Kleine nieuwtjes

Zo opvallend hoe de media dit voorval doodzwijgt onder het mom van 'het moet nog verder worden onderzocht'.

Zelfs als de vrouw gewoon gevallen is (en niet geduwd), blijkt toch al duidelijk uit het filmpje hoe sommige individuen totaal geen normbesef hebben. Het is echt beangstigend in wat voor samenleving onze kinderen moeten opgroeien. En dan zijn politici nog verbaasd dat de Vlaming niet in de stad wil wonen.

Ditmaal kunnen de journalisten ook niet die mooie term 'jongeren' gebruiken, want blijkbaar zouden de betrokkenen al 35 jaar zijn.
Dus je klaagt dat het niet in de media staat, terwijl het net uit de media komt.
En dan klaag je over het woordgebruik 'jongeren', terwijl het hier dus niet in staat.

Gebruik je dit voorval dan niet eerder om je persoonlijke agenda wat kracht bij te zetten dan dat je echt kijkt naar wat er gebeurt?

Wat er echt gebeurt:

Vrouwens die 's avonds niet meer durven buiten komen.

Al die keren dat ik al ben lastig gevallen, zal ik me het hebben ingebeeld.
Ah, en wat heeft dat te maken met dat hier geen "jongeren" in staat, of dat dit niet/wel in de media staat?
Juist ja, eigen agenda pushen ahv een nieuwsbericht, los van de eigenlijke inhoud.

Komt elk voorval op de bus/trein dan in de (nationale) media? :unsure:

Twee jaar terug zat ik op een bus waar iemand (in de bus) klem zat tussen de deur (die open stond) en een paal in de bus, en daar ook verwondingen aan overhield. Dat kwam niet in de media, zelfs niet regionaal.

Enkele jaren voordien zat ik 's avonds op een trein die een fietser aanreed (die naar wij begrepen overleden was). -> Dat kwam niet in de nationale media.
En het kwam ook niet in de media dat bepaalde volwassen mensen op die trein compleet respectloos waren. Sommigen begonnen letterlijk happy birthday te zingen 5 minuten na dat incident. :unsure: Anderen zaten continu te zagen over onze situatie als passagier terwijl er net iemand was aangereden. :unsure:

Dit voorval komt dan wel in de media, het stond al op HLN voor Van Grieken dat filmpje deelde en staat ook op Vrtnews, en dan is het blijkbaar toch niet goed genoeg.

Hoe je een probleem kan hebben met dat gezegd wordt dat de feiten 'verder onderzocht moeten worden', is mij ook een vraag. Tenzij je er zelf bij was of getuigen kent, weet je evenmin als ik wat de oorzaak was.

Blijkbaar vinden we dergelijk gedrag nu zo normaal dat een sec berichtje in de krant volstaat en mogen we zelfs niet meer verontwaardigd zijn. 'Het zal verder worden onderzocht.' We weten allemaal hoe dat afloopt in dit land waar straffeloosheid geldt.

Moest de situatie omgekeerd geweest zijn, dan zou het land alleszins in rep en roer staan.

Blijkbaar vinden we dergelijk gedrag nu zo normaal
Wie vindt dat normaal?
dat een sec berichtje in de krant volstaat
Op welke manier volstaat dat?
en mogen we zelfs niet meer verontwaardigd zijn.
Wie zegt dat je niet verontwaardigd mag zijn?
'Het zal verder worden onderzocht.' We weten allemaal hoe dat afloopt in dit land waar straffeloosheid geldt.

Moest de situatie omgekeerd geweest zijn, dan zou het land alleszins in rep en roer staan.
Wat omgekeerd? Een bus die uit een vrouw valt? Dat zou nogal nieuws zijn ja. (Sorry, ja dat is in het belachelijke getrokken, maar het is heel moeilijk om je serieus te nemen.)

Het is gewoon belachelijk om die geveinsde verontwaardiging te tonen, juist OMDAT het in de media komt, om dan te zeggen "het komt niet in de media", dat is gewoon belachelijk. Hoeveel ongevallen, geweldplegingen, ...

Er zijn 6301 meldingen van interfamiliaal geweld op jaarbasis (http://www.stat.policefederale.be/criminaliteitsstatistieken/interactief/tabel-per-politiezone/) +-17 per dag. In België. Dat is ook niet normaal. Dat komt zelfs minder in de pers. Maar door 17 berichtjes van enkel dat in de pers te laten komen + nog 100den voor alle andere zaken die "niet normaal" zijn, dat zou gewoon maken dat niemand nog naar persberichten gaat kijken.

En als je niet tevreden bent met "verder onderzoeken", dan stel je voor dat we mensen gewoon berechten op basis van gevoel? Dat we gewoon willekeurig mensen opsluiten zonder onderzoek? Of waar pleit je voor?

Zoveelste geval van agressie op agenten.
Zwaar respect voor de vrouwen (die over het algemeen minder fysiek sterk zijn) om hun leven te riskeren daar.
Maand geleden nog eentje neergeslaan met een krik daar.

Blijkbaar vinden we dergelijk gedrag nu zo normaal dat een sec berichtje in de krant volstaat en mogen we zelfs niet meer verontwaardigd zijn. 'Het zal verder worden onderzocht.' We weten allemaal hoe dat afloopt in dit land waar straffeloosheid geldt.

Hoe werd dat in andere topics genoemd? Deugdpronken?
Natuurlijk vind ik het niet normaal. Ik vind dat niet normaler dan jij, hoor. Ik ben niet minder verontwaardigd dan jij. Jij vindt dit niet erger dan ik, hoor. Ik koppel er alleen duidelijk niet dezelfde conclusies aan. Dat de media het in de doofpot zou stoppen, door het in elke krant te zetten (maar niet genoeg dan?) en door wel/niet "jongeren" te gebruiken, of zo? Want ik weet niet goed wat jouw conclusie dan precies is.

Zoveelste geval van agressie op agenten.
Zwaar respect voor de vrouwen (die over het algemeen minder fysiek sterk zijn) om hun leven te riskeren daar.
Maand geleden nog eentje neergeslaan met een krik daar.
Ik zou graag eens zo'n geval tot in het kleinste detail kunnen opvolgen, van arrestatie tot veroordeling, opsluiten (als het al zover komt) , boetes & wat effectief betaald wordt enz.
Mijn buikgevoel (sorry aan diegene die nu op hun paard springen) & dat van vele anderen vermoedelijk, is dat zoiet gewoon te licht bestraft wordt of ik het ergste geval onbestraft blijft. En ja, een veroordeling & een opstel schrijven (& zelfs werkstraf) is voor mij in dit geval = geen straf

Als je dat artikel leest , staat er toch in dat ze het wil opstarten om het er in de volgende regeringsperiode door te krijgen?
Of het is een voorstel van de OVLD en de rest moet nog goedkeuren.
Of OVLD rekent erop dat NVA niet in de volgende regering zit

geen idee waarom je daar nu nva wil bij betrekken

Als je dat artikel leest , staat er toch in dat ze het wil opstarten om het er in de volgende regeringsperiode door te krijgen?
Of het is een voorstel van de OVLD en de rest moet nog goedkeuren.
Of OVLD rekent erop dat NVA niet in de volgende regering zit

geen idee waarom je daar nu nva wil bij betrekken
"De Vlaamse overheid ziet rekeningrijden als een oplossing voor de files."

Of is NVA nu niet deel van de Vlaamse overheid?
Ik stel me gewoon de vraag.

Misschien eens beginnen met een hervorming van het systeem rond bedrijfswagens en openbaar vervoer aantrekkelijker te maken? Anders is dit ook weer een belasting die vnl. lage inkomens hard gaat treffen.

Vreemd dat er gesproken wordt over 'de Vlaamse overheid', ik dacht dat de nva hier zo tegen gekant was?
Erg gekant zijn er niet tegen geweest, ze hebben er zich zelf vaak positief over uitgelaten en Ben Weyts was een voortrekker. Ze hebben nadien hun kar gekeerd met de boodschap dat er geen draagvlak voor was, wat eigenlijk al een erkenning is dat je het zelf wel degelijk een goed idee vindt. Ik vermoed dat de NVA vooral schrik had om in een Turteltax scenario terecht te komen waar iedereen dat ging percipiëren als een NVA tax, misschien dat ze nu hopen dat het niet aan hen gelinkt wordt?

Misschien eens beginnen met een hervorming van het systeem rond bedrijfswagens en openbaar vervoer aantrekkelijker te maken? Anders is dit ook weer een belasting die vnl. lage inkomens hard gaat treffen.
1) bedrijfswagens is federale materie
2) openbaar vervoer is al zwaar gesubsidieerd (en ook deels federale materie zoals de trein).

Rekeningrijden enkel in Vlaanderen is gewoon belachelijk.

Terug
Bovenaan