Kleine nieuwtjes

Beursgevoelige informatie, maar het hoeft niet "geheim" zijn om E2E-encryptie te willen gebruiken. Iedereen heeft er baat bij, om afluisteren door eender wie zo moeilijk mogelijk te maken. Je zet HTTPS toch ook niet uit in je browser, hoop ik?

Encryptie sluit dat ook niet uit. Zij kan perfect haar berichtenarchief overdragen, mocht dat nodig zijn. Het zou wel beter zijn dat ze die disappearing messages uitschakelt.

Ik hoop dan weer dat die daar absoluut géén Signal voor gebruiken.
Het gaat niet over welke technologie optimaal zou kunnen zijn in bepaalde situaties.
Het gaat er om dat er officiële communicatie is tussen de overheid en een bedrijf dat zich nu in een schandaal sfeer bevind en waar mogelijk misdrijven zijn gepleegd.
Juist daar wordt ineens een app als signal gebruikt dat niet wordt beheerd door de overheid noch berichten van worden gearchiveerd.
Je kan dat heel spijtig vinden dat perfect valide tech als signal weer aan illegale praktijken wordt gelinkt maar dat is niet de essentie van de zaak noch van het parlementslid zijn opmerking.
 
Juist daar wordt ineens een app als signal gebruikt dat niet wordt beheerd door de overheid noch berichten van worden gearchiveerd.
Mijn punt is dat dat bij de meest plausibele alternatieven evenmin het geval is.

In Nederland was er vorig jaar een groot schandaal omdat premier Mark Rutte voor officiële communicatie een oude Nokia gebruikte en alleen de berichten die hij zelf belangrijk genoeg vond, bewaarde en overdroeg naar het archief: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/19/gewiste-sms-berichten-mark-rutte-niet-meer-te-achterhalen/
 
RDT_20230518_1942174664540772226383936.png


Niet direct actua, maar wel vaak interessa t voor actua: bevolkingsdichtheid over gans Europa. Vlaanderen mooi te herkennen.
 
Het gaat niet over welke technologie optimaal zou kunnen zijn in bepaalde situaties.
Het gaat er om dat er officiële communicatie is tussen de overheid en een bedrijf dat zich nu in een schandaal sfeer bevind en waar mogelijk misdrijven zijn gepleegd.
Juist daar wordt ineens een app als signal gebruikt dat niet wordt beheerd door de overheid noch berichten van worden gearchiveerd.
Je kan dat heel spijtig vinden dat perfect valide tech als signal weer aan illegale praktijken wordt gelinkt maar dat is niet de essentie van de zaak noch van het parlementslid zijn opmerking.
En vind je dan dat berichten tussen een minister en een privébedrijf via een onbeveiligd platform moeten gebeuren?
 
Toch vreemd verhaal eigenlijk. Indertijd al die moeite om dat vliegtuig te doen landen en hem op te pakken. En nu gratie gekregen.

 
Hij heeft wel een hele hoop mensen verraden waardoor wit rusland tientallen politieke gevangenen rijker werd. Misschien is zijn vrijlating nu een beloning daarvoor. Hij lijkt nu ook volledig bekeerd want hij zingt niets dan lof voor dictator Lukashenko.
 
Hij heeft wel een hele hoop mensen verraden waardoor wit rusland tientallen politieke gevangenen rijker werd. Misschien is zijn vrijlating nu een beloning daarvoor. Hij lijkt nu ook volledig bekeerd want hij zingt niets dan lof voor dictator Lukashenko.
Dat laatste is dus wat ik nog het vreemdste vind.
 
Dat laatste is dus wat ik nog het vreemdste vind.
Hij is nu gewoon een propaganda-instrument geworden.
Moest men mij maanden folteren en dan het uitzicht voorhouden op strafkampen waar je nooit levend uit zal geraken en nog decennia zal wegkwijnen, of gratie met een lofzang voor het regime, ... Ik denk dat ik ook nog iets te graag zou willen leven.
 
Belg Olivier Vandecasteele (42), die 15 maanden vastzat in Iran, vrijgelaten en op weg naar ons land

Vergis ik mij, of zeiden De Croo en Vanquickenborne nu niet enkele weken/maanden terug nog dat er van een gevangenenruil "geen sprake" ging zijn? En nu is in alle rapte en in alle geniepigheid (want de Iraanse oppositie was niet ingelicht, zodat ze die beslissing niet meer konden aanvechten) toch een gevangenenruil doorgegaan. Een terrorist ruilen voor een random Belg die ginder is opgepakt puur met de intentie om hem te kunnen ge-/misbruiken als pasmunt.

Graag alle reizen naar Iran verbieden, of zeggen dat als je naar ginder gaat en je wordt opgepakt, trekt uw plan. Want nu geef je het Iraanse gangsterregime het signaal van wij zijn arme schaapjes, dus doe maar en we zullen wel knikken.
 
2yia6rpkpl2b1.png


Er zou eens een lijstje moeten gemaakt worden van rechten die we in quasi gans ontwikkelde wereld als doodnormaal vinden, maar in de USA geen recht zijn.
 
2yia6rpkpl2b1.png


Er zou eens een lijstje moeten gemaakt worden van rechten die we in quasi gans ontwikkelde wereld als doodnormaal vinden, maar in de USA geen recht zijn.

Euh hallo Iran? Tijd voor een perzische tak van de PS
 
2yia6rpkpl2b1.png


Er zou eens een lijstje moeten gemaakt worden van rechten die we in quasi gans ontwikkelde wereld als doodnormaal vinden, maar in de USA geen recht zijn.

Waarom moet alles ook verankerd zijn in arbeidsrecht? Het is niet alsof de gemiddelde Amerikaan in realiteit geen vakantiedag heeft hé. Ik werk denk ik toch liever in een willekeurige staat in de VS dan in een willekeurig land in Afrika, Zuid-Amerika of China. Ook op gebied van vakantiedagen.
 
Waarom moet alles ook verankerd zijn in arbeidsrecht? Het is niet alsof de gemiddelde Amerikaan in realiteit geen vakantiedag heeft hé. Ik werk denk ik toch liever in een willekeurige staat in de VS dan in een willekeurig land in Afrika, Zuid-Amerika of China. Ook op gebied van vakantiedagen.

Omdat een wet het nu net iets makkelijker maakt om te voorkomen dat sommige werkgevers zich gedragen als bloedzuigers. Je kan als werknemer bovendien ook niet bij officiële instanties terecht als uw werkgever weigert om u één dag verlof te geven, want die moet er officieel geen geven.
Het is gewoon (wereld)vreemd en heeft een extreem donkerblauw reukje, dat in één van de meest ontwikkelde landen, volgens het bbp/capita toch, werknemers niet officieel recht hebben op één dag vakantie (maar mss net daarom is hun bbp/capita zo hoog?). Zelfs op al hun onnozele feestdagen waar ze trots met hun vlag liggen te zwieren, zouden werknemers moeten doorwerken. En het wordt nog triestiger als je ziet dat buiten een paar progressieve (kust)staten, Amerikanen ook niet kunnen terugvallen op betaald ziekteverlof. Natuurlijk zullen er ook heel wat 'goede'/menselijke werkgevers zijn, maar de overheid maakt en faciliteert het blijkbaar wel dat werkgevers zich legaal kunnen gedragen als de stereotype kapitalistische slavendrijver.

Hear, hear, the land of Wall Street and big corporations.
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet alles ook verankerd zijn in arbeidsrecht? Het is niet alsof de gemiddelde Amerikaan in realiteit geen vakantiedag heeft hé. Ik werk denk ik toch liever in een willekeurige staat in de VS dan in een willekeurig land in Afrika, Zuid-Amerika of China. Ook op gebied van vakantiedagen.
Omdat USA aantoont dat net de zwaksten de mensen zijn die geen/weinig BETAALDE vakantiedagen hebben. Voor de gemiddelde Amerikaan is het idd geen probleem om er enkele te hebben (alhoewel het dan nog niet is zoals in België)
 

"Tien overlevenden van het bootongeval zaten maandag al op een militaire vlucht richting Tel Aviv, meldt de krant dinsdag"

Is dat eigenlijk gebruikelijk militaire vluchten? Het lijkt mij weinig gebruikelijk dat een gewone burger zich zo snel uit de voeten kan maken bij dergelijk incident? Dit toont aan dat er veel kan, zonder dat er verantwoording dient afgelegd worden.
 
Terug
Bovenaan