Ik afzien, iedereen afzien!
Liever een scheetje voor iedereen dan buikpijn voor mij alleen!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik afzien, iedereen afzien!
Men zou het misschien beter optioneel maken. Ik heb al op plaatsen gewerkt waar ik ervan overtuigd ben dat er amper of geen misbruik van gemaakt zou worden. Ik heb echter ook al op plaatsen gewerkt waar dat inderdaad een minder goed idee zou zijn, en het ziekteverzuim mogelijk de hoogte in zou schieten. Kan je dat niet laten inschatten door het bedrijf zelf of het wel nodig is?Ja, maar als het voorstel wordt aangenomen moet je gewoon niet meer langs de dokter gaan. Ik vind het toch een drempel om naar de dokter te gaan om te zeggen dat ik me niet goed voel, terwijl ik gewoon geen hol goesting heb. Dat is vlakaf liegen. Naar je baas stuur je gewoon een berichtje 'Ik voel me niet goed en blijf een paar dagen thuis' en dat is het dan, dat is een véél lagere drempel.
Nu goed, zoals gezegd: als je veelvuldig misbruik maakt van zo'n systeem kom je wel op de radar van je werkgever.
Ik vermoed dat dat nu ook al geen probleem is eigenlijk, als een werkgever op eigen houtje beslist dat een ziektebriefje niet nodig voor x dagen dan kan hij dat doen. Enige probleem voor de werkgever is dat, als die werknemer uiteindelijk langer dan een maand afwezig zal blijken te zijn, je een maand en een week ipv een maand loon zal moeten betalen maar dat gebeurt waarschijnlijk zelden.Voor thuiswerk kunnen bedrijven tenslotte ook inschatten of ze hun werknemers vertrouwen, dan kunnen ze dat voor ziekteverzuim toch ook?
Tijdens Covid was dat toch eventjes het geval?"yoo kheb 48 graden koorts, see ya next week xoxo".
De werkgever blijft wel altijd het recht behouden om een controle arts te sturen. Dus daar zomaar misbruik van maken kan misschien wel eens verregaande gevolgen hebben als je controle krijgt.
De werkgever heeft ook vanaf de eerste dag recht om je een bezoekje van de controlearts te geven, hé. Meer zelfs, hij kan eisen dat je 4 uur per dag thuis blijft (en de werkgever kan die uren kiezen, dus ook als je bvb normaal je kind naar school of de creche brengt).Ja, maar als het voorstel wordt aangenomen moet je gewoon niet meer langs de dokter gaan. Ik vind het toch een drempel om naar de dokter te gaan om te zeggen dat ik me niet goed voel, terwijl ik gewoon geen hol goesting heb. Dat is vlakaf liegen. Naar je baas stuur je gewoon een berichtje 'Ik voel me niet goed en blijf een paar dagen thuis' en dat is het dan, dat is een véél lagere drempel.
Nu goed, zoals gezegd: als je veelvuldig misbruik maakt van zo'n systeem kom je wel op de radar van je werkgever.
Het was optioneel, hé, niemand die verplicht dat je je werkgever een ziektebriefje gaf...Men zou het misschien beter optioneel maken. Ik heb al op plaatsen gewerkt waar ik ervan overtuigd ben dat er amper of geen misbruik van gemaakt zou worden. Ik heb echter ook al op plaatsen gewerkt waar dat inderdaad een minder goed idee zou zijn, en het ziekteverzuim mogelijk de hoogte in zou schieten. Kan je dat niet laten inschatten door het bedrijf zelf of het wel nodig is?
De keuze mag wat mij betreft gerust bij de werkgever liggen, maar mogen ze dan ook aub de werkelijke kost van dat controlesysteem dragen?Het lijkt mij toch ook beter om de keuze bij werkgevers zelf te leggen. Wie is er immers beter om in te schatten of ze veel profiteurs in hun personeelsbestand hebben zitten?
. Nu is er geen enkele (financiële) reden waarom de werkgever dat niet zou eisen, het kost hem niks. Ook de reden waarom de kost van de sociale zekerheid zo groot is trouwens, zieke personeelsleden moet je nauwelijks betalen (ivm systeem in Nederland)2 opties:Hoe gaat zoiets in de praktijk. Stel je ligt ziek in bed te slapen en hoort de controlearts niet bellen. Of je doet gewoon niet open omdat je te ziek bent.
De treinconducteur mag blij zijn dat het enkel bij intimidatie blijft. Deze tijd van het jaar zijn messteken bijzonder populair!![]()
Agressieve man bedreigt treinconducteur van NMBS: “Ik boks al je tanden eruit!”
Deze TikTokbeelden tonen hoe een jongeman helemaal tekeergaat tegen een treinconducteur. In de video is te zien hoe hij tegen de treinbegeleider gaat staan en hem probeert te intimideren. “Ik ga jou hier laten zitten, vriend!” en “Je kan mij toch niks doen, kankerhoertje dat je bent”, schreeuwt...www.hln.be
Toch gek hoe sommige mensen tekeer gaan als primaten bij het minste dat ze gewezen worden op hun fout gedrag.
De treinconducteur mag blij zijn dat het enkel bij intimidatie blijft. Deze tijd van het jaar zijn messteken bijzonder populair!
Wel als ik de nieuwsberichten van de laatste 2 weken erbij haal, zitten mesaanvallen toch duidelijk in een stijgende trend.Is dat zo? Zijn er periodes van het jaar waarbij er meer messteken worden gegeven?
Buitenhuwelijkse seks verboden in Indonesië vanaf 2025. Waanzin.
Ik dacht in eerste instantie dat het enkel een verbod op overspel was, maar het zelfs ook een verbod op samenwonen en seks voor het huwelijk. Ouders hebben dan het recht om hen te rapporteren.Idem, overal ter wereld lijkt er een soort reflex bezig tegen de complexiteit van de realiteit IMO. Met duidelijke wetten en (religieuze) voorschriften, sterke (dictatoriale) leiders, eenvoudige wereldbeelden/vijandbeelden, ...Grootste moslimland ter wereld natuurlijk. Niet zo bijzonder helaas als daar religieus geïnspireerde wetgeving goedgekeurd wordt maar als het erdoor komt wel een verlies voor alle niet conservatieve (moslims of anderen) daar.
Ik heb echt de indruk dat de wereld er de laatste decennia op achteruit gegaan is in oa erkenning van mensenrechten en democratie. Niet alleen buiten het Westen maar ook hier. Een evolutie die we rond 2000 niet hadden zien komen denk ik en echt wel een betreurenswaardige
Dan steekt de controlearts een briefje in je brievenbus en biedt hij/zij je aan ter controle. Je bent geacht uw brievenbus regelmatig te checken. Als je daar dan nog steeds niet op reageert, dan ben je je salaris kwijt voor die dag.Hoe gaat zoiets in de praktijk. Stel je ligt ziek in bed te slapen en hoort de controlearts niet bellen. Of je doet gewoon niet open omdat je te ziek bent.
Dat kan alleen als de huisarts neerschrijft dat je echt te ziek bent om je bed te verlaten dacht ik, zo niet word je geacht je brievenbus te checken.Hoe gaat zoiets in de praktijk. Stel je ligt ziek in bed te slapen en hoort de controlearts niet bellen. Of je doet gewoon niet open omdat je te ziek bent.
Om dit wat te staven: het lijkt dat er de laatste 10 jaar inderdaad niet veel veranderd is op het vlak van democratien --> https://ourworldindata.org/grapher/share-democracies-nondemocracies-bmrIk heb echt de indruk dat de wereld er de laatste decennia op achteruit gegaan is in oa erkenning van mensenrechten en democratie. Niet alleen buiten het Westen maar ook hier. Een evolutie die we rond 2000 niet hadden zien komen denk ik en echt wel een betreurenswaardige