We spreken over vijftien en meer jaar terug dus ik was inderdaad een stuk jonger en naïever. Als je dan een politiekantoor binnenstapt, voor mij was de meest beangstigende de man op de trein, om dan te horen dat je inderdaad beter je tas op je schoot zet als je een rok aanhebt… Dat was van die agent niet kwaad bedoeld, hooguit wat lomp. Maar je komt wel beduusd buiten. En dat kleurt je gevoel. Zelfde met een auto waar de kinderstoel en wat meer zijn uit gestolen en grote barst in de ruit. Dat is niet de grote misdaad en neen, veel konden ze niet doen maar ze hebben zelfs geen nota genomen. Opnieuw, dat kleurt je gevoel. Ik begrijp dat in een forum als pol & actua je moet proberen om de logica te laten primeren dus ik begrijp ook wel dat meer nuchtere denkers als jij of Loser dat effectief in vraag stellen. Ik probeerde ook niet het argument vast te zetten dat ‘flikken = foute boel’ als vaststaand feit, ik sprak enkel voor mijzelf en het gevoel dat *ik* heb. Het is een persoonlijke opmerking en ervaring. Ook al ben ik zeker dat ik daar lang niet alleen in ben, is dat idd niet waar P&A om draait dus daar zat ik wel fout.