Kleine nieuwtjes

En op die moment begint die man te brullen tegen haar dat ze een boete van 500€ gaat krijgen. Ze was sowieso al gestresseerd op die moment, en door dat onnodig gebrul is ze in paniek geschoten. Zoals ik in het ergernissen-op-de-weg-topic al gezegd heb, als die man daar niet beginnen brullen was, had die mevrouw kunnen vooruit rijden en was er "niets" gebeurd.

Ik ga niet zeggen dat die man slaag moet krijgen, maar die mag toch eens aangesproken worden dat je in zo een situatie niet moet beginnen brullen tegen iemand. Doe dat erna als de situatie veilig is.



En heel dikwijls zie je niet fysiek aan iemand dat die in paniek is hoor. Ik heb ooit ook al een zware paniekaanval gehad en achteraf zei men tegen mij: "chapeau da gij daar zo rustig kon blijven" terwijl ik inwendig aan het sterven was.
Filmpje nog eens herbekeken, maar die man zegt helemaal niet al "brullend" dat ze een boete gaat krijgen? Op dat moment is die man zelfs nog vrij kalm aan het praten vind ik, hij begint pas zijn stem effectief te verheffen vlak voor het moment van de impact. En dan nog is dat vrij logisch want mevrouw zat in de auto, terwijl hij afstand begint te nemen van de situatie. Ik vermoed dat de vrouw in kwestie dan zelfs niet eens meer verstaat wat hij aan het zeggen is.
 
Laatst bewerkt:
Walgelijk, maar te verwachten. Binnen 100 jaar overal zo:

Precies alsof de gemiddelde witte gast in het middelbaar zo'n grote fan is van holebi's. Ik ben naar een redelijk witte school geweest, en "janet", "homo", etc. waren daar evengoed de favoriete scheldwoordjes. Scholen zijn per definitie homofobe omgevingen.

Neemt natuurlijk niet weg dat moslims dikwijls de kroon spannen qua homofobie.
 
Misschien stonden dezelfde barrières aan de andere kant van de werken? En is ze er daar ook al langs gereden/aan de kant gezet? Dat is overigens pure speculatie van mij, maar je kan op de beelden niet zien of er nu wel of niet aan de 2 kanten van de werken barrières stonden.

En dan ga ik ervan uit dat je het over die plastieken gevallen hebt?
Het zijn volgens mij veel grotere werken die al verder weg afgesloten zijn.
 
Het zijn volgens mij veel grotere werken die al verder weg afgesloten zijn.
Inderdaad. En we weten niet hoe de straat daar eerder afgesloten was. En als die al met hetzelfde soort barrières afgesloten was weten we niet of die vrouw die aan de kant gezet heeft, of misschien iemand die er eerder door reed.

Het kan ook zijn dat die barrières aan de andere kant niet stonden om de bewoners van de straat nog toegang tot hun huizen te geven. En ik kan mij wel voorstellen dat in dat geval de verleiding om die barrières te verzetten groter is, omdat je dan de hele hindernis al bent doorgereden, en dat stukje plastiek het enige is dat nog in de weg staat. Niet dat ik iets wil goedpraten overigens, die vrouw had daar niet mogen zijn uiteraard.
 
Inderdaad. En we weten niet hoe de straat daar eerder afgesloten was. En als die al met hetzelfde soort barrières afgesloten was weten we niet of die vrouw die aan de kant gezet heeft, of misschien iemand die er eerder door reed.

Het kan ook zijn dat die barrières aan de andere kant niet stonden om de bewoners van de straat nog toegang tot hun huizen te geven. En ik kan mij wel voorstellen dat in dat geval de verleiding om die barrières te verzetten groter is, omdat je dan de hele hindernis al bent doorgereden, en dat stukje plastiek het enige is dat nog in de weg staat. Niet dat ik iets wil goedpraten overigens, die vrouw had daar niet mogen zijn uiteraard.
EIgenlijk spelen die werken geen enkele rol. Imo moest die vrouw gewoon stoppen voor de overweg als ze die hekjes wilde verzetten. Nooit maar dan ook nooit mag je stilstaan op een overweg.
 
Het zijn volgens mij veel grotere werken die al verder weg afgesloten zijn.
Neen, toch niet. Ik ben er gisteren nog langs gereden en de werken zijn al afgelopen en alles is opgeruimd.

Toevallig kwam ik er de dag van het ongeluk voorbij vlak nadat het gebeurd was. Ik had namelijk ook de intentie om die overweg over te steken. Ik heb geen signalisatie zien staan, maar er stonden toen wel al een MUG en enkele politiewagens dus ik ben moeten omkeren. Mogelijk werd daardoor mijn aandacht getrokken en heb ik de signalisatie niet gezien.

Maar belangrijker dan wat er gaande was tussen die bestuurster en die man is inderdaad de vraag hoe ze daar terecht is gekomen.
Was het afgesloten aan de andere kant of niet? Indien niet, waarom dan niet? Mogelijk om een graafmachine te kunnen laten werken. Maar was er dan wel voldoende signalisatie? Indien niet, wie is er dan uiteindelijk in fout? Kan best een enorm juridisch getouwtrek gaan worden voor de betrokkenen.
 
Laatst bewerkt:
Neen, toch niet. Ik ben er gisteren nog langs gereden en de werken zijn al afgelopen en alles is opgeruimd.
Toevallig kwam ik er de dag van het ongeluk voorbij vlak nadat het gebeurd was. Ik had namelijk ook de intentie om die overweg over te steken. Ik heb geen signalisatie zien staan, maar er stonden toen wel al een MUG en enkele politiewagens dus ik ben moeten omkeren. Mogelijk werd daardoor mijn aandacht getrokken en heb ik de signalisatie niet gezien.

Maar belangrijker dan wat er gaande was tussen die bestuurster en die man is inderdaad de vraag hoe ze daar terecht is gekomen.
Was het afgesloten aan de andere kant of niet? Indien niet, waarom dan niet? Mogelijk om een graafmachine te kunnen laten werken. Maar was er dan wel voldoende signalisatie? Indien niet, wie is er dan uiteindelijk in fout? Kan best een enorm juridisch getouwtrek gaan worden voor de betrokkenen.
Maar aangezien de effectieve arbeider best ver voor de sporen staat, gaan het toch werken in de straat zijn en niet aan de sporen zelf. Die werken zullen toch wel ergens aangegeven staan? Ik zou vermoeden dat die plastic hekken het "einde van de afsluiting" is.
Als jij er passeert, en er staat al een MUG etc, kan het natuurlijk zijn dat die de hekken gewoon opzij hebben gezet he.
 
Neen, toch niet. Ik ben er gisteren nog langs gereden en de werken zijn al afgelopen en alles is opgeruimd.

Maar aangezien de effectieve arbeider best ver voor de sporen staat, gaan het toch werken in de straat zijn en niet aan de sporen zelf. Die werken zullen toch wel ergens aangegeven staan? Ik zou vermoeden dat die plastic hekken het "einde van de afsluiting" is.
Als jij er passeert, en er staat al een MUG etc, kan het natuurlijk zijn dat die de hekken gewoon opzij hebben gezet he.

Ja inderdaad, het kan best zijn dat er hekken stonden. Of niet, of ze waren open gezet (door de wegenwerkers of de vrouw zelf is dan de vraag), ...
Ik weet het niet maar het lijkt me wel de belangrijkste vraag in dit schadedossier.

Wat we in het filmpje zien is uiteindelijk maar wat er gebeurd is nadat er al iets mis gegaan is. Maar wat dan precies, daar hebben we eigenlijk het raden naar.
 
Laatst bewerkt:
Neen, toch niet. Ik ben er gisteren nog langs gereden en de werken zijn al afgelopen en alles is opgeruimd.

Toevallig kwam ik er de dag van het ongeluk voorbij vlak nadat het gebeurd was. Ik had namelijk ook de intentie om die overweg over te steken. Ik heb geen signalisatie zien staan, maar er stonden toen wel al een MUG en enkele politiewagens dus ik ben moeten omkeren. Mogelijk werd daardoor mijn aandacht getrokken en heb ik de signalisatie niet gezien.

Maar belangrijker dan wat er gaande was tussen die bestuurster en die man is inderdaad de vraag hoe ze daar terecht is gekomen.
Was het afgesloten aan de andere kant of niet? Indien niet, waarom dan niet? Mogelijk om een graafmachine te kunnen laten werken. Maar was er dan wel voldoende signalisatie? Indien niet, wie is er dan uiteindelijk in fout? Kan best een enorm juridisch getouwtrek gaan worden voor de betrokkenen.
Het is imo niet echt moeilijk hoor, ze stond stil op de sporen. Mij lijkt dat eerder een no brainer.



Gezien er een obstakel was en ze niet vrij over de sporen kon mocht ze nooit de overweg oprijden.
 
Het is imo niet echt moeilijk hoor, ze stond stil op de sporen. Mij lijkt dat eerder een no brainer.



Gezien er een obstakel was en ze niet vrij over de sporen kon mocht ze nooit de overweg oprijden.
Zo simpel is dat toch niet. Als er geen duidelijke signalisatie was van de richting van waar ze kwam is het best mogelijk dat ze dus te laat de hekken aan de andere kant van het spoor gezien heeft.

Blijkbaar waren er eerder al 15 à 20 mensen ook daardoor gereden. Wat het dus zeer aannemelijk maakt dat er iets niet klopte met de signalisatie. En in dat geval zal er heel wat juridisch getouwtrek aan te pas komen.
 
Blijkbaar waren er eerder al 15 à 20 mensen ook daardoor gereden. Wat het dus zeer aannemelijk maakt dat er iets niet klopte met de signalisatie. En in dat geval zal er heel wat juridisch getouwtrek aan te pas komen.
Of 15 a 20 mensen trekken zich gewoon geen fluit aan van de signalisatie. Langs die werkmannen kunnen we wel door en dan tussen de hekken, fuck rondrijden.
Regels zijn er alleen voor andere mensen.
 
Zo simpel is dat toch niet. Als er geen duidelijke signalisatie was van de richting van waar ze kwam is het best mogelijk dat ze dus te laat de hekken aan de andere kant van het spoor gezien heeft.

Blijkbaar waren er eerder al 15 à 20 mensen ook daardoor gereden. Wat het dus zeer aannemelijk maakt dat er iets niet klopte met de signalisatie. En in dat geval zal er heel wat juridisch getouwtrek aan te pas komen.
Volgens de woordvoerder van infrabel was er een afsluiting & signalisatie voor de werken:

En verder: te laat de hekken aan de andere kant zien is geen reden om stil te staan op de overweg. Wat direct ook uw vorige post compleet ontkracht want zoals @nestorius aanhaalt is het verboden om op de sporen stil te staan.

En ook uw uitleg van zoveel mensen die al doorgereden zijn dus daarom dat het aannemelijk is dat er iets niet klopte met de signalisatie: voor mij is het meer aannemelijk dat vele mensen het wel gezien hebben maar gewoon genegeerd hebben. Zoals vele verkeersregels wel genegeerd worden. Of dat het mensen zijn die die route veel doen en gewoon op automatische piloot rijden en niet opletten. Er zou al een belletje moeten afgaan als je langs werkende graafmachines & arbeiders & bergen zand/aarde a opgebroken asfalt probeert te rijden (zie begin filmje van de arbeider, je ziet de bergen & hoort de graafmachine die bezig is).
 
Of 15 a 20 mensen trekken zich gewoon geen fluit aan van de signalisatie. Langs die werkmannen kunnen we wel door en dan tussen de hekken, fuck rondrijden.
Regels zijn er alleen voor andere mensen.
Eerlijk gezegd geloof ik dat niet. Dat er eens ne pipo is die moedwillig een afgesloten spoorweg oprijdt tot daar en toe. Maar zo'n aantallen doen mij eerlijk gezegd eerder vermoeden dat er iets niet helemaal in de haak zat.
 
Volgens de woordvoerder van infrabel was er een afsluiting & signalisatie voor de werken:

En verder: te laat de hekken aan de andere kant zien is geen reden om stil te staan op de overweg. Wat direct ook uw vorige post compleet ontkracht want zoals @nestorius aanhaalt is het verboden om op de sporen stil te staan.

En ook uw uitleg van zoveel mensen die al doorgereden zijn dus daarom dat het aannemelijk is dat er iets niet klopte met de signalisatie: voor mij is het meer aannemelijk dat vele mensen het wel gezien hebben maar gewoon genegeerd hebben. Zoals vele verkeersregels wel genegeerd worden. Of dat het mensen zijn die die route veel doen en gewoon op automatische piloot rijden en niet opletten. Er zou al een belletje moeten afgaan als je langs werkende graafmachines & arbeiders & bergen zand/aarde a opgebroken asfalt probeert te rijden (zie begin filmje van de arbeider, je ziet de bergen & hoort de graafmachine die bezig is).

Kan best zijn dat er een afsluiting voorzien was. Kan ook best zijn dat die opengezet werd door iemand (voor welke reden dan ook, terecht of onterecht). En ja, dan kan je zeggen, die mensen hadden dat maar door moeten hebben want zus en zo. Maar dat telt allemaal niet als het op aansprakelijkheid aankomt he.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd geloof ik dat niet. Dat er eens ne pipo is die moedwillig een afgesloten spoorweg oprijdt tot daar en toe. Maar zo'n aantallen doen mij eerlijk gezegd eerder vermoeden dat er iets niet helemaal in de haak zat.
waar ik vroeger woonde werd de hoofdstraat elke x-aantal weken voor 1 dag afgesloten. Dat werd aan het begin van de straat aangeduid. mensen reden dan tot de werken en dan over het voetpad tussen een bushalte en huis (waar 1 auto nipt door kon) door om toch maar niet te moeten rond rijden. Eenmaal mensen in een auto stappen is het gezond verstand bij velen ver te zoeken hoor. 10 - 15 auto's op een dag die zoiets doen om toch niet te moeten rondrijden is peanuts qua getal
 
waar ik vroeger woonde werd de hoofdstraat elke x-aantal weken voor 1 dag afgesloten. Dat werd aan het begin van de straat aangeduid. mensen reden dan tot de werken en dan over het voetpad tussen een bushalte en huis (waar 1 auto nipt door kon) door om toch maar niet te moeten rond rijden. Eenmaal mensen in een auto stappen is het gezond verstand bij velen ver te zoeken hoor. 10 - 15 auto's op een dag die zoiets doen om toch niet te moeten rondrijden is peanuts qua getal

Een afsluiting van een afgesloten spoorweg openen, daardoor rijden, het spoor overrijden en aan de andere kant nog eens de afsluiting openen is toch andere koek vind ik. Ik woon vlak bij het spoor maar zoiets heb ik toch nooit eerder gezien, laat staan meerdere mensen per dag.
 
Kan best zijn dat er een afsluiting voorzien was. Kan ook best zijn dat die opengezet werd door iemand (voor welke reden dan ook, terecht of onterecht). En ja, dan kan je zeggen, die mensen hadden dat maar door moeten hebben want zus en zo. Maar dat telt allemaal niet als het op aansprakelijkheid aankomt he.
Oeioei, eerst was je zo zeker dat er iets scheelde met de signalisatie, nu is het "kan zijn".
En verder verandert dit nog steeds niets aan de aansprakelijkheid: het is en blijft verboden om stil te staan op een overweg, voor gelijk welke reden. Zoals hier ondertussen al meermaals gezegd is. Daar is uw aansprakelijkheid en daar is niets dubbelzinnig aan.
 
Oeioei, eerst was je zo zeker dat er iets scheelde met de signalisatie, nu is het "kan zijn".
En verder verandert dit nog steeds niets aan de aansprakelijkheid: het is en blijft verboden om stil te staan op een overweg, voor gelijk welke reden. Zoals hier ondertussen al meermaals gezegd is. Daar is uw aansprakelijkheid en daar is niets dubbelzinnig aan.
Ik heb nergens gezegd dat ik zeker was dat er iets scheelde. Ik heb enkel gezegd dat die mogelijkheid er inzit omdat het niet zichtbaar is op het filmpje. En indien dat het geval is dat het juridisch een complexe zaak wordt. En ja, gebrekkige signalisatie kan een reden zijn om aannemer of overheid aansprakelijk te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Een afsluiting van een afgesloten spoorweg openen, daardoor rijden, het spoor overrijden en aan de andere kant nog eens de afsluiting openen is toch andere koek vind ik. Ik woon vlak bij het spoor maar zoiets heb ik toch nooit eerder gezien, laat staan meerdere mensen per dag.
dat zijn halve slagbomen, dus er moet geen afgesloten spoorweg geopend worden. gewoon slalom en dan 1 van die hekken aan de overkant verzetten.
 
Terug
Bovenaan