Kleine nieuwtjes

Dan kan je zeggen dat je tussen je 30 en 50 jaar gegamed hebt. Ik zou mij echt nutteloos voelen op deze wereld. Laat ons niet vergeten dat dat ook veel geld kost. Wat toch in contrast staat met die uitkeringen.
Als enkel werk (en sport) mij voldoening zou geven, zou ik mij ook nutteloos voelen. Maar iedereen is gelukkig verschillend.

Maar ze is wel INFLUENCER he. :sarcastic: .
Zij is dat verplicht. Maar dan wel kakken op de overheid omdat ze ook een verplichting opgelegd hebben.

Ik ken ze nu persoonlijk.
Is voor haar eigenlijk geen andere optie omdat ze in Marbella zat en daarmee een business account heeft om dat te promoten.
Dus ja, is niet zomaar als "influencer" naar daar en dan gewoon wat foto's posten.

twee-jongmannen-uit-ingelmunster-breken-in-bij-finale-van-champi ..

Sorry, wat? Gaan we dit gedrag echt goedpraten door er een artikel over te schrijven en bijna op de hoofdpagina te zetten? De allereerste zin spreekt letterlijk over inbraak. Mis ik hier iets waardoor ik het niet begrijp?
Ze riskeren trouwens alsnog gestraft te worden. Het is en blijft inbraak. Als de eigenaar van het stadium het artikel leest, alle bewijzen bij elkaar sprokkelt en die twee aanklaagt: Een gokje (ik kan niet ruiken wat een rechter zal beslissen): Alsnog de tickets betalen + zware boete + een strafblad.

Ik ken ze nu persoonlijk.
Is voor haar eigenlijk geen andere optie omdat ze in Marbella zat en daarmee een business account heeft om dat te promoten.
Dus ja, is niet zomaar als "influencer" naar daar en dan gewoon wat foto's posten.
Ik snap het specifieke van haar probleem niet. Het is niet dat een influencer de enige is met dat probleem. Maar dat probleem heeft een gerechtvaardigd belang: elk bedrijf moet contacteerbaar en identificeerbaar zijn voor een derde. Zich kunnen verstoppen achter een postadres levert teveel problemen op, daar zijn genoeg voorbeelden van van bedrijven met "lege" postbusadressen in het buitenland.

Als ze er voor kiest om in Marbella te zitten en daar professioneel actief te zijn én dat op sociale media te plaatsen, dan zijn dat keuzes die ze zelf maakt, wetende dat ze haar volledige leven thuis (en dus wss ook een groot deel van de luxe van haar woning) zelf bewust online plaatste. Nee, dat maakt op geen enkele manier een inbraak terecht, maar het is niet dat ze op voorhand de risico's zelf probeert minimaal te houden.

Het is wel al geruststellend dat zelfs de CD&V het beleid blijft verdedigen na deze cijfers. Vooruit zal misschien wat dwars liggen, maar wat me vooral stoort is de verbazing over de cijfers. Dat wil dus zeggen dat geen enkele partij of studiedienst zicht had over de relatief grote groep dat dus gewoon zeer weinig gewerkt heeft? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Als je 10-20y niet gewerkt hebt, dan is het toch niet te verbazen dat je dat mogelijks ooit zou voelen in je pensioen?
Ik ben rijkelijk laat beginnen werken (sept 2000 toen ik reeds 25 jaar oud was). Dwz vanaf 1 januari 2001 telt het pas mee voor mij (ook een jaar dat ik volledig werkloos ben geweest telt mee ze zijn daar echt soepel in he).

Op 1 januari 2031 voldoe ik aan die 30 jaar regel. Ik zal dan net geen 56 jaar oud zijn. Dus ik ga nog steeds op mijn 55ste ondanks laat gestart te zijn aan mijn carrière reeds voldoen aan de voorwaarden.

OK veel vrouwen komen niet aan die 30 jaar. Maar zelfs dan (+- 50% is mannelijk?) vind ik dat er heel weinig 55 plusser zijn die voldoen aan de voorwaarden. Ik schrik toch van het (heel) lage aantal. :unsure:

Inderdaad, ik hoop alvast dat ze op hun beslissing niet terugkomen.
Volledig mee eens. Ik overweeg vanaf 57 jaar 4/5de te gaan werken (nog 7 jaar te gaan) = maar tegen dan voldoe ik gewoon reeds aan de voorwaarden. Ik hoop het alvast nog even vol te houden ;)

Laatst bewerkt:
Ze hebben de benedenverdieping gemeden omdat ze weten dat daar vaak een alarm geïnstalleerd is en boven niet”, legt ze uit. “Ze zijn via dat ligbed op ons platdak gekropen en daar hebben ze een groot raam met heel het kader uit onze gevel gebroken. En de buren hebben niets gehoord of gemerkt.”
De dieven hebben veel waardevolle spullen meegenomen. “Ze zijn vooral in onze dressing geweest”, aldus Hanne. “Daaruit hebben ze alles wat van waarde was zoals kleding, juwelen, uurwerken, armbanden, handtassen meegenomen.”
en dan nu ook in de pers nog vertellen dat ze boven geen alarm geïnstalleerd hebben (ondanks dat daar blijkbaar alle juwelen + dure spullen liggen) + hoe dat ge kunt binnenbreken bij hen :p Allez, ge kunt klagen dat uw adres openbaar is, maar hou u dan ook wat in met gevoelige info als ge gaat babbelen met de krant.

Ik snap het specifieke van haar probleem niet. Het is niet dat een influencer de enige is met dat probleem. Maar dat probleem heeft een gerechtvaardigd belang: elk bedrijf moet contacteerbaar en identificeerbaar zijn voor een derde. Zich kunnen verstoppen achter een postadres levert teveel problemen op, daar zijn genoeg voorbeelden van van bedrijven met "lege" postbusadressen in het buitenland.

Als ze er voor kiest om in Marbella te zitten en daar professioneel actief te zijn én dat op sociale media te plaatsen, dan zijn dat keuzes die ze zelf maakt, wetende dat ze haar volledige leven thuis (en dus wss ook een groot deel van de luxe van haar woning) zelf bewust online plaatste. Nee, dat maakt op geen enkele manier een inbraak terecht, maar het is niet dat ze op voorhand de risico's zelf probeert minimaal te houden.

Oh nee maar daar ben ik mee akkoord, hoor.
Is niet specifiek een probleem voor haar.

Oh nee maar daar ben ik mee akkoord, hoor.
Is niet specifiek een probleem voor haar.
Maar het verschil is dat zij specifiek de oorzaak is door haar eigen gedrag (oorzaak <> schuld). Ze kan dus het risico gemakkelijk wegnemen of verminderen, maar doet dat niet.

Ik snap die werklozen toch niet hoor, werk is buiten sport zowat het enige dat mij voldoening geeft. Ik zou mij nutteloos vinden na 2-5-10 jaar zonder werk te zitten. Ik zou ook niet weten wat doen tussen 9u en 17u 🫢
Ik snap dat écht niet he. Wat zou je doen tussen 9u en 17u? -> Eender wat je wil, dat is het punt net.

Los van het financiële, jij staat dus liever vroeg op om uw tijd te gaan verslijten op een bureau (bij wijze van spreken, geen idee welke job je doet), dan dat je kan opstaan wanneer je wil, tijd zat hebt om schone wandelingen te maken in de natuur met de hond, meer tijd doorbrengt met kinderen/familie/vrienden, je huis tiptop in orde maakt, gaat reizen wanneer je wil voor zolang je wil, leert kitesurfen of duiken of paragliden, ... Al dit zonder ooit te moeten stressen of je al je huishoudelijke taken wel in orde krijgt voordat je moet gaan slapen om de ochtend nadien voldoende fit achter die bureau te kunnen zitten.

Dat dit allemaal 'nutteloze' dingen zijn ... Wat is er nuttiger dan genieten van het leven?
Liever gaan werken zodat je baas je een schouderklopje kan geven want 'amai je hebt zo goed geholpen deze week, je bent nuttig geweest'? Neen danku.

Ieder zijn ding hé, geen probleem mee. Enkel kan mijn brein zulke comments niet echt aan. Er ontstaat steeds een kortsluiting in mijn hersenen wanneer ik zulke dingen lees en ik denk WAT?? HOE?? GBRTTFFF? *stoom komt uit de oren*

Laatst bewerkt:
Maar het verschil is dat zij specifiek de oorzaak is door haar eigen gedrag (oorzaak <> schuld). Ze kan dus het risico gemakkelijk wegnemen of verminderen, maar doet dat niet.

Moeilijk hé , ze gebruikt haar Marbella account als inkomsten en dat draait nu eenmaal rond daar zijn.
Als je dat account dus kent tja dan weet je wanneer ze er is en wanneer niet.

Moeilijk hé , ze gebruikt haar Marbella account als inkomsten en dat draait nu eenmaal rond daar zijn.
Als je dat account dus kent tja dan weet je wanneer ze er is en wanneer niet.
Er zijn legale manieren om je privé adres niet te moeten tonen, het zal wat meer administratie en soms wat geld kosten maar je kan bijvoorbeeld je adres in een bedrijfscentrum zetten of bij je ouders. Het hoeft niet per sé de plaats te zijn van waaruit de onderneming echt geleid wordt.

Ieder zijn ding hé, geen probleem mee. Enkel kan mijn brein zulke comments niet echt aan. Er ontstaat steeds een kortsluiting in mijn hersenen wanneer ik zulke dingen lees en ik denk WAT?? HOE?? GBRTTFFF? *stoom komt uit de oren*

Zoals je zegt ieder zijn ding.
Jij snapt niet waarom iemand plezier en voldoening uit zijn werk kan halen, horse begrijpt niet hoe je zonder werk uw dagen gevuld krijgt.

Over beide valt wel iets te zeggen. Maar als je niet financieel bijdraagt aan de samenleving hoeft de samenleving ook niet te veel financieel terug te doen.
Dat is een logica, allen is dat niet voor iedereen zo.

Ik snap dat écht niet he. Wat zou je doen tussen 9u en 17u? -> Eender wat je wil, dat is het punt net.

Los van het financiële, jij staat dus liever vroeg op om uw tijd te gaan verslijten op een bureau (bij wijze van spreken, geen idee welke job je doet), dan dat je kan opstaan wanneer je wil, tijd zat hebt om schone wandelingen te maken in de natuur met de hond, meer tijd doorbrengt met kinderen/familie/vrienden, je huis tiptop in orde maakt, gaat reizen wanneer je wil voor zolang je wil, leert kitesurfen of duiken of paragliden, ... Al dit zonder ooit te moeten stressen of je al je huishoudelijke taken wel in orde krijgt voordat je moet gaan slapen om de ochtend nadien voldoende fit achter die bureau te kunnen zitten.

Dat dit allemaal 'nutteloze' dingen zijn ... Wat is er nuttiger dan genieten van het leven?
Liever gaan werken zodat je baas je een schouderklopje kan geven want 'amai je hebt zo goed geholpen deze week, je bent nuttig geweest'? Neen danku.

Kinderen gaan naar school, familie en vrienden moeten wel werken. In de praktijk zit je vooral in je eentje. En je kan het niet los kijken van het financiële, het gaat hier niet om lottowinnaars. Reizen, kitesurflessen, ... kosten handenvol geld, dat je in regel bij langdurige werkloosheid niet door ramen en deuren kan gooien.

Maar bon, ik zou ook moest ik de euromillions winnen (deeltijds) blijven werken.

Kinderen gaan naar school, familie en vrienden moeten wel werken. In de praktijk zit je vooral in je eentje. En je kan het niet los kijken van het financiële, het gaat hier niet om lottowinnaars. Reizen, kitesurflessen, ... kosten handenvol geld, dat je in regel bij langdurige werkloosheid niet door ramen en deuren kan gooien.

Maar bon, ik zou ook moest ik de euromillions winnen (deeltijds) blijven werken.
Maar nu verdraai je de discussie. Het ging om werken om je nuttig te voelen, niet werken om geld te verdienen.

Het grootste voordeel dat ik zie van leven van een uitkering is dat je zeeën van tijd hebt. Als je dan nog eens geen behoefte hebt aan reizen, dure hobby's, restaurantbezoeken, een mooie auto, een eigen huis en andere zaken die veel geld kosten, kan ik me wel inbeelden dat je werkloos door het leven kan gaan en er toch van kan genieten. Hoe je geweten daarmee omgaat is een andere zaak, want je bent dan aan het freeloaden op kosten van de maatschappij.

Ik denk dat het grote probleem is dat het dikwijls niet of nauwelijks loont om half-time te werken t.o.v. een uitkering. Waarom zou je dan nog werken als je even veel krijgt om helemaal niks te doen?

Ik zou er mij zelf ook niet echt goed bij voelen om helemaal niks te doen en jarenlang van de maatschappij te profiteren, maar niet iedereen heeft er blijkbaar nood aan om zich nuttig te maken in de maatschappij.

Terug
Bovenaan