DogFacedGod
Well-known member
Dus eigenlijk moeten ze terug omhoog. Of anders gezegd, er zijn te veel kortingen (al dan niet onverantwoord) gegeven. En dit moet terug in orde gesteld worden zodanig dat er minder kortingen op het systeem van onze sociale bijdragen zijn.
Al zie ik niet in hoe je een korting onverantwoord kan gebruiken. Het is ofwel wettelijk of niet wettelijk. En alles dat wettelijk is, is per definitie verantwoord. Of je moet het over ethisch verantwoord hebben, maar dan val je terug op het bovenstaand standpunt (dat het dan werkt zoals de intentie was).
Ik dacht dat vooral die taxshift en de passage van NVA in de regering onze sociale begroting onder druk heeft gezet. De maatregelen door Vivaldi waren bij mijn weten tijdelijke maatregelen.
Nu bon, zo moeilijk is het heractiveren van langdurige zieken niet. Ik ben ondertussen terug geheractiveerd ;p.
De korting voor eerste werknemer die onbeperkt in bedrag en tijd was, was ingevoerd tijdens Michel 1 dus met NV-A.
En die was echt wel stevig.
Je eerste werknemer nam je aan en als je meerdere aanwerft, pak je natuurlijk de duurste eerste. Dus dat kon best zijn dat voor een werknemer met een gigantische brutoloon er geen patronale bijdragen moest betaald worden. Vrij logisch dat ze sinds 1 januari 2022 een maximum bedrag aan korting opgezet hebben want het was duidelijk dat de korting veel meer kostte dan dat het de bedoeling was.
Flexi-job is ook Michel 1.
. Of het was wel de bedoeling maar het werd alleszins niet zo verkocht aan de bevolking indertijd.