Kleine nieuwtjes

Misschien omdat hij bewijs wou voor moest die vrouw wegvluchten.
Altijd maar dat opnieuw "bewijs verzamelen" gedoe, dat steekt mij echt tegen anno 2023.

EERSTE HULP bieden. De naam zegt het al.

Het EERSTE wat je doet in noodsituaties is HULP BIEDEN.

Maar nee, de dag van vandaag is enkele likes op social media, of het filmpje verkopen aan de hoogste krantenbieder gewoon veel meer waard natuurlijk.

Ik heb het al in de andere thread gezegd, en @Feignasse heeft het al hier ook gezegd:
Ja de vrouw is in fout, maar wat die man deed qua stress veroorzaken , maakt het voor mij allemaal nog veel erger.

Altijd maar dat opnieuw "bewijs verzamelen" gedoe, dat steekt mij echt tegen anno 2023.

Maar nee, de dag van vandaag is enkele likes op social media, of het filmpje verkopen aan de hoogste krantenbieder gewoon veel meer waard natuurlijk.

Toen de man begon met filmen was het geen noodsituatie maar een misdrijf.

Benieuwd wat de reacties zouden zijn had die vrouw nu morsdood geweest.
Die man had moeten helpen. Fluvius had beter de werken moeten aanduiden. Filmen voor sociale media is blijkbaar belangrijker dan een leven redden... Ik denk iets in die trend.

Ik heb het al in de andere thread gezegd, en @Feignasse heeft het al hier ook gezegd:
Ja de vrouw is in fout, maar wat die man deed qua stress veroorzaken , maakt het voor mij allemaal nog veel erger.
En ik kan daar iets aan doen of wat?
WANT ANDERS MOET JE HET ZEGGEN HE.

En ik kan daar iets aan doen of wat?
WANT ANDERS MOET JE HET ZEGGEN HE.
Zeg ik toch nergens Sjoeke.
Maar het is gewoon altijd weer opnieuw dat wederkerend fenomeen met die gsm's en dat filmen.
Een echte pest is het.

Toen de man begon met filmen was het geen noodsituatie maar een misdrijf.
Dat je zoiets filmt, tot daar aan toe (ook al zou het bij mij niet de eerste reactie zijn). Maar goed, de tijdsgeest zeker...

Maar je kan er als respectvol persoon dan ook voor zorgen dat dit filmpje gewoon bij de politie terechtkomt en niet op sociale media. Dat mag voor mij ook wel eens streng bestraft worden.

Voor de rest valt die man weinig te verwijten. Hij doet weinig goeds, maar niet iedereen kan kordaat handelen in een stressvolle situatie vrees ik. Het is in ieder geval een goed voorbeeld van: zo moet het niet.

Wat die vrouw betreft. Die kan best zo snel mogelijk een medische check-up ondergaan... in haar portemonnee zal ze het wel merken alvast...

Benieuwd wat de reacties zouden zijn had die vrouw nu morsdood geweest.
Die man had moeten helpen. Fluvius had beter de werken moeten aanduiden. Filmen voor sociale media is blijkbaar belangrijker dan een leven redden... Ik denk iets in die trend.
Maar, die man kan niet helpen, hij kan niet die vrouw uit haar auto sleuren en er in stappen he.
De werken stonden aangegeven, "er stond maar 1 bord om te zeggen dat de overweg dicht was, en hekken", ik weet echt niet wat ze nog meer moeten doen.
Reageert die man perfect, nee. Maar hij is hier echt alles behalve schuldig aan dat ongeval hoor...
Net even opgezocht...
https://mbworld.org/forums/c-class-w205/590130-car-goes-into-p-park-when-opening-door.html
Als die man die deur opengetrokken heeft en die auto heeft automatisch dan de handrem aangetrokken... Tja....Dan gaaat da nieeee he....
Die vrouw zal wss die handrem niet opgemerkt hebben.
elektrische handrem, die zou terug moeten afspringen de moment dat je terug op gas stapt. Ze heeft hem ook gewoon in neutraal staan.

Ik begrijp ten volle dat éénmaal je "vastzit" op die sporen, stress je kan verhinderen om nog koelbloedig te handelen en je auto er weg te krijgen.

Die arbeider, die heeft deels goed gehandeld, die mag zoiets gerust [kort] registreren, die heeft hulp geboden door het hek opzij te zetten... alleen dreigen met een boete en die vrouw nog meer onder druk zetten door te vragen of ze gek geworden is, is duidelijk een zeer slecht idee... zo'n man is natuurlijk ook geen professional opgeleid om in zo'n situatie met mensen om te gaan... in hoeverre je hem dit (juridisch) kan kwalijk nemen, géén idee... de allereerste fout is en blijft dat die vrouw de sporen opgereden is ondanks dat daar hekken stonden, dat zou je nooit of te nimmer mogen doen.

Dat van de deur en de parkeerstand van een automaat lijkt mij een goede verklaring, ik heb de beelden intussen gezien en ik zie die man op géén enkel moment de deur aanraken, de vrouw heeft zelf meermaals het portier geopend.

Hell, ik passeer vaak in die regio en neem nog liever de tunnel onder de sporen, géén haar op m'n hoofd dat eraan zou denken als er zo'n hekken staan, om zelf wat te gaan manoevreren op de sporen, wanneer daar minstens 4 treinen per uur passeren voor passagiers alleen, laat staan het veelvuldige vrachtvervoer...

Cynisch gesteld: ik hoop dat de vrouw wél lichamelijk volledig in orde is, maar de verzekering (op kosten van andere burgers) hier voor geen cent in tussenkomt en dat ze héél lang haar rijbewijs kwijt is.

Dat je zoiets filmt, tot daar aan toe (ook al zou het bij mij niet de eerste reactie zijn). Maar goed, de tijdsgeest zeker...

Maar je kan er als respectvol persoon dan ook voor zorgen dat dit filmpje gewoon bij de politie terechtkomt en niet op sociale media. Dat mag voor mij ook wel eens streng bestraft worden.

Zoals door een buurtbewoner aangehaald werd, tientallen bestuurders negeerden de signalisatie en verbodsborden. Ik kan me inbeelden dat je als wegwerker bij de 20e het beu wordt en begint te filmen om dat aan te kaarten.
Dat het uiteindelijk zo zou aflopen, kan niemand zich inbeelden bij de start. Als die dame vooruit gereden was, was er helemaal geen spectaculair filmpje.

Ik weet niet hoe het filmpje op sociale media is terecht gekomen, heeft hij dat daar geplaatst of heeft hij dat gewoon met de krant gedeeld of met een vriend/familielid die het daarna online zwierden?

Zoals door een buurtbewoner aangehaald werd, tientallen bestuurders negeerden de signalisatie en verbodsborden. Ik kan me inbeelden dat je als wegwerker bij de 20e het beu wordt en begint te filmen om dat aan te kaarten.
Dat het uiteindelijk zo zou aflopen, kan niemand zich inbeelden bij de start. Als die dame vooruit gereden was, was er helemaal geen spectaculair filmpje.

Ik weet niet hoe het filmpje op sociale media is terecht gekomen, heeft hij dat daar geplaatst of heeft hij dat gewoon met de krant gedeeld of met een vriend/familielid die het daarna online zwierden?
Akkoord met het eerst deel, maar hoe het er ook op terecht gekomen is, het blijft wel zijn verantwoordelijkheid.

Hij moet dat ook niet met een krant delen, hij moet dat ook niet doorsturen naar familie, vrienden, kennissen, ...

We springen daar veel te lichtzinnig mee om.

Akkoord met het eerst deel, maar hoe het er ook op terecht gekomen is, het blijft wel zijn verantwoordelijkheid.

Hij moet dat ook niet met een krant delen, hij moet dat ook niet doorsturen naar familie, vrienden, kennissen, ...

We springen daar veel te lichtzinnig mee om.
Inderdaad.
In 2007 is er toch die verstrenging van wet van de privacy gekomen?

Quasi alle traject controle's hebben zelfs een bordje dacht ik , met een camera op, want ja, "je wordt gefilmd".
Maar dag van vandaag staan overal camera's, in deurbellen, in dashcam's.... Ik vind dat toch niet zo'n prettig gevoel hoor.

Je kan trouwens toch niet zeggen dat dit de veiligheid verhoogt?
Als ik zie wat hele dagen in Antwerpen gebeurt bv. met die drugs oorlogen
Veel hebben die camera's ons nog niet bijgebracht.

Ik blijf het verbijsterend vinden, dat dit trouwens allemaal zo maar mag, mensen filmen, en de beelden delen op sociale media en kranten...

Net even opgezocht...
https://mbworld.org/forums/c-class-w205/590130-car-goes-into-p-park-when-opening-door.html
Als die man die deur opengetrokken heeft en die auto heeft automatisch dan de handrem aangetrokken... Tja....Dan gaaat da nieeee he....
Die vrouw zal wss die handrem niet opgemerkt hebben.

lektrische handrem, die zou terug moeten afspringen de moment dat je terug op gas stapt. Ze heeft hem ook gewoon in neutraal staan.
Zoals ik hierboven al zei.
Ik denk niet de handrem, maar haar bestuurdersdeur is niet dicht.
Bij mijn auto kan je dan ook gas geven wat je wilt maar uit veiligheid beweegt die ook niet

Tijd terug op een parking aan de hand gehad en 3x R en D gezet zonder resultaat voor ik het doorhad.

Inderdaad.
In 2007 is er toch die verstrenging van wet van de privacy gekomen?

Quasi alle traject controle's hebben zelfs een bordje dacht ik , met een camera op, want ja, "je wordt gefilmd".
Maar dag van vandaag staan overal camera's, in deurbellen, in dashcam's.... Ik vind dat toch niet zo'n prettig gevoel hoor.

Je kan trouwens toch niet zeggen dat dit de veiligheid verhoogt?
Als ik zie wat hele dagen in Antwerpen gebeurt bv. met die drugs oorlogen
Veel hebben die camera's ons nog niet bijgebracht.

Ik blijf het verbijsterend vinden, dat dit trouwens allemaal zo maar mag, mensen filmen, en de beelden delen op sociale media en kranten...
Ze kan de persoon altijd aanklagen voor laster en schending van de privacy. De vraag is alleen of ze daar tijd in gaat steken 🤷‍♂️

Donderdag waren er werken van Fluvius, waardoor de overgang afgesloten werd voor het verkeer. “Maar de signalisatie was minimaal”, zegt een buurtbewoner.

“Verderop in de straat stond één bord met daarop de waarschuwing dat de overgang gesloten was. Maar de hele dag door waren er veel bestuurders die dat negeerden en gewoon tussen de hekken door reden

Hekken, borden. Wat hebben sommige mensen nog meer nodig?!
Alleen die hekken zou toch al duidelijk moeten zijn dat ge het beter niet doet

Verklaart trouwens ook waarom die gast filmt als het al de 15e is die dag
Minimaal, maar voldoende dus. Ik snap dat dus ook niet hè. Moeten er soms om de 5 meter tijdelijke borden staan vooraleer men het door heeft?

Hier in de buurt ligt er een straat open en in het begin daarvan staat er een bord dat je er niet door kan, maar hoeveel mensen er niet stiekem proberen om vervolgens te moeten terugkeren... Dat hou je niet voor mogelijk.

Zoals ik hierboven al zei.
Ik denk niet de handrem, maar haar bestuurdersdeur is niet dicht.
Bij mijn auto kan je dan ook gas geven wat je wilt maar uit veiligheid beweegt die ook niet

Tijd terug op een parking aan de hand gehad en 3x R en D gezet zonder resultaat voor ik het doorhad.
dus die kerel dat even uit de hoogte kwam doen, die deur opengedaan heeft, heeft dus onbewust ervoor gezorgd dat die vrouw bijna dood was.
Silly ways to die... dat is er eentje van.

dus die kerel dat even uit de hoogte kwam doen, die deur opengedaan heeft, heeft dus onbewust ervoor gezorgd dat die vrouw bijna dood was.
Silly ways to die... dat is er eentje van.
Kun je me even in de juiste richting sturen? Waar in dat filmpje doet die kerel die deur open? Het is echt gewoon de mevrouw zelf hoor.

Kun je me even in de juiste richting sturen? Waar in dat filmpje doet die kerel die deur open? Het is echt gewoon de mevrouw zelf hoor.

Die vrouw zelf haar deur open en dicht hoor 😊
In het filmpje op HLN kan je het niet goed onderscheiden, het is geblurred. Het kan ook zijn dat die vrouw de deur opendeed omdat de man het portier naderde. Still a silly way to die :) Je hoort de auto daarna paar keer in toeren gaan zonder beweging allezins. Iets scheelde er met die wagen zoveel is duidelijk.
Een goede reactie had geweest, gsm weg, hekken verplaatsen en vrouw laten doorrijden en eens goed vloeken nadien.

In het filmpje op HLN kan je het niet goed onderscheiden, het is geblurred. Het kan ook zijn dat die vrouw de deur opendeed omdat de man het portier naderde. Still a silly way to die :) Je hoort de auto daarna paar keer in toeren gaan zonder beweging allezins. Iets scheelde er met die wagen zoveel is duidelijk.
Een goede reactie had geweest, gsm weg, hekken verplaatsen en vrouw laten doorrijden en eens goed vloeken nadien.
Zodra die bel afgaat verzet hij dat hek toch? Die mens kan toch niet weten dat er een trein afkomt. Sorry maar dit valt gewoon 100% op die vrouw haar verantwoordelijkheid.

Terug
Bovenaan