniek is? Je staat 'vast' op een treinspoor, er komt een vreemde man aan je raam zeuren, het belsignaal van de overweg klinkt, er komt een trein aan, en je dure wagen staat in de weg van die trein. Natuurlijk is die in paniek, dat is een van de meest voor de hand liggende 'paniekscenario's' die er zijn. Tenzij die training heeft gehad bij de speciale eenheden of weet ik veel.

Ik weet niet goed wat je nu wilt bewijzen? Dat dat een of andere psychopate is die voor haar plezier haar dure auto laat kapotrijden door een trein? Dat ze gewoon zo ongelofelijk dom is dat ze niet weet hoe ze met een auto moet rijden?

Nee. Maar wat gaan we eraan doen? Met BG een petitie starten dat de stoute kranten dat niet meer mogen doen?
Ik heb daar ook ethische bezwaren tegen, maar als het niet bij wet verboden is en die kranten hebben daar geen problemen mee ... dan kunnen we er weinig tegen beginnen. Of misschien wel, maar ik ga geen Boze Burgerbeweging tegen Vileine Sensatiemedia op gang trekken.
Als we zo op alles reageren kunnen we zowel in de politiek gaan.

Ik weet niet goed wat je nu wilt bewijzen? Dat dat een of andere psychopate is die voor haar plezier haar dure auto laat kapotrijden door een trein? Dat ze gewoon zo ongelofelijk dom is dat ze niet weet hoe ze met een auto moet rijden?
Nee wat ik niet begrijp is dat uit stapt, poortje open zet in stap in achteruit zet en achteruit zet. Ipv vooruit en door dat poortje rijdt.

Ze staat niet vast hè, tot daar waren alle stappen logisch.

Ipv paniek en auto niet in versnelling lijkt het mij dat ze haar deur niet goed heeft dicht getrokken en dan gaat zo'n auto nergens heen.
Ik heb een BMW ipv Mercedes, maar bestuurdersdeur niet 100% dicht en ge moogt gas geven wat ge wilt, die gaat niet voor of achteruit.
Vandaar ook de "dat ging niet"

Dat het dom was moeten we ook niet over discuteren hè, dat was het ook

Amai, dan ga ik de alpha male worden in het Brutoloontopic. :tongue:

Maar wat voor antwoord verwacht je nu? Het is onethisch, we keuren het af maar het is legaal.
Ik verwacht helemaal geen antwoord, ik zeg gewoon dat ik het gedrag van de kranten eigenlijk degoutanter vind dan het gedrag van die man en vrouw. Dat is mijn mening he en niet alles wat hier besproken wordt hoeft antwoord/ opgelost te worden.

Donderdag waren er werken van Fluvius, waardoor de overgang afgesloten werd voor het verkeer. “Maar de signalisatie was minimaal”, zegt een buurtbewoner.

“Verderop in de straat stond één bord met daarop de waarschuwing dat de overgang gesloten was. Maar de hele dag door waren er veel bestuurders die dat negeerden en gewoon tussen de hekken door reden

Hekken, borden. Wat hebben sommige mensen nog meer nodig?!
Alleen die hekken zou toch al duidelijk moeten zijn dat ge het beter niet doet

Verklaart trouwens ook waarom die gast filmt als het al de 15e is die dag

@Silence Dat ze dom gehandeld heeft klopt sowieso. Het feit dat ze in die situatie terechtkomt is 99% zeker (we weten natuurlijk niet helemaal wat er is gebeurd maar goed) het gevolg van ongelofelijk domme/zelfzuchtige/onnozele beslissingen. Maar mensen doen nu eenmaal soms domme dingen, en als ze dan zwaar in de problemen komen begint de stress en de paniek en kunnen ze niet meer logisch handelen.

Ik denk niet dat je een verklaring moet zoeken voor haar handelingen of weet ik veel. Kan goed zijn dat die deur niet goed dicht was, bijvoorbeeld, maar ik zie niet goed in wat dat uitmaakt, of waarom die dingen wijzen op het feit dat ze 'niet in paniek' zou zijn. Of wat dat zelfs ter zake zou doen. Die zit in een situatie waarin het overgrote merendeel van de mensen zwaar in paniek zou zijn, dus ik ga er vanuit dat zij dat ook was.

Daarmee praat ik niets goed trouwens, ik zeg maar dat het, eens je in die situatie zit, niet zo simpel is om even het lijstje af te gaan en te gaan concluderen dat de deur fatsoenlijk moet gesloten worden. Maar opnieuw: ze had daar in de eerste plaats al niet moeten staan. Ze mag van geluk spreken dat het enkel blikschade is.

Terug
Bovenaan