Kleine nieuwtjes

Omdat de kost voor de werkgever een pak meer is dan dat brutoloon
Je bedoelt dat hij het niet zal opbruteren zodat je er als werknemer netto hetzelfde uitkomt? De werkgever zal inderdaad gewoon kijken naar wat die bedrijfswagen hem nu kost en dat bedrag mag dan de nieuwe loonkost zijn (zodat loonkost identiek blijft), wat zal resulteren in een netto dat uiteraard niet zo hoog is dat het een wagen kan compenseren.

Je bedoelt dat hij het niet zal opbruteren zodat je er als werknemer netto hetzelfde uitkomt? De werkgever zal inderdaad gewoon kijken naar wat die bedrijfswagen hem nu kost en dat bedrag mag dan de nieuwe extra loonkost zijn, wat zal resulteren in een netto dat uiteraard niet zo hoog is dat het een wagen kan compenseren.
Nee dat er naast dat brutoloon nog extra betaald moet worden aan RSZ bijdrage werkgever bv. Daarnaast zit je ook nog eens met de fiscale aftrekbaarheid die vermoedelijk anders ligt
Al die extralegale voordelen zijn voor de werkgevers een manier om hun loonkost te drukken

Nee dat er naast dat brutoloon nog extra betaald moet worden aan RSZ bijdrage werkgever bv. Daarnaast zit je ook nog eens met de fiscale aftrekbaarheid die vermoedelijk anders ligt
Al die extralegale voordelen zijn voor de werkgevers een manier om hun loonkost te drukken
Die aftrekbaarheid zou positief zijn voor de werkgever, die is inderdaad beperkt voor een bedrijfswagen, maar niet voor loon. Als je bijvoorbeeld een leasekost hebt van 675 euro voor een wagen die 70% aftrekbaar is (inclusief 65% niet aftrekbare BTW), dan heb je een totale werkgeverskost voor die auto van 725. Voor die 725 euro kan de werkgever je ongeveer 570 bruto geven om gelijk uit te komen. Het vervangen van een wagen met een leasekost van 675 zou dus resulteren in een brutoloon van 570.

Echte uitstoot broeikasgassen ligt nog veel hoger: hoe landen tonnen CO2 niet rapporteren

Uit een onderzoek van The Washington Post (WP) is aan het licht gekomen dat de aangegeven uitstoot van individuele landen veel lager ligt dan de werkelijke uitstoot. Dat is slecht nieuws voor de COP26, waaruit een effectief beleid moet voortkomen.

Et voila

Dat was het dan.

Koop alvast maar wat rubberen botjes. *Plons plons plons*

Wetenschappers zeggen dat de emissies, die nog steeds toenemen, in dit decennium moeten worden gehalveerd, en niet daarna.

Decennium, juist, 10 miezerige jaren. (Oh wacht, 2021 werd ook nog meegeteld neem ik aan? )

Laatst bewerkt:
Ben ik de enige die de toekomst zeer somber inziet?

*Europa: volledig in verval door jaren wanbeleid, migratie,zwak leger, islamisering, dreiging langs alle kanten van de zwakke buitengrenzen, verlies van eigenheid en spanningen tussen bevolkingsgroepen, dus dreiging van binnenuit.
*Overbevolking steekt nu al de kop op, het is nu al letterlijk vechten voor een plaatsje (huizenmarkt oververhit, bepaalde scholen met wachtlijsten, gezondheidszorg met wachtlijsten)
*Voedseltekort zal plots de kop op steken, men kan niet blijven groeien en voldoende voedsel produceren.
*Klimaatproblematiek, niemand lijkt in te zien dat het eigenlijk al te laat is. Weldra zullen miljoenen klimaatvluchtelingen Europa bestormen, als een deel al niet onder de zee verdwenen is.
*Alles samen zal de kans op ww3 doen toenemen...

*Europa: volledig in verval door jaren wanbeleid, migratie,zwak leger, islamisering, dreiging langs alle kanten van de zwakke buitengrenzen, verlies van eigenheid en spanningen tussen bevolkingsgroepen, dus dreiging van binnenuit.
*Overbevolking steekt nu al de kop op, het is nu al letterlijk vechten voor een plaatsje (huizenmarkt oververhit, bepaalde scholen met wachtlijsten, gezondheidszorg met wachtlijsten)
*Voedseltekort zal plots de kop op steken, men kan niet blijven groeien en voldoende voedsel produceren.
*Klimaatproblematiek, niemand lijkt in te zien dat het eigenlijk al te laat is. Weldra zullen miljoenen klimaatvluchtelingen Europa bestormen, als een deel al niet onder de zee verdwenen is.
Ik denk dat Europa in verval is door 2 redenen : de uitbreiding van de Unie in 2000(?) . Daar hebben we een hoop landen toegevoegd die economisch mss wel interessant leken ,en het was goed voor Mother Russia te doen zweten , maar uiteindelijk gaan die landen nooit de West-Europese waarden hanteren . Het is niet West-Europa en zal het ook nooit worden , beter stoppen met dat ook te forceren . Zie wat er gebeurt is met de Britten daardoor .

En 2 omgekeerd te afhankelijk van de VS geweest de laatste decennia , een land dat toch ook meer en meer politiek instabiel geraakt .

Ik ben benieuwd hoe de situatie aan de grens met Polen-Wit-Rusland verder gaat evolueren , en wat het Westen gaat doen om de bemoeienissen van Beijing in de regio te doen stoppen .

Toevallig gisteren op YouTube een aflevering van 'De Inzichten' gezien met Jonathan Holslag. We leven in Europa echt in een soort resort en zijn ons langs geen kanten meer bewust van wat zich afspeelt in de wildernis rondom ons, laat staan dat we er op gelijk welke manier op voorbereid zijn moest die wildernis terug tot bij ons komen.

En willen of niet, maar we zullen toch een nationalistisch Europees gevoel moeten creëren over alle lidstaten heen om weerwerk te bieden aan de nieuwe machtsblokken in het oosten.

Wat staat er op uw EPC.

Anyway dat klinkt als een woning die vooral niet energiezuinig is qua opzet
Ik begrijp niet goed wat de oppervlakte te maken heeft met het EPC an sich maar bon. Er staat D op dat ding, dat was nog met de oude verwarmingsinstallatie van bouwjaar 1980.
Toevallig gisteren op YouTube een aflevering van 'De Inzichten' gezien met Jonathan Holslag. We leven in Europa echt in een soort resort en zijn ons langs geen kanten meer bewust van wat zich afspeelt in de wildernis rondom ons, laat staan dat we er op gelijk welke manier op voorbereid zijn moest die wildernis terug tot bij ons komen.

En willen of niet, maar we zullen toch een nationalistisch Europees gevoel moeten creëren over alle lidstaten heen om weerwerk te bieden aan de nieuwe machtsblokken in het oosten.

Lees 'Hotel Europa' eens. Europa is één groot Bokrijk aan het worden voor die nieuwe machtsblokken en het rijke deel van het Midden Oosten.

https://www.theguardian.com/artandd...an-village-muslim-holiday-hotspot-in-pictures

https://www.challenges.fr/luxe/la-verite-sur-la-fievre-acheteuse-des-chinois-a-paris_349825

https://www.thesun.co.uk/news/9700002/arabs-london-racetrack-supercars-noise/

Ik was in 2019 bij Lafayette in Parijs en op hun rooftop bar was een groot deel van de bar een theehuis geworden. Je kon er geen champagne meer krijgen tenzij in een kleiner gedeelte. Dat was omdat er zoveel moslims kwamen. Geen champagne in Parijs :)

Ik begrijp niet goed wat de oppervlakte te maken heeft met het EPC an sich maar bon. Er staat D op dat ding, dat was nog met de oude verwarmingsinstallatie van bouwjaar 1980.

Lees 'Hotel Europa' eens. Europa is één groot Bokrijk aan het worden voor die nieuwe machtsblokken en het rijke deel van het Midden Oosten.

https://www.theguardian.com/artandd...an-village-muslim-holiday-hotspot-in-pictures

https://www.challenges.fr/luxe/la-verite-sur-la-fievre-acheteuse-des-chinois-a-paris_349825

https://www.thesun.co.uk/news/9700002/arabs-london-racetrack-supercars-noise/

Ik was in 2019 bij Lafayette in Parijs en op hun rooftop bar was een groot deel van de bar een theehuis geworden. Je kon er geen champagne meer krijgen tenzij in een kleiner gedeelte. Dat was omdat er zoveel moslims kwamen. Geen champagne in Parijs :)

Het grote probleem is dat je dergelijke discussies zeer moeilijk kan aanvatten zonder dat het onmiddellijk vervalt in een linkse versus rechts debat.

Ik vind dat vooral de tegenwoordig populaire fatalistische toekomstvisie, die ook door velen wordt aangegrepen om vooral niets te doen want "alles is toch om zeep". Anderzijds zeggen de negatievelingen in elke generatie dat.

Europa in verval is al zo'n gekleurde visie. Ja, we leven al jaren in vrede en welvaart, waardoor bepaalde prioriteiten anders kunnen. En ik ga ook wel akkoord met het Bokrijk-argument, het museum van de wereld. En zoals elke democratische "natie" is er veel te veel gepalaver nodig om iets te veranderen. Maar wat zijn de cijfers om zo zwartgallig te zijn? De steden die meer moslimbevolking krijgen? Wanneer die hun welvaart stijgt zullen die volgens mij ook wel gewoon een hypocriet-religieuze middenklasse worden, net zoals alle pillaarbijtende katholieken van de jaren '50 en '60. Al die andere zaken over spanningen vind ik vooral gebrek aan bredere context. In de jaren '70 en '80 (en soms '90) werden er aanslagen gepleegd door de RAF, CCC, ETA, IRA, ... Ik denk dat Leuven Vlaams of de onlust in Voeren meer spanning inhouden dan het opgeklopte communautaire debat in de politiek vandaag.

Overbevolking...onze bevolking stijgt niet zo snel hoor, en dan voornamelijk door migratie. De oververhitte huizenmarkt of scholen met wachtlijsten, is dat door de overbevolking of omdat mensen bepaalde wensen hebben? Vaak is het een kwestie van principes, en het traag reageren van de overheid wegens een democratische praatbarak. Maar om niet in een staatsvorm zoals China te leven heb ik dat ervoor over.

Voedseltekort? Ik ben geen boer maar volgens mij is dat helemaal niet aan de orde. Dat bepaalde zaken duurder worden (ik denk aan vlees) zou best kunnen, maar ik denk dat er al echt een globale ramp moet gebeuren voor wij hier honger lijden hoor.

En dan komen we bij het volgens mij enige werkelijke probleem: het klimaat. Hier gaan we volgens mij te laat zijn, enfin, dat zijn we al. Dit omdat je nu eenmaal niet elk land achter dezelfde doelstellingen krijgt, en niemand aan zijn bevolking kan of wil uitleggen dat het toch wat pijn gaat doen. Daar zullen we denk ik moeten rekenen op, zeker initieel, symptoombestrijding. Iets waarvoor ik liever in Europa woon dan in vele andere, arme landen hoor.

Lets make Europe great again. :unsure:

Kan iemand me eens uitleggen waarom Europa zo in verval is en tegelijk ook zoveel asielzoekers aantrekt? Of zijn die van van zaken in verval?

De steden die meer moslimbevolking krijgen? Wanneer die hun welvaart stijgt zullen die volgens mij ook wel gewoon een hypocriet-religieuze middenklasse worden, net zoals alle pillaarbijtende katholieken van de jaren '50 en '60.

Dat is toch al aangetoond niet te kloppen? De gemiddelde Moslimmer in West Europa is fanatieker dan 30 jaar geleden. Tenzij hun welvaart in die periode is afgebrokkeld...

En dat welvaart zorgt voor secularisatie, is ook een fabeltje, getuige de situatie op het Arabische schiereiland. Ik hoop dat we niet naar zo'n hypocriet-religieuze situatie afglijden.

Dat is toch al aangetoond niet te kloppen? De gemiddelde Moslimmer in West Europa is fanatieker dan 30 jaar geleden. Tenzij hun welvaart in die periode is afgebrokkeld...

En dat welvaart zorgt voor secularisatie, is ook een fabeltje, getuige de situatie op het Arabische schiereiland. Ik hoop dat we niet naar zo'n hypocriet-religieuze situatie afglijden.
Wat bedoel je met "aangetoond"?

Zonder cijfers moeilijk te zeggen, maar ik wil gerust geloven dat de "Moslimmer" in Molenbeek of zo'n banlieu, die zich uitgesloten voelt van de maatschappij, ook door eigen toedoen, fanatieker wordt. Maar of daarom dit ook klopt voor de gemiddelde persoon weet ik niet.

Het Arabisch schiereiland, ik weet het niet hoor. De modernisering van plaatsen zoals de VAE of zelfs Saudi-Arabië is ingezet, het zal allemaal niet zijn zoals hier, maar ik ben er eerlijk gezegd niet van overtuigde dat de huidige jongeren daar allemaal fundamentele moslims zijn. Van SA heb ik enkel beelden gezien, maar ik heb redelijk wat mensen van Iran bijvoorbeeld op het werk. Lijkt me dat die ook mijlenver verwijderd zijn van de fanatieke moslim hoor. Dat zijn natuurlijk de jonge mensen die in Europa komen studeren/werken, uiteraard zal hetzelfde niet opgaan voor een ongeschoolde, conservatieve boer uit een klein dorp.

Anderzijds zijn het het ook niet de Kenny's die met moeite hun naam kunnen schrijven omdat "sgool stoem is" die wij zien als de dragers van onze cultuur.

Plus het feit dat asielzoekers die naar hier komen natuurlijk ook niet diegene zijn die het goed hebben in hun land en ergo ook de bijhorende scholing hebben waardoor je eigenlijk mensen naar hier haalt die enkel hun religie hebben als houvast, wat ze dan ook proberen door te geven aan hun kinderen.

Terug
Bovenaan