Kleine nieuwtjes

Enfin. Dus blijkbaar moest ze haar kleinkinderen van school halen. Dat zul nu een tijdje niet meer lukken. Laten we vooral blij zijn dat die niet in de auto zaten en hopelijk nooit meer bij haar in de auto zitten :unsure:

Zodra die bel afgaat verzet hij dat hek toch? Die mens kan toch niet weten dat er een trein afkomt. Sorry maar dit valt gewoon 100% op die vrouw haar verantwoordelijkheid.
Neen? In het filmpje dat ik heb gezien staat hij wel echt eerst nog 'Allez nu' te doen en te zeveren over die boete enzovoorts hoor. Die bel begint al vrijwel onmmiddellijk te gaan in het filmpje.

Op het moment dat ze terug in haar auto stapt en hij naar haar toegaat heeft de de auto in achteruit gezet (achteruitrij lichten branden)

Ze rijdt zelfs nog een stukje achteruit verder de sporen op.

Hell ze zet zelf al één poortje open om dan achterwaarts terug de sporen op te rijden. Niks wijst op stress of paniek
En op die moment begint die man te brullen tegen haar dat ze een boete van 500€ gaat krijgen. Ze was sowieso al gestresseerd op die moment, en door dat onnodig gebrul is ze in paniek geschoten. Zoals ik in het ergernissen-op-de-weg-topic al gezegd heb, als die man daar niet beginnen brullen was, had die mevrouw kunnen vooruit rijden en was er "niets" gebeurd.

Ik ga niet zeggen dat die man slaag moet krijgen, maar die mag toch eens aangesproken worden dat je in zo een situatie niet moet beginnen brullen tegen iemand. Doe dat erna als de situatie veilig is.

En heel dikwijls zie je niet fysiek aan iemand dat die in paniek is hoor. Ik heb ooit ook al een zware paniekaanval gehad en achteraf zei men tegen mij: "chapeau da gij daar zo rustig kon blijven" terwijl ik inwendig aan het sterven was.

Maar, die man kan niet helpen, hij kan niet die vrouw uit haar auto sleuren en er in stappen he.
De werken stonden aangegeven, "er stond maar 1 bord om te zeggen dat de overweg dicht was, en hekken", ik weet echt niet wat ze nog meer moeten doen.
Reageert die man perfect, nee. Maar hij is hier echt alles behalve schuldig aan dat ongeval hoor...

elektrische handrem, die zou terug moeten afspringen de moment dat je terug op gas stapt. Ze heeft hem ook gewoon in neutraal staan.
Die man kan, zonder z'n filmende gsm voor z'n neus te houden, naar die vrouw gaan en kalm zeggen dat ze best zo snel mogelijk een stukje naar voor rijdt.

Ik vond niet dat die man veel verkeerd deed? Hij heeft haar leven gered, en aan de audio te horen leek ze me ook niet echt een 'zelfmoord' geval te zijn. Ja, hij was aan't roepen, maar dat kan ik in die situatie wel begrijpen. Denk niet dat het zijn schuld was dat ze niet vooruit kon rijden. Misschien was het stress of angst, iets dat haar heeft belet om in te grijpen op dat moment.

Die man kan, zonder z'n filmende gsm voor z'n neus te houden, naar die vrouw gaan en kalm zeggen dat ze best zo snel mogelijk een stukje naar voor rijdt.
Als ik hem was zou ik volgende keer gewoon doorwerken en doen alsof ik niks gezien heb.

Maar dan zal ook wel commentaar volgen.

We mogen al gewoon blij zijn dat het niet op de terug weg was en haar kleinkinderen mee in de auto zaten

Die blockade is daar voor die man zijn veiligheid. Het is blijkbaar de 20e die er door was gereden. Dan is het toch normaal dat je bewijs begint te verzamelen?

Ik vond niet dat die man veel verkeerd deed? Hij heeft haar leven gered,en aan de audio te horen leek ze me ook niet echt een 'zelfmoord' geval te zijn. Ja, hij was aan't roepen, maar dat kan ik in die situatie wel begrijpen. Denk niet dat het zijn schuld was dat ze niet vooruit kon rijden. Misschien was het stress of angst, iets dat haar heeft belet om in te grijpen op dat moment.
hoezo heeft hij haar leven gered? de wagen is 0.0m verplaatst sinds hij er bij kwam. het idiote is dat zij een hekje had verzet, aan het manouvreren was om erdoor te rijden, en dan gestopt is om met hem te discussieren.

ik ga hier niet zitten beweren dat die man ongelijk had, en het zijn fout is dat de wagen is aangereden, maar de manier waarop hij de situatie aangepakt heeft was ook niet de juiste. Hij moet hier niet de discussie aan gaan terwijl zij nog op de sporen staat.

Foei, zo'n prominent en welbespraakt figuur en dan een spelfout maken... (ik ben trouwens fan van hem in de meeste media-optredens, dus 't is maar om te lachen)

Overigens is het mij volstrekt onduidelijk over wie van de 2 Foaud nu spreekt... de vrouw in de auto, of de arbeider die de boel filmt.

In de eerste plaats absoluut grote fout van de vrouw om daar überhaupt door te rijden als duidelijk aangegeven staat dat het niet mag.
(Begrijp in het algemeen onvoorzichtigheden aan spoorwegen nooit. Hoe vaak ik zie dat er een file staat tot op de spoorweg en men rustig mee aanschuift. Ik laat altijd plaats zodat'k in 1x kan oversteken).

Anderzijds heeft de man in't verhaal volgens mij ook wel echt nog bijgedragen aan het stress level. De bel is al gegaan en dan maar rustig blijven doorbomen over boetes... Dude, de bel ging! Die vrouw moest daar asap weg.

Doet me beetje denken aan toen ik vrij recent mijn rijbewijs had. Was in Nederland met een vriendin en op een of andere manier ben ik op een baan terechtgekomen waar alleen bussen mochten rijden. Besefte al gauw dat ik verkeerd was, maar langs weerzijden van de baan waren zware betonblokken. Ik kon niet meer terug... Komt er een bus aan waarvan de chauffeur extreem boos was. Continu tot tegen mijn auto rijden en blijven toeteren en roepen. Kan je zeggen dat het op dat moment echt niet helpt... Ik was al super gestresst omdat ik daar beland was en hij maakte de situatie nog vervelender.

Graag wat meer argumentatie ipv holle oneliners.
Walgelijk, maar te verwachten. Binnen 100 jaar overal zo:

Neen? In het filmpje dat ik heb gezien staat hij wel echt eerst nog 'Allez nu' te doen en te zeveren over die boete enzovoorts hoor. Die bel begint al vrijwel onmmiddellijk te gaan in het filmpje.
eigenlijk moet die man ook een boete krijgen omdat hij een gesloten overweg oversteekt

Walgelijk, maar te verwachten. Binnen 100 jaar overal zo:

Ik keur zoiets zwaar af en ik wil niet onder stoelen of banken steken dat het erg duidelijk is in het filmpje dat het lijkt te gaan over moslim jongeren, maar 'binnen 100 jaar overal zo' is pure omvolkingstheorie-onzin.

Vreemd/gevaarlijk ook dat die overweg ook maar aan 1 kant barrières heeft.

Indien die spoorweg aan beide kanten was afgesloten, lijkt de kans dat iemand erdoor rijdt toch veel kleiner.

Indien die spoorweg aan beide kanten was afgesloten, lijkt de kans dat iemand erdoor rijdt toch veel kleiner.
Wat is daar gevaarlijk aan? Er zijn spoorwegen zonder slagbomen. De regels volgen is echt niet zo moeilijk hoor.

Ze stond er al op hè

Als er barrières stonden aan 2 kanten kon ze er helemaal niet vanaf

hoezo heeft hij haar leven gered? de wagen is 0.0m verplaatst sinds hij er bij kwam. het idiote is dat zij een hekje had verzet, aan het manouvreren was om erdoor te rijden, en dan gestopt is om met hem te discussieren.

ik ga hier niet zitten beweren dat die man ongelijk had, en het zijn fout is dat de wagen is aangereden, maar de manier waarop hij de situatie aangepakt heeft was ook niet de juiste. Hij moet hier niet de discussie aan gaan terwijl zij nog op de sporen staat.

Ze is nog een halve meter ofzo naar achter gereden nadat ze het hekje had verplaatst, en toen was hij net gearriveerd. Ze zijn inderdaad begonnen met discussieren waarop ze de deur opent en die blijkbaar niet goed heeft afgesloten waardoor de motor niet meer aansprong en ze niet meer verder kon, zoals @Silence aangaf.

Misschien stonden dezelfde barrières aan de andere kant van de werken? En is ze er daar ook al langs gereden/aan de kant gezet? Dat is overigens pure speculatie van mij, maar je kan op de beelden niet zien of er nu wel of niet aan de 2 kanten van de werken barrières stonden.

En dan ga ik ervan uit dat je het over die plastieken gevallen hebt?

Terug
Bovenaan